Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2004, 13:42   #1
Maus
Banneling
 
 
Maus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2003
Locatie: Nijlen / Mechelen
Berichten: 766
Standaard

Dit kreeg ik al enkele keren aan in mijn mailbox:

Ook een beetje moe van al die onzinnige boetes? Voor 14 km te hard op een totaal verlaten weg? Of bij zogenaamde wegwerkzaamheden echter niets te zien is? Vind je ook dat de politie eens meer moet doen aan de criminaliteit in plaats van alleen maar te collecteren voor de schatkist?

Er is een mogelijkheid om actie te voeren. Maar dat werkt alleen als we het allemaal doen. Dus bewaar dit mailtje en zend het door aan allen in je adresboek. Ook als je nu net even geen bekeuring hebt gehad, want binnenkort ben jij ook de klos. Er worden er meer dan 7 miljoen per jaar gegeven en dat worden er elk jaar meer.

Wat te doen (tip van een politie-inspecteur):
Als je een bekeuring krijgt ("beschikking") dan kun je hiertegen in beroep gaan bij de officier van justitie. Het adres staat op de beschikking.
Maak een kopie van de beschikking en doe er een simpel briefje bij.

Bijvoorbeeld:

Aan de officier van justitie …

Bijgaand een kopie van uw beschikking. Ik bestrijd de snelheid die op de beschikking is vermeld en vermoed dat de meetapparatuur niet in orde was. Ik ga dan ook tegen de beschikking in beroep. Ik verwacht dat u mij een foto van de overtreding stuurt en een kopie van het ijkrapport van de betrokken meetapparatuur, zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

Met vriendelijke groet …

(naam, adres, geboortedatum)


De Officier is verplicht te bewijzen dat de apparatuur goed is en moet dus deze kopie toesturen. Als uit het ijkrapport blijkt dat de apparatuur over de ijkdatum heen is heb je geluk: de boete is sowieso niet geldig.

Maar belangrijker: als iedereen zo protesteert, loopt het openbaar ministerie compleet vast. Ze kunnen de meer dan 7 miljoen bezwaarschriften niet verwerken! Misschien dat men dan eindelijk eens besluit om deze onzinnige jacht op de gewone man te staken en de politie weer in te zetten voor echt belangrijk werk. Kunnen we misschien eindelijk eens weer veilig 's avonds over straat lopen. Of aangifte doen met het idee dat er kans is dat de zaak opgelost wordt.

NB.: als je op deze manier in beroep gaat, dan hoef je voorlopig de bekeuring niet te betalen. Dat wordt in de brief die de officier je stuurt ook nog eens bevestigd.
Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 13:47   #2
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Er is een nog veel simpelere manier om verkeersboetes te ontlopen. Rij gewoon niet te hard.

Of vind je 1480 doden per jaar nog niet genoeg?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 13:51   #3
CONTRA
Schepen
 
CONTRA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2003
Berichten: 478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Er is een nog veel simpelere manier om verkeersboetes te ontlopen. Rij gewoon niet te hard.

Of vind je 1480 doden per jaar nog niet genoeg?
Zeg, ga eerst eens na hoe die doden er komen, zotten zullen er altijd zijn, die ga je ook niet temmen met hogere of strengere boeten.

Het is totaal de maatschappij die ze willen straffen of laten betalen, elke mens met gezond verstand begrijpt dat.
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 13:52   #4
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Er is een nog veel simpelere manier om verkeersboetes te ontlopen. Rij gewoon niet te hard.

Of vind je 1480 doden per jaar nog niet genoeg?
Vind ik ook!

Er wordt hier zoveel gezeverd over alles wat er misgaat in de wereld en de politiek, maar zelf schaamt men zich niet voor te hard te rijden, mensen in gevaar te brengen en verkeersboetes te ontduiken. Schandalig.
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 14:01   #5
Maus
Banneling
 
 
Maus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2003
Locatie: Nijlen / Mechelen
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Er is een nog veel simpelere manier om verkeersboetes te ontlopen. Rij gewoon niet te hard.

Of vind je 1480 doden per jaar nog niet genoeg?
Inderdaad ... zou een simpele oplossing zijn. Maar spreek ik ergens over "doden". Ik denk dat deze mail meer bedoeld is, om boetes te ontlopen die gekregen werden op een verlaten weggetje, waar je geflitst wordt aan 61 waar je 50 mocht.
Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 14:03   #6
CONTRA
Schepen
 
CONTRA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2003
Berichten: 478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Er is een nog veel simpelere manier om verkeersboetes te ontlopen. Rij gewoon niet te hard.

Of vind je 1480 doden per jaar nog niet genoeg?
Inderdaad ... zou een simpele oplossing zijn. Maar spreek ik ergens over "doden". Ik denk dat deze mail meer bedoeld is, om boetes te ontlopen die gekregen werden op een verlaten weggetje, waar je geflitst wordt aan 61 waar je 50 mocht.
OEI OEI !!!! dan ben je een Moordenaar tegenwoordig
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 14:06   #7
Maus
Banneling
 
 
Maus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2003
Locatie: Nijlen / Mechelen
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus

Inderdaad ... zou een simpele oplossing zijn. Maar spreek ik ergens over "doden". Ik denk dat deze mail meer bedoeld is, om boetes te ontlopen die gekregen werden op een verlaten weggetje, waar je geflitst wordt aan 61 waar je 50 mocht.
OEI OEI !!!! dan ben je een Moordenaar tegenwoordig
Ik niet ... rijd namelijk niet met de wagen en heb ook (nog) geen rijbewijs.
Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 14:15   #8
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.290
Standaard

Al eens gedacht aan die chauffeurs die voor o.a. koerierbedrijven moeten rijden?

Wanneer die zich aan de voorgeschreven snelheden houden, halen zij het streefdoel van de baas niet.
Wanneer geflitst, gebaart de baas van kromme haas en wordt de boete naar de bestuurder doorgeschoven. Bij een boete van 200Euro, kan die man 1 week voor niets gaan werken.
Wanneer hij zich beklaagt kan hij zijn C4 krijgen.

Wie is hier de ware schuldige? De werkgever zonder twijfel.
Wie doet er iets aan die wantoestanden? Zeker geen politieker.

Voorstel, indien een firmawagen betrokken is, geen geldboete maar de wagen immobiliseren, en dan treft men wel de baas.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 14:23   #9
CONTRA
Schepen
 
CONTRA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2003
Berichten: 478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie
Al eens gedacht aan die chauffeurs die voor o.a. koerierbedrijven moeten rijden?

Wanneer die zich aan de voorgeschreven snelheden houden, halen zij het streefdoel van de baas niet.
Wanneer geflitst, gebaart de baas van kromme haas en wordt de boete naar de bestuurder doorgeschoven. Bij een boete van 200Euro, kan die man 1 week voor niets gaan werken.
Wanneer hij zich beklaagt kan hij zijn C4 krijgen.

Wie is hier de ware schuldige? De werkgever zonder twijfel.
Wie doet er iets aan die wantoestanden? Zeker geen politieker.

Voorstel, indien een firmawagen betrokken is, geen geldboete maar de wagen immobiliseren, en dan treft men wel de baas.
Fredie, dan moet je het nog wel dieper zoeken hoor, ga maar gerust naar de klanten van dat koerierbedrijf die willen kost wat kost dat pakje op tijd of ze nemen een ander koerierbedrijf.
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 23:11   #10
Eric Verhulst
Schepen
 
Eric Verhulst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 486
Standaard

Veel zever in pakskes.
Het gaat niet over te snel maar onaangepaste snelheid en afstand houden. Wat niet strookt met het feit dat ze die flistpalen zetten waar dat gemakkelijk kunnen pakken ook al is de toegelaten snelheid daar onnatuurlijk laag. (bv. op de ring van Leuven).
Verkeersveligheid ? Ja, natuurlijk, er wordt nu trager gereden. Mijn verbuik is met 1 liter gestegen van in tweede te blijven hangen aan 50 en ik heb juist een PV voor 150 euro om op mijn eigen 'trottoir' 's nachts te staan. Trottoir die ik zelf aangelegd heb (want de gemeente vertikt het) en het is een smalle straat. Doe ik al twintig jaar en nu is dat plots een zware overtreding eerste graad. Die 150 euro zal wel genoeg zijn om die politie-agent 's nachts te laten rond rijden.
__________________
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 23:29   #11
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Er is een nog veel simpelere manier om verkeersboetes te ontlopen. Rij gewoon niet te hard.

Of vind je 1480 doden per jaar nog niet genoeg?
Idd.
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 08:36   #12
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Er is een nog veel simpelere manier om verkeersboetes te ontlopen. Rij gewoon niet te hard.

Of vind je 1480 doden per jaar nog niet genoeg?
Idd.
Alsof AL die doden er zijn gekomen door te snel te rijden.

