![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Juist dit bericht gelezen, even verder gezocht en en op cemab.be de versie van de actievoerders gevonden, het was blijkbaar een onaangekondigde actie waarbij een 20-30 actievoerders wat vuurwerk afstaken, op de terugweg kwamen ze flikken tegen die hen wilden arresteren, na wat duw-en-trekwerk gooide een flik een meisje op de grond. Ze moest naar het ziekenhuis afgevoerd worden... Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze komt er nog goed vanaf eigenlijk.
Het is ook al voorgevallen dat ze de mensen gewoon in de rug schieten. Per ongeluk. Kijk, ik mik op iemand en ik haal de trekker over... Hoe die is dood? Dat is per ongeluk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Of het is een waarschuwingsschot.
![]() |
#4 |
|
![]() Ja, alles is mogelijk in Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog nooit kletsen gekregen van de polisie.
Pertang toch nog meegelopen in betogingen (meest in mijn studententijd). Hoe zou dat in hemelsnaam komen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik anders al wel.
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die beelden kennen we.
Het is een feit dat de politie vaak op de totaal verkeerde momenten optreedt en als het nodig is maar laat begaan.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees dat ze terugkwamen van een toegelaten betoging en dat de reden voor de confrontatie tussen betogers en politie nog onduidelijk is... Nu ben ik nieuwsgierig wat ze gaan vertellen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Twee verslagen in het nederlands:
http://ovl.indymedia.org/news/2009/01/25337.php http://ovl.indymedia.org/news/2009/01/25331.php
![]() |
#10 |
|
![]() Omdat je altijd vanachter liep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yep, nooit zonder rugdekking ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Het valt me op dat het altijd dezelfden zijn die "last" hebben met de Politie
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Diegenen die protesteren?
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() 2 ribben gebroken?
ik denk dat links en rechts beter de handen eens in elkaar zou slaan i.v.m. politiegeweld bij demonstraties en acties.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Tsja, een hoopagenten zijn nogal klopgraag. Vooral de Brusselse... Heb toen 8u in de cel gezeten met een hersenschudding, waar ik de gevolgen de weken daarop nog goed gevoeld heb. Het pak slaag was ook niet eens tijdens de actie zelf, maar toen ik geboeid op de grond lag met mijn gezicht naar de grond gericht. Één of andere flik vond het toen wel tof om eens te trappen tegen het hoofd van een geboeid iemand...
De held.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 22 januari 2009 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Trouwens dat het Vlaams Belang klopgrage figuren als "Bartje Penalty" en Johan Demol in hun kringen sluit zegt meer over hun goedkoop opportunisme dan hun rechtlijnigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |