![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat voor voddegazetten zijn dat nu toch tegenwoordig. Zoeits kan toch echt niet meer, wordt daar echt kwaad en geschokt om ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar als de eerste reacties en anekdotes en persoonsbeschrijvingen binnenkomen, zal iedereen ze toch direct willen lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Walgelijk
écht walgelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk doet men hiermee helaas exact wat veel van dergelijke jonge psychopaten willen. Iemand transformeert via een paar gruwelijke en ziekelijke daden van een anonieme nauwelijks besproken éénzaat tot een wereldberucht figuur waarin plots iedereen interesse heeft: zijn naam, uiterlijk, job, huis, hobby's, verleden en vrienden ... Alles rond die jongen is plots interessant. Ik vrees dat dat nu éénmaal de realiteit is van de samenleving waarin we leven, maar toejuichen doe ik het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat ik vooral walgelijk vond was dat iedereen plots druk in de weer was om op die persoon een stempel te kleven ![]() Hij luistert naar dit soort muziek, houdt van dit soort films... Raar dat ze er nog geen politieke partij bijsleuren, of hebben ze daar niets over gevonden?
Laatst gewijzigd door bentje : 25 januari 2009 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() De mensen willen via zijn leefgewoontes en -wereld begrijpen waarom hij tot zoiets in staat was. Het is toch normaal dat men nieuwsgierig is.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit wordt alleszins behoorlijk uitgemolken door de media. Een gigantische pot emo-tv.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 januari 2009 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze thread is het posten niet waard
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Dat de kranten daar nu op springen, is eigenlijk de logica zelve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() idd, lijkt me ook vrij logisch.
om te antwoorden: nee, ken hem niet, maar ik heb wel enkele kennisen uit Sinaai, sint-niklaas...kga toch is horen een deze...(idd uit nieuwsgierigheid)
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
ook een verdachte heeft rechten in een rechtstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De gedachte dat men hetzelfde leeft als zo iemand is voor vele mensen immers ondraaglijk. Mensen zijn niet op zoek naar de ware motieven van de dader, men is gewoon bezig zich te distantiëren van de dader.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 25 januari 2009 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De pers is vaak sneller op de hoogte van bepaalde dingen dan de politie. Misschien is het wel een afspraak met de politie? Op deze manier kunnen ze een zeer breed publiek bereiken en bespaart het de politie een hoop moeite. Een afspraak kan gemaakt zijn waarbij de pers beloofd heeft enkel bepaalde gelekte dingen uit te brengen in ruil voor regelmatige "exclusieve" lekken.
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() ja das ok da de mensen willen weten hoe hij was maar zo gaan ze andere mensen die naar hetzelfde muziek luisteren of films zien mee stigmatiseren
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Media = kijkcijfers = reclame-inkomsten = bedrijfslogica. Meer moet dar niet achter gezocht worden.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() dubbel
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 25 januari 2009 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Citaat uit verslag spoed verpleger van den 100 als eerste aanwezig:
'Onze eerste zorg was meteen voor bijstand te zorgen. Ik heb mijn radio genomen, geroepen dat ik absolute voorrang moest hebben op het zendkanaal en geëist dat er massaal ziekenwagens en dokters ter plaatse kwamen. En dat ze meteen ook het medisch rampenplan moesten afkondigen, gelet op het aantal gewonden dat we telden. Achteraf herinnerde ik me dat ik door de radio ook heb gezegd dat er al zeker twee doden waren. Ik heb zowel bij Marita als bij een baby'tje geknield. Meteen was duidelijk dat voor hen geen enkele hulp meer kon baten.' De spoedverpleger is ervan overtuigd dat de goede samenwerking die toen tussen de verschillende hulpdiensten tot stand kwam, nog verschillende levens heeft gered. 'Sommige baby'tjes waren echt zeer zwaar toegetakeld en vertoonden gapende wonden, bijna allemaal in en rond de halsstreek. De dader moet daarop hebben gemikt.' http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.as...cleId=AV25JAF8 ![]()