Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2012, 20:55   #1
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard Ligt het aan mij? (over VB)

Ik denk niet dat velen overtuigd moeten zijn dat het VB racistische trekjes heeft.

Toch valt het me op... Kan het zijn dat ik al 2 jaar geen heisa meer gehoord heb over het racisme en het VB? Meer nog, het laatste wat ik gelezen heb over het CGKR en het VB is... dat ze zich samen scharen achter een klacht tegen Sharia4belgium....

Mag ik concluderen dat het racisme van het VB veel minder verwerpelijk is nu de electorale wind uit de zeilen is?

Dát vind ik nu verwerperlijk..
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 21:05   #2
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik denk niet dat velen overtuigd moeten zijn dat het VB racistische trekjes heeft.

Toch valt het me op... Kan het zijn dat ik al 2 jaar geen heisa meer gehoord heb over het racisme en het VB? Meer nog, het laatste wat ik gelezen heb over het CGKR en het VB is... dat ze zich samen scharen achter een klacht tegen Sharia4belgium....

Mag ik concluderen dat het racisme van het VB veel minder verwerpelijk is nu de electorale wind uit de zeilen is?

Het VB is gewoon een conservatief-liberale rechtse meeloperspartij geworden dat vreemdelingen wil integreren. Bovendien gaat van het VB geen dreiging meer uit, de scherpe tanden zijn weg en er is electorale neergang. Dus hoeft het regime het VB ook niet meer repressief aan te pakken.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 17 februari 2012 om 21:06.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 21:05   #3
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alles kan en mag gebruikt worden om 'België te redden'!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 21:17   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Belgie heeft nu andere N-VA katjes te geselen.

En als ze N-VA kapot krijgen en zo de Vlaming terug naar het VB sturen, dan zal het VB weer de boosdoener zijn.
Oud 18 februari 2012, 07:36   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is het een en ander gebeurd binnen het VB de laatste paar jaar...

Maar over de basis-standpunten omtrent migranten en migratie is geen jota veranderd(ik neem aan dat U dit als racistisch bestempelt?)

Ook is de maatschappelijke stroming van het "politiek correct zijn" nu zwaar beschadigd.Niet door het VB,maar juist door diegenen die zogezegd beschermd" moesten worden tegen de deugnieten van het VB.
Er is teveel misbruik van gemaakt,en een eenvoudige blik in onze gevangenisbevolking (er zijn nochtans geen VB-rechters) toont aan dat er wel degelijk een probleem is onder een bepaalde bevolkingsgroep....meer bepaald bij een bepaald geslacht.

En ja,Sharia for Belgium,waarschijnlijk slechts een klein groupusculetje,zou twintig jaar geleden waarschijnlijk in de zevende dag mogen komen,en hun anti-andere-mensen-standpunten zouden weg-gerelativeerd geweest zijn.

Tegenwoordig wacht hen veroordeling.....tijden veranderen...o ja...en geen steun uit de migrantenbevolking....ook daar verandert iets..ten goede...ze hebben daar ook die vogels door.Hun "vijanden" zijn NIET het VB,hun vijanden zijn ook die overbodige jonge mannetjes die alles met geweld en sabotage willen "oplossen" .

Mag ik er op wijzen dat het VB zelfs de allochtone winkeliers steunt die,door het slaperige gedrag van de Antwerpse gerecht en politie, recent gedwongen zijn om zelf hun eigen winkelstraten te ontdoen van junkies (veelal autochtonen!!!)....
Tot zover het "racisme"...

(kelt is helemaal geen VB-stemmer,maar zal ook niet onnodig "bashen")

Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2012 om 07:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 09:32   #6
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Belgie heeft nu andere N-VA katjes te geselen.

En als ze N-VA kapot krijgen en zo de Vlaming terug naar het VB sturen, dan zal het VB weer de boosdoener zijn.
Toch niet. Het VB is voorbij, het zit in z'n afkalvende fase. Het VB van vandaag is gelijk aan FDW. En FDW plooit zich helemaal terug op Antwerpen. De meeste VB -afdelingen in West-Vl die nog steeds officieel tot het VB behoren en ook gaan opkomen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen zijn de zevers en dictaten uit Antwerpen beu en willen/zullen een meer autonome koers gaan varen. Kortom: verbrokkeling en tanende invloed. N-VA heeft zeer veel kiezers weggehaald uit CD&V en VLD, die zullen bij ineenstorting van de N-VA (die een electorale luchtbel is) NIET naar het VB trekken.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 13:44   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Toch niet. Het VB is voorbij, het zit in z'n afkalvende fase. Het VB van vandaag is gelijk aan FDW. En FDW plooit zich helemaal terug op Antwerpen. De meeste VB -afdelingen in West-Vl die nog steeds officieel tot het VB behoren en ook gaan opkomen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen zijn de zevers en dictaten uit Antwerpen beu en willen/zullen een meer autonome koers gaan varen. Kortom: verbrokkeling en tanende invloed. N-VA heeft zeer veel kiezers weggehaald uit CD&V en VLD, die zullen bij ineenstorting van de N-VA (die een electorale luchtbel is) NIET naar het VB trekken.
Ja, we zullen zien.

Ik denk altijd maar zo, misschien wordt de Jo wel enigszins verblind door zijn haat tegen het VB.

Misschien hè.
Oud 18 februari 2012, 20:37   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het VB is nooit echt van de grond gekomen in West-Vl.
De tsjeverij zit er daar nu eenmaal in 't bloed.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 11:52   #9
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Het VB is zoals de N-VA: een Vlaams-nationalistische en racistische partij. Ieder die zich een beetje humanist noemt, blijft daar ver van weg. Meer moet daar niet over gezegd worden.
Oud 19 februari 2012, 14:31   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Het VB is zoals de N-VA: een Vlaams-nationalistische en racistische partij. Ieder die zich een beetje humanist noemt, blijft daar ver van weg. Meer moet daar niet over gezegd worden.
Goed, ik neem u op uw woord, zwijg er dus maar over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be