![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat jongere politiekers anno 2009 de problemen van deze tijd beter begrijpen dan mensen die politiek bedreven in de jaren 80 dit nu nog kunnen begrijpen
Wat vinden jullie hiervan?
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kan best kloppen aangezien ze een andere visie op zaken hebben. "Het is meer hun tijd" als het ware. Maar hoe kom je erop eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
mijn indruk is een combinatie van beiden haalbaarder, jonge politiekers die de hedendaagse problemen beter begrijpen die samenwerken met de mensen met ervaring. natuurlijjk moeten die mensen met ervaring willen luisteren naar de jongeren net als de jongeren moeten willen luisteren naar de ervarenen
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is de politiek van de jaren tachtig, negentig zo veel anders dan nu? Ik denk het niet eerlijk gezegd. Er waren ook heel wat communautaire spanningen (met ups en downs) en we hadden toen tevens een zware economische crisis. De olie heeft toendertijd zelfs duurder gestaan dan nu (procentueel gezien dan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik keen heel wat jongere mensen die intelligent en spraakzaam genoeg zijn, maar die zich afkeren van de politiek net omdat er net nooit iets opgelost raakt in dit land, net zomin als er geluisterd wordt naar de jongere generatie. Die worden genegeerd. Je zou het voor minder een ver-van-mijn-bed show noemen.
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Soms merk ik wel eens het omgekeerde ook eerlijk gezegd ... als een oudere iets zegt dan wordt het afgedaan als "oud gebazel". 't Zal dus wel een beetje in het midden liggen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarmee wil ik nu niet alle ouderen over dezelfde kam scheren (ik ben zeker dat er ook voldoende intelligente mensen onder hen zijn die wel beseffen wat er zich in de wereld afspeelt) , maar soms gaat het toch wat ver.
![]() |