![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Schokkend fragment uit een interview in de Standaard van zaterdag 27 december met Alex Agnew en Nigel Williams.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=JG24CRDA "Een gesprek met de grappigste en populairste stand-upcomedians van het land." ... Intussen maken jullie grappen over Hitler, de moslims en de joden, en stuiten daarmee behoorlijk wat mensen tegen de borst. Agnew: 'Zelfs een kookprogramma bleek dit jaar al aanstootgevend te zijn. De reacties op Plat préféré waren schokkend. Leven we in een democratie of niet? Zijn we voor vrije meningsuiting of niet? Of moeten we allemaal vinden wat mijn grote vriend Lucas Vander Taelen vindt? Is het alleen zijn mening die vrij mag worden geuit?' 'Dat soort intellectuelen kijkt ook neer op de gewone mens. Alsof wij Hitler prompt oké zouden vinden omdat hij graag forel in botersaus at. Zo dom zijn wij toch niet, mag ik hopen? “De vermenselijking van Hitler,: nog zo'n bedenkelijk idee. Newsflash: Hitler was een mens als jij en ik. Een eikel misschien, maar wel een gewone mens.' Maar jullie zijn blijkbaar wel de enige mensen die dat openlijk mogen zeggen. Agnew: 'Dat heeft natuurlijk alles met de context te maken. In een ernstig gesprek kan je moeilijk zomaar zeggen dat Hitler best een paar goede ideeën had. Mensen die naar comedy komen kijken, weten in principe dat wat gezegd wordt om te lachen is.' Jij gromt in je laatste show op een bepaald moment dat Patrick Janssens de joden in de stad de lul afzuigt. Was dat een plotse ingeving? En hoever kun je daarin gaan? Agnew: 'Op dat moment was het een ingeving, maar het ergert mij dat een bepaalde bevolkingsgroep blijkbaar alles mag, en een andere bevolkingsgroep niet. De moslims zijn ook niet perfect, daar heb ik ook al veel grappen over gemaakt, maar waarom mogen zij geen hoofddoek dragen en de joden wel een keppeltje? Patrick Janssens zou een chassidische jood maar eens een job moeten weigeren. De reacties zouden vernietigend zijn.' Williams: 'Waarom mogen de joden hun kinderen aanleren dat de dinosaurussen nooit bestaan hebben? Waarom mogen die scholengemeenschappen wel gesloten zijn?' Agnew: 'Het eindeloze gezeik over allochtonen die zich moeten aanpassen: dat geldt blijkbaar niet voor chassidische joden. Ik stoor mij aan mensen die altijd en overal de uitzondering willen zijn. Zeker als ze intussen bezig zijn met etnische zuiveringen.' Dit gaat er weer ver over! En zo wordt de grens naar wat toelaatbaar wordt geacht, elke keer weer wat opgeschoven. Bezwarend wordt het helemaal doordat ook andermaal de Belgische Joden ervan beschuldigd worden "intussen bezig zijn met ethnische zuiveringen en zich hier niet willen aanpassen" (Agnew) En wij moeten daar maar mee blijven lachen... De huidige crisis in Gaza waarbij Israël aan Hamas de rekening presenteert van maandenlange beschietingen op Sderot en andere dorpjes in Israël, maakt het allemaal nog wat grimmiger. Hier klinkt dan wat Agnew zegt 'Dat heeft natuurlijk alles met de context te maken' bijna als een vrijgeleide om in eigen land ook de Joden maar eens hard aan te pakken. En dat staat dan allemaal zo te lezen in de krant door honderdduizenden mensen die nooit een ernstig boek hebben gelezen over de situatie, nooit in contact komen met Joden, en hun oordeel baseren op ondingen zoals dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou Agnew vergeten zijn dat we hier boetes en ontslag krijgen als we durven mopjes vertellen over marokkanen? Want die doet nu precies of dat is toegestaan zeg! Vergeten dat een leraar buitengegooid werd omdat hij via email een moppeke doorstuurde? Of dat de makers van de vogeltjesdans, versie allochtoon, veroordeeld werden?
Als er geen moppen meer mogen verteld worden, mogen er dus over niemand nog moppen verteld worden Agnew. Als het aan mij lag wordt iedereen bestraft die nog een mop over een blondje durft vertellen. ik heb het er ook mee gehad! En nee, als de VRT vandaag kopt "Luchtaanvallen op Gaza scherp veroordeeld" dan noem ik dat GEEN NEUTRALE VERSLAGGEVING! Dat noem ik Goebbeliaanse leugens. Waarom zetten ze er ineens niet bij: "Luchtaanvallen op Gaza scherp veroordeeld door Janjaweed uit Darfur"????
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 december 2008 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ordnung muSS sein !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ok, welke straf moeten die mensen hebben?
Het lachen met joden moet stoppen! Weg met de anti-semmietische VRT! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wenertje.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De feitelijke waarheid is dat Alex Agnew's 'grappen' exact vertalen wij er bij de massa leeft. De massa die onderhuids nog steeds dezelfde [antisemitische] vooroordelen koestert zoals vroeger, en zoals het al eeuwenlang is geweest. Grappen maken over de Islam, Marokkanen of andere Arabieren is voor de goegemeente not done, daar hebben we de antiracismewet voor gestemd. Agnew zal denken: "Laat ik dan maar eens over de Joden beginnen." Hij zal zich nog even hoeden voor negationistische uitspraken, dan maar van Israël en alle Joden - en in het bijzonder de Belgische dan - in één blik bruine bonen gegooid. Succes gegarandeerd want in weze bulkt ons land van de antisemieten, van hoog tot laag en van alle standen, rangen, religies en etnieën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Nee, dat is wat Alex Agnew beweert en als toetje er bovenop dat ook de Belgische Joden daarvoor verantwoordelijk zijn. Als je iets wilt leren over wat echte etnische zuiveringen zijn, bekijk dan de situatie in Darfoer en Oost-Kongo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Wou je zelf ook nog wat zeggen netslet?
Laatst gewijzigd door roskam : 28 december 2008 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Dat het niet de meest tactische zet van jouw kant was om dat stuk hier opnieuw te publiceren vanwege het Streisand effect.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Er zijn dus geen etnische zuiveringen in Israel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 28 december 2008 om 10:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er best wel een verschil merkbaar is tussen iets wat overduidelijk moet doorgaan voor "humor" (ook al trekt het op niks) en iets wat een politicus in alle ernst zegt.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 28 december 2008 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou men er even weinig problemen mee gehad hebben indien Agnew of Williams de moslims of de Walen geviseerd hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan mogen ze nog met hun raketjes van omgebouwde tuinbouwkassen geen doelen kunnen raken, of niet zoveel joodse slachtoffers hebben gemaakt dat ze wilden, maar van een wespesteek ga je dus ook niet dood. Toch wordt op een bepaald moment het wespennest vernietigd omdat men die pest gewoon strontbeu is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |