![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Vorig jaar was het van Tsjechische afkomst Alizée Poulicek die Miss België geworden was. Helaas begreep deze dame geen woord Nederlands laat staan dat ze het sprak. Haar optreden in de laatste show was zelfs meelijwekkend.
Dit jaar is de van Turkse afkomst Zeynep Sever de mooiste van het land. http://www.deredactie.be/cm/de.redac...223_MissBelgie Is er iets bekend over de talenkennis van deze jongedame? Was het interview tijdens de verkiezing ook in het Nederlands? Ik heb de uitzending niet bekeken vandaar mijn vraag. In feite hoort dit topic niet thuis in K&K maar ik zou niet weten waar het wel op de juiste plaats staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mooie illustratie van wat Belgie nog voorstelt anno 2008 Laatst gewijzigd door Anna List : 24 december 2008 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens DS was ze op negenjarige leeftijd naar belgique gekomen. Op die leeftijd moesten mijn kinderen dus wèl Nederlands én Frans leren op school. Ongeacht welke taal we thuis spraken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in Wallonie kan je probleemloos een diploma lagere school behalen zonder Nederlands te leren. De eerste landstaal is er niet verplicht, doch slechts een keuzevak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 december 2008 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() nee idd eerste eredame was ook eentalig Frans ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() ![]() Leve belgië! ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Er zijn geen negerinnen bij? Waar gaat dat naar toe in Belgie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Waarom wordt die geen premier? Meteen geen kloof meer tussen politiek en de burgers. De vorige miss Alizée Poulichek is op het einde ook nog eens op het podium gekomen om in het NL te laten horen hoeveel vooruitgang ze in het NL gemaakt had. Wilde het zo perfect mogelijk doen en struikelde daarbij over haar woorden naar het einde toe; maar ze mag best wel trots zijn. De Franstalige presentator heeft voor de eerste keer ook wat NL gesproken. Op school beseffen de jongeren niet altijd meer dat FR & NL belangrijk zijn, maar eenmaal wat ouder merken ze dat NL & FR toch wel interessant is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Met de van Russische afkomst Miss World 2008 hetzelfde: wil je een internationale wedstrijd meedoen spreek dan op z'n minst Engels. Ik vond het maar een rare vertoning dat er een tolk kwam bij staan.
Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 24 december 2008 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
ze heeft gelijk: wie voor zijn 10de niet in contact gekomen is met een andere taal; zal toch niet meer accentloos spreken. Franstaligen komen zelden in contact met NL; zeker niet in Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Dat we elkaar niet verstaan is de beste garantie voor het einde van Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Iedereen kijkt eerst naar de verpakking en pas daarna naar de inhoud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij opviel was de lelijke uitspraak van het Frans door madam Darline Devos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() VL denken inderdaad veel te snel dat ze perfect tweetalig zijn, terwijl Franstaligen veel te snel zeggen dat ze geen NL kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, missen zijn toch maar mussen... Ik kom op straat, in de cafés... veel knapper volk tegen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() De Cock is toch wel body and brains heb ik de indruk.
|
![]() |
![]() |