Laatst werd er een oudere dame gedood ,door een aanrijding met een fiets...
Een groot deel van de ongevallen zijn te wijten aan de soms absurde indeling van de rijweg... kijk maar eens op de site van MAG , daar loopt een prijskamp met als doel de meest ingewikkelde verkeerssituaties te fotograferen...
Ronde punten...LEVENSGEVAARLIJK voor de zwakke weggebruiker.
En inderdaad , voor beroepschauffeurs, de werkdruk word extreem hoog gehouden...Koeriersdiensten rijden inderdaad snel , vrachtwagens niet , maar die mogen dan weer alle moeite doen om hun rij-rusttijden te halen.
Veiligheid kan je niet garanderen door superboetes...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 09:16   #13
Eric Verhulst
Schepen
 
Eric Verhulst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 486
Standaard

Volledig akkoord. Rij maar eens naar het 'ronde punt' van Lummen en probeer die afrit naar het hotel te nemen. Wat meestal niet lukt, behalve voor de lokale ralley-rijders, en dus kom je op de ring Hasselt West, waar je 10 minuten kunt wachten om er op te geraken want er zijn geen lichten. Dit alles op 5 minuten van Mr. Steve. Er is nu eindelijk een plan om er iets aan te doen, maar waarom hebben ze daar 30 jaar voor nodig?
Als het werkelijk om de doden en gekwetsen te doen was ( en ja, die zijn betreurenswaardig), dan zou men moeten focussen op de nachtelijke gekken rijders en niet op de modale chauffeur die gewoon op snelheid komt in funktie van de weg en voor hij het weet 70 doet. Gebeurt vooral als er geen verkeer op de weg is. Dan zou men ook het strafpunten systeem invoeren met daaraan gekoppeld verplichte lessen en op de werkelijk gevaarlijke punten verkeersdrempels.
En als men volledig consequent zou zijn en elke dode er een teveel is, dan zouden ze ook sigaretten verkoop kunnen verbieden, junk-food tenten, alcohol, elke vorm van verbranding (en kerncentrales niet sluiten!), enz. Maar ja, leven zonder risikos is niet mogelijk en zelfs niet wenselijk. Reden waarom de belastingen op die dingen voor de overheid belangerijker is dan er echt iets aan te doen (sic). Het ergste dat de overheid kan overkomen is dat we inderdaad allemaal een maand als heremiet zouden gaan leven. Dan zijn ze failliet.
__________________
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 09:32   #14
kangoo
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 april 2004
Berichten: 269
Standaard

Gewoon een copieke van het paspoort van een buitenlander meesturen en hij neemt de boete op zich. Verticaal klassement.
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 09:40   #15
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips

Idd.
Alsof AL die doden er zijn gekomen door te snel te rijden.

Laatst werd er een oudere dame gedood ,door een aanrijding met een fiets...
Een groot deel van de ongevallen zijn te wijten aan de soms absurde indeling van de rijweg... kijk maar eens op de site van MAG , daar loopt een prijskamp met als doel de meest ingewikkelde verkeerssituaties te fotograferen...
Ronde punten...LEVENSGEVAARLIJK voor de zwakke weggebruiker.
En inderdaad , voor beroepschauffeurs, de werkdruk word extreem hoog gehouden...Koeriersdiensten rijden inderdaad snel , vrachtwagens niet , maar die mogen dan weer alle moeite doen om hun rij-rusttijden te halen.
Veiligheid kan je niet garanderen door superboetes...
Het ligt zowel aan onaangepast rijgedrag als aan verkeerde rij-infrastructuur. Het één spreekt het ander niet tegen.

Die camera's zijn zeer efficiënte middelen om de automobilisten te doen inzien dat het geen 'far west' meer is op de autobaan.

Dat de boetes extreem hoog liggen, is dan weer een absurde zaak. Meer camera's, en normale boetes zouden de zaken al wat vooruit helpen.

Meer politie aan drukke kruispunten en aan zwakke punten (zoals bv. scholen) is ook een must.

En verdere investering in het openbaar vervoer.
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 10:06   #16
Peace
Europees Commissaris
 
Peace's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Er is een nog veel simpelere manier om verkeersboetes te ontlopen. Rij gewoon niet te hard.

Of vind je 1480 doden per jaar nog niet genoeg?
Zich aan de snelheid houden is zeker geen garantie dat je niet beboet wordt.

Onlangs las ik nog een artikel dat iemand iemand met zijn auto meer dan 3000 km per uur te snel gereden had.
De meetsystemen en de wijze hoe de gegevens daarna verwerkt worden laten veel te wensen over.

De huidige wijze van metingen kan absoluut niet. Neem als voorbeeld een verdekt opgestelde wagen met de nodige flitsapparatuur. Wanneer men een correct gegeven wil hebben, zou telkens wanneer de wagen zich op een plaats installeert, de aparatuur volledig geijkt moeten worden. De meest diverse reflecties van allerlei hebben zeer grote invloed op de meetgegevens. Zelfs de vorm van de auto blijkt een invloed op het meetresultaat te hebben.

Deze feiten maken het huidige repressieve beleidt rond snelheidsovertredingen eerder op eens kansspel dan op een verantwoord verkeersbeleid.
De mensen hebben het recht dat wanneer ze bebeot worden, dat gebeurt op basis van 100% correcte meetresultaten. Indien de overheid dit niet kan garanderen, dan is het niet verantwoord op basis van deze onbetrouwbare gegevens, mensen te bestraffen.

