![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af hoe dit zover kan komen. Hoe sommige mensen zo harteloos en walgelijk kunnen zijn. Hoe een moeder zoiets toelaat en haar eigen vlees en bloed aan zulke gruweldaden onderwerpt. Hoe die grootmoeder dit kon aanhoren zonder de politie te waarschuwen. Hoe de politie -die dan toch gewaarschuuwd werd- zich zo makkelijk liet afpoeieren. We zeggen wel dat we beschaafd zijn, maar als je zulke dingen leest besef je toch eigenlijk dat die beschaving maar een laagje vernis is. Het stemt me op dit moment woedend dat folteren niet meer toegestaan is in de gevangenis voor zulke walgelijke stukken stront die zich ten onrechte mens mogen noemen. Dat is misschien barbaars, maar zulk menselijk vuilnis verdient in mijn ogen niets beters. Gelukkig is Davey's lijdensweg afgelopen. Ik hoop dat die van zijn stiefvader nu juist begint. (door elke dag een keer of drie de zeep te laten vallen als ge weet wat ik bedoel... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige mensen zijn nu eenmaal gek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de buurt zweeg. En de school zweeg. En de familie zweeg. Je mag er gerust op zijn dat die stiefvader een onaangenaam verblijf in de gevangenis tegemoet gaat. Er bestaat onder de criminelen zoeits als een erecode : van kinderen blijf je af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach so ... had dit nog niet vernomen ... en blijkbaar het artikel niet goed gelezen ...
Laatst gewijzigd door Karma : 17 januari 2009 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als voorstander van de doodstraf voor zeer erg uitzonderlijke omstandigheden, vind ik die stiefvader hiervoor geschikt.
Ik heb ook bedenkingen bij een paar 'maatschappelijke figuren': de politie met hun zever over de wijkagent, het onderwijs met hun pedagogie, de huisarts die vertrouwenspersoon is enz. ... tot en met het gezever over big-brother toestanden en praaivesie ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Yep, in de gevangenis zijn mensen die kinderen misbruiken of mishandelen nu eenmaal niet zo populair. Gelukkig maar
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik viel gisteren haast achterover toen ik de advocaat van die stiefvader hoorde verklaren wat voor een moeilijk en onhandelbaar kind die Davey was. Net alsof zoiets een rechtvaardiging vormt voor zo'n kindermishandeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vermoed dat het niet meteen in de bedoeling ligt van die advocaten om de feiten enigsinds te gaan rechtvaardigen
Laatst gewijzigd door praha : 19 januari 2009 om 01:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |