Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Pro of conta Politici in spelletjes
Pro, een vrijheidsbeginsel, een recht, een toegevoegde waarde 17 60,71%
Contra, dit ondermijnt geloofwaardigheid, daarvoor betalen we ze niet 11 39,29%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2009, 12:52   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard politici en spelletjesprogramma's

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-s-op-tv.dhtml

Filipke van VB is tegen.

Nochthans vond ik dat bvb onze liefste Bertje perfect getoond heeft via zijn celebritiy cultuurchoc wat voor ne kieken hij is.

En heeft Bart De wever perfect getoond wat voor een intelligente klassebak hij is (nu dat weet je zoal als je luistert, hij zou beter bij LDD gaan, dan zou die partij nog een lang leven beschoren zijn)

Nu to the point pro of contra ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 13:29   #2
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewinter verwijst naar een interview met Sam De Graeve, eindredacteur van 'De Slimste Mens', in het tv-weekblad Primo. Daarin zegt De Graeve: "We hanteren geen zwarte lijsten, maar we houden ons wel aan de regels van het huis. Binnen de VRT geldt al sinds Bert De Graeve de regel dat Vlaams Belangers enkel voor een programma worden uitgenodigd als het politiek relevant is. Wij zijn een entertainmentprogramma, geen politiek magazine. Als wij iemand uit bijvoorbeeld het Belang zouden uitnodigen, zou dat een politiek statement zijn, en dat is niet onze opdracht, noch onze bedoeling."
Waarom zou dat nu plots een politiek statement zijn?

Oplossing ligt nogal voor de hand: ofwel alle politici uitnodigen, ofwel helemaal geen (enkel geldend voor programmas die in een spelcontext plaatsvinden natuurlijk)

Laatst gewijzigd door captain jack : 16 januari 2009 om 13:32.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 13:32   #3
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Oplossing ligt nogal voor de hand: ofwel alle politici uitnodigen, ofwel helemaal geen
idem. Wat mij betreft is er geen probleem met deelname aan programma's als de Slimste Mens, maar Bert-Anxiaux-achtige toestanden zijn wel te vermijden.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 16 januari 2009 om 13:33.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 13:34   #4
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
En heeft Bart De wever perfect getoond wat voor een intelligente klassebak hij is (nu dat weet je zoal als je luistert, hij zou beter bij LDD gaan, dan zou die partij nog een lang leven beschoren zijn)
Bart De Wever is inderdaad nogal intelligent, zoals u zegt, en daarom zal hij ook nooit bij een postjespakkerspartij als de LDD gaan. Zelfs Bart De Wever heeft door dat 'met België als het kan zonder als het moet' een slogan van dertig jaar geleden is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 15:59   #5
Gforce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
idem. Wat mij betreft is er geen probleem met deelname aan programma's als de Slimste Mens, maar Bert-Anxiaux-achtige toestanden zijn wel te vermijden.
Bent u er ook nog mee akkoord dat ze een riante vergoeding krijgen per aflevering: iets van een € 300 tot € 1000, naar gelang de diameter van hun ego? Want zoveel krijgt Bartje per aflevering van de Slimste zot, hoor. Of dacht ge echt dat ze alleen maar voor de publiciteit meedoen aan die programmaatjes?
Gforce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 16:32   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gforce Bekijk bericht
Bent u er ook nog mee akkoord dat ze een riante vergoeding krijgen per aflevering: iets van een € 300 tot € 1000, naar gelang de diameter van hun ego? Want zoveel krijgt Bartje per aflevering van de Slimste zot, hoor. Of dacht ge echt dat ze alleen maar voor de publiciteit meedoen aan die programmaatjes?
Kan jij dat bewijzen?
Heb je daar ergens een link van of zo (en liefst een betrouwbare link; en waarom geeft ge die van de eerste keer niet mee dan)?

Nu, het volgende kan ik ook niet bewijzen, maar ik zeg er dat dat dan van de eerste keer bij):
enige jaren terug (drie, vier?) heb ik daar iets over gehoord in een bepaald tv-programma.
En toen zei men daar dat de regel was:
- politisji worden nooit vergoed; en nooit was nooit; never
- anderen worden wel vergoed; toen was het bruto zo iets van een 250 € voor een halve dag aanwezigheid, tenzij het een dure vogel is en die men absoluut wil strikken voor 't een of 't ander (genre Urbanus)
(die halve dag doet me aan het volgende denken: in de gazetten van vandaag zegt het Weverke dat men twee afleveringen direkt na mekaar opneemt; en gij spreekt hierboven van een betaling per aflevering ...)

Maar over het item zelf:
als nva-kiezer vind ik het ongehoord dat mensen uit een bepaalde partij geweigerd worden op de openbare omroep.
Trouwens, in het nieuws laten ze ook soms kommunistische dokters aan het woord, terwijl eigenlijk beter huisdokter Jan (niet met de pet maar met de bloeddrukmeter ...) zijn mening gevraagd wordt ....

Vroeger is een tijdje het kredo geweest dat politisji beter niet aan spelletjes meedoen, wegens .. weet ik hoe het te formuleren ... eilitair karakter dat vereist zou zijn van de politiek.

Ja, dan zoudt ge moeten Margriet Hermans ook weren van het scherm, zelfs als zangeres.

Niet dus.

De politieker is ook een mens, en wij mogen gerust weten dat de ene kan basketten, de andere zijn dochter volleybalt, de ene rijdt paard en de andere is een fijnproever. (als ge begrijpt wat ik bedoel ...)

Waar ik wel problemen mee heb, dat is de wijze waarop Freia Vandenbossche de bekendheid ingeschoten is door dat schoolmeesterke-loge-grootmeester van de VRT. Dat men dat doet met "onbekenden", okee, maar met de dochter van ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 januari 2009 om 16:44.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 16:33   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeten ze dat aangeven zoals Patrick Janssens zijn bestuurscumuls aangeeft, of wordt dat als cultuur-acteersvergoeding op een aparte manier belast ??
Oud 16 januari 2009, 16:33   #8
Gforce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan jij dat bewijzen?
Heb je daar ergens een link van of zo (en liefst een betrouwbare link; en waarom geeft ge die van de eerste keer niet mee dan)?

Nu, het volgende kan ik ook niet bewijzen, maar ik zeg er dat d
Is't genoeg als ik zeg dat iemand waarmee ik samenwoon werkt bij de VRT?
Oud 16 januari 2009, 16:40   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Goede vraag, moeilijk antwoord.

Deelnames aan spelletjes geeft de kijkers de kans de persoon achter de politieker beter te leren kennen op een ontspannere manier dan in een heftig debat.
(dat ze rondlopen in een of ander clownspak zoals Johan Van de Lanotte enkele jaren geleden heeft gedaan, is leuk om zien, maar of dat goed is voor geloofwaardigheid is iets anders)

Of dit echt nodig is, weet ik niet, want de politieke standpunten blijven uiteraard het allerbelangrijkst.

Zal niet op Bart Dewever stemmen voor zijn mopjes, maar wel voor zijn sterke argumenten en duidelijke taal.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 16:42   #10
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen weet dat Bart De Wever geen dommerik is, maar zijn acties van het laatste jaar hebben wel laten blijken dat hij zeer naïef is.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 16:42   #11
Gforce
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeten ze dat aangeven zoals Patrick Janssens zijn bestuurscumuls aangeeft, of wordt dat als cultuur-acteersvergoeding op een aparte manier belast ??
Ik zal dat allemaal eens navragen en beloof "bewijzen" als ik die vind.
Oud 16 januari 2009, 16:49   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is't genoeg als ik zeg dat iemand waarmee ik samenwoon werkt bij de VRT?
Sorrie voor de onvolledige link, maar ik had op de verkeerde knop op mijn toetsenbord geduwd, zodat ik mijn bericht moest vervolledigen via "edit".

Ja, dat is voldoende, als gij erbij zegt dat er geen onderscheid gemaakt wordt voor politisji, en als ge erbij zegt dat die iemand werkt op een dienst van de vrt waar men dat effektief kan weten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 16:52   #13
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Van mijn part mogen er ook VB'ers in de slimste mens opduiken, maar dan ook PvdA'ers en AEL'ers.
Oud 16 januari 2009, 17:02   #14
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Contra.
Zonder meer.
Oud 16 januari 2009, 17:16   #15
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Niet verbieden maar met de grootst mogelijke voorzichtigheid kiezen in welk programma men optreedt

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 17:32   #16
Gforce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sorrie voor de onvolledige link, maar ik had op de verkeerde knop op mijn toetsenbord geduwd, zodat ik mijn bericht moest vervolledigen via "edit".

Ja, dat is voldoende, als gij erbij zegt dat er geen onderscheid gemaakt wordt voor politisji, en als ge erbij zegt dat die iemand werkt op een dienst van de vrt waar men dat effektief kan weten.
Wat ik daar alvast aan kan toevoegen is dat de reden waarvoor politici ook een vergoeding krijgen, is omdat ze anders verongelijkt zouden worden t.o.v beroepsartiesten die dan d'office daarvoor betaald worden. Dus een vergoeding krijgen ze zeker.

Die persoon werkt al 25 jaar bij de VRT en heeft ze allemaal gekend van Goossens over Degraeves en Mary's.

Maar belofte maakt schuld
Oud 16 januari 2009, 19:42   #17
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Kijk: de spelletjes zijn reclame voor politici, allé: voor bepaalde politici. Politici van het VL. Belang worden nooit uitgenodigd, dus dit is gewoon niet eerlijk.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 06:35   #18
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet voor een verbod, maar wel voor het zo weinig mogelijk aantrekken van politici voor zo'n spelletjes. En als het dan toch moet, wees dan zo eerlijk de partijen op gelijke voet te behandelen. Geen cordon sanitaire, gewoon een evenwichtige keuze, met 1 uit elke partij.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 08:14   #19
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Van mijn part mogen er ook VB'ers in de slimste mens opduiken, maar dan ook PvdA'ers en AEL'ers.
Ja maar, stel je eens voor dat de TV-kijkers dan de indruk zouden krijgen dat VB-politici ook maar gewone mensen zijn als iedereen en die ook sympathiek uit de hoek kunnen komen? Wat dan, zeg?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 08:28   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Niet verbieden maar met de grootst mogelijke voorzichtigheid kiezen in welk programma men optreedt
dus geen forelletjes bakken voor VB'ers bvb ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be