Er is echter nog een tweede punt. Wanneer iemand niet akkoord is met zijn bekeuring kan hij naar de rechter trekken. Echter in het geval hij daar in zijn ongelijk wordt gesteld, wordt hij veroordeelt van een veelvoud van de minnelijke schikking. Dit weerhoudt heel veel mensen ondanks dat ze in hun recht zijn, om de stap te wagen.
Immers recht hebben en recht krijgen zijn twee werelden van verschil.
Daarom zou iedereen het recht moeten hebben om zonder dat zijn boete verhoogt wordt, zijn gelijk te laten toetsen door een rechter.

Het huidige verkeersbeleid is vooral uitgedacht door enkele psychopaten waaronder Bert Anciaux en Steve stevaert en heeft enkel tot doel om geld in het laatje van de overheid te brengen.
Deze regering heeft een dergelijk financieel wanbeleid gevoerd, dat hun alles recht is om geld binnen te rijven.
__________________
SOCIALISTEN. DE PARTIJ VAN GEESTELIJK MINDER BEDEELDEN EN VREEMDELINGEN
Peace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 12:42   #17
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Trouwens, velen kicken op hardrijden... Kijk maar naar illegale straatracen en zo... Geef die dan al de mogelijkheid om zich uit te leven met hun (hobby). Maar dan op een afgesloten circuit of zo... Of maak het rijden op bestaande circuits eens goedkoper ( of gratis ) .
Ik rijd ook af en toe autocross en op de openbare weg rijd ik steeds normaal. Hoge snelheid is geen probleem op een circuit... Als alternatieve straf kunnen ze mischien mee zorgen voor de veiligheid op zulke circuits... VERANTWOORDELIJKHEID leren door ongevallen te helpen vermijden.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 12:46   #18
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Immers recht hebben en recht krijgen zijn twee werelden van verschil.
Da's juist !!!
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 17:53   #19
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
Dit kreeg ik al enkele keren aan in mijn mailbox:

Ook een beetje moe van al die onzinnige boetes? Voor 14 km te hard op een totaal verlaten weg? Of bij zogenaamde wegwerkzaamheden echter niets te zien is? Vind je ook dat de politie eens meer moet doen aan de criminaliteit in plaats van alleen maar te collecteren voor de schatkist?

Er is een mogelijkheid om actie te voeren. Maar dat werkt alleen als we het allemaal doen. Dus bewaar dit mailtje en zend het door aan allen in je adresboek. Ook als je nu net even geen bekeuring hebt gehad, want binnenkort ben jij ook de klos. Er worden er meer dan 7 miljoen per jaar gegeven en dat worden er elk jaar meer.

Wat te doen (tip van een politie-inspecteur):
Als je een bekeuring krijgt ("beschikking") dan kun je hiertegen in beroep gaan bij de officier van justitie. Het adres staat op de beschikking.
Maak een kopie van de beschikking en doe er een simpel briefje bij.

Bijvoorbeeld:

Aan de officier van justitie …

Bijgaand een kopie van uw beschikking. Ik bestrijd de snelheid die op de beschikking is vermeld en vermoed dat de meetapparatuur niet in orde was. Ik ga dan ook tegen de beschikking in beroep. Ik verwacht dat u mij een foto van de overtreding stuurt en een kopie van het ijkrapport van de betrokken meetapparatuur, zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

Met vriendelijke groet …

(naam, adres, geboortedatum)


De Officier is verplicht te bewijzen dat de apparatuur goed is en moet dus deze kopie toesturen. Als uit het ijkrapport blijkt dat de apparatuur over de ijkdatum heen is heb je geluk: de boete is sowieso niet geldig.

Maar belangrijker: als iedereen zo protesteert, loopt het openbaar ministerie compleet vast. Ze kunnen de meer dan 7 miljoen bezwaarschriften niet verwerken! Misschien dat men dan eindelijk eens besluit om deze onzinnige jacht op de gewone man te staken en de politie weer in te zetten voor echt belangrijk werk. Kunnen we misschien eindelijk eens weer veilig 's avonds over straat lopen. Of aangifte doen met het idee dat er kans is dat de zaak opgelost wordt.

NB.: als je op deze manier in beroep gaat, dan hoef je voorlopig de bekeuring niet te betalen. Dat wordt in de brief die de officier je stuurt ook nog eens bevestigd.
Dat is al lang weerlegd geworden hoor. Juist alsof ze die foto gaan opsturen.
__________________
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 18:17   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Dat is al lang weerlegd geworden hoor. Juist alsof ze die foto gaan opsturen.
In Duitsland komen ze die foto zelfs persoonlijk afgeven aan uw deur. Ik spreek van ondervinding, werd aan 56 geflitst waar ik 50 mocht rijden.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be