![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen de andere Vrijheden opgeofferd worden voor de "Vrijheid van Godsdienst"? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
11 | 91,67% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() [size=6]Voor de Vrijheid van Godsdienst worden alle andere Vrijheden opgeofferd.[/size]
Ik heb er lang moeten achter zoeken, maar meen nu de logische vertolking gevonden te hebben van dat "gut feeling" dat me al jaren vertelt dat we hier verkeerd bezig zijn. Talloze keren werd reeds door talloze mensen gepoogd de islam in vraag te stellen. En telkens liepen deze mensen zich te pletter op de muur van het pricipe van de "Vrijheid van Godsdienst". Deze Heilige Koe lijkt iets onaantastbaars te zijn, want voor dit principe moeten nu één voor één onze andere Vrijheden het onderspit delven: - het recht op bewegingsvrijheid - het recht op uitgaan - het recht op recreatie - het recht om op het voetpad te lopen - het recht om kruisbeelden in klaslokalen te laten hangen - het recht om kritiek te leveren - het recht op zwemmen - etc. Al deze vrijheden zien we dagelijks meer en meer ingeperkt. Allemaal omdat we het principe van de "Vrijheid van Godsdienst" dat evengoed "Vrijheid om zichzelf en anderen te beliegen en te bedriegen" zou kunnen genoemd worden, als een onaantastbare Heilige Koe beschouwen. Een "opperste" Vrijheid, waarvoor alle andere Vrijheden blijkbaar mogen opgeofferd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga volledig akkoord met uw stelling. Vrijheid van geloof eindigt, waat de andere vrijheden beginnen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit lijkt mij een dwaze vraagstelling. Hoe kan de vrijheid van godsdienst (d.w.z. de vrijheid van elk individu en groep van individuen om de godsdienst van zijn of hun keuze te belijden) een inbreuk vormen op andere vrijheden?
Waar u op doelt is niet "vrijheid van godsdienst", maar wel de vrijheid om eender welke regel van een godsdienst in de praktijk te brengen of op te leggen aan iemand anders. Bijvoorbeeld: als mijn godsdienst als regel zou hebben dat ik af en toe mijn vrouwen een tik mag geven, dan mag ik die regel gerust verkondigen (vrijheid van godsdienst) maar als ik ze in de praktijk breng door mijn vrouw effectief te slaan overtreed ik de wet en kan ik gestraft worden. In die zin is de uitoefening van alle vrijheden beperkt door de wetten die een normaal maatschappelijk samenleven mogelijk maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bon, in ons land is er vrijheid van godsdienst. We zullen dus eens in de praktijk nagaan in hoeverre de rechten zoals opgesomd door Darwin, in ons land niet meer mogelijk zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Hou het simpel.
De islam is meer een sekte dan een godsdienst, laten we dan ook consequent zijn... .
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moeten al onze vrijheden wijken voor de "Vrijheid van Indoctrinatie"? Moeten mensen mekaar onbelemmerd kunnen indoctrineren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk is "Vrijheid van Godsdienst" een overbodige vrijheid daar het een logische en rechtstreeks uit andere vrijheden voortkomende vrijheid is. De door Darwin aangehaalde voorbeelden zijn echter zo lachwekkend dat je deze discussie al haast niet meer serieus kan nemen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |