Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2004, 20:22   #1
Spolpoel
Banneling

Standaard

Vandaag op het nieuws gehoord : een autochtone pluimveehouder die tot 1 jaar cel veroordeeld werd voor het doden van 12 zieke kippen die dreigden z'n hele stal te besmetten.

Niet zo lang geleden : jonge moslimallochtoon plant met enkele companen een roofoverval op een autochtoon (uiteraard) aan een bancontact. De niet-gewillige autochtoon wordt vermoord met een ijzeren staaf. Straf : een berisping.

Misschien moet er maar eens een klacht ingediend worden tegen dit staaltje politiek correct racisme.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 21:50   #2
Stefanie
Minister-President

Standaard

Eén jaar effectief voor het doden van die zieke kippen.
Vrijspraak (niet eens een voorwaardelijke straf, niet eens een berisping) voor die moord, onlangs. Die moordenaar werd verdedigd door Vermassen, geloof ik. En hij werd vrijgesproken. Nog niet eens een berisping!
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 21:56   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Voor mij zijn autochtonen: ieder die een Belgische pas heeft. Allochtonen zijn zij die een andere nationaliteit hebben.

Ps: welke nationaliteit hadden die kippen?
Oud 23 april 2004, 09:31   #4
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Voor mij zijn autochtonen: ieder die een Belgische pas heeft. Allochtonen zijn zij die een andere nationaliteit hebben.

De Belgische nationaliteit is een staal zonder waarde geworden, uitgedeeld op een straathoek aan iedereen die het wil.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 09:33   #5
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:

Ps: welke nationaliteit hadden die kippen? 8O
Dit is het ultieme bewijs van het discussieniveau van de piano.
Goed dat die weg is bij het Blok.
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 11:23   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Raszuivere Mechelse koekoeken heb ik mij laten vertellen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 11:47   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Vandaag op het nieuws gehoord : een autochtone pluimveehouder die tot 1 jaar cel veroordeeld werd voor het doden van 12 zieke kippen die dreigden z'n hele stal te besmetten.
Die is in voorlopige vrijheid gesteld + het hof van beroep had geen goed woord over voor het gerecht in Kortrijk
Citaat:
Niet zo lang geleden : jonge moslimallochtoon plant met enkele companen een roofoverval op een autochtoon (uiteraard) aan een bancontact. De niet-gewillige autochtoon wordt vermoord met een ijzeren staaf. Straf : een berisping.

Misschien moet er maar eens een klacht ingediend worden tegen dit staaltje politiek correct racisme.
Heeft die allochtoon die persoon doodgeslagen? Was het met voorbedachte rade? Geef es een link naar die uitspraak? Ik denk niet dat je in dit land wegkomt met moord tenzij je je vrouw die vreemd gaat vermoord en Jef Vermassen als advocaat hebt.

Edit: dit laatste toont alleen aan dat ons systeem van volksjury voorbijgestreefd is en dat een vakjury van verschillende rechters meer op zijn plaats zou zijn.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 12:14   #8
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Na alles wat er hier de laatste tijd gebeurd is kan ik enkel concluderen : de Belgische wetten bestaan enkel op papier.

Ze zijn van nul en generlei betekenis. Enkel zotten trekken er zich nog iets van aan.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 12:23   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft die allochtoon die persoon doodgeslagen? Was het met voorbedachte rade?
neenee, die jongen stond stomweg met een ijzeren staaf in de buurt van een bankcontact en toen die witte persoon eraankwam vloog ineens die staaf per ongeluk door de lucht en floeps toch wel net toevallig tegen het hoofd van die witte persoon die net zijn geld had afgehaald zeker! en die mens is dan heel eigenaardig ook nog gestorven bovendien.

Maar de allochtoone jongen heeft de rechter beloofd dat hij het nooit meer ging doen en zijne ma en zijne pa hebben gezegd dat het een hele brave jongen was.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 12:26   #10
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Heeft die allochtoon die persoon doodgeslagen? Was het met voorbedachte rade?
neenee, die jongen stond stomweg met een ijzeren staaf in de buurt van een bankcontact en toen die witte persoon eraankwam vloog ineens die staaf per ongeluk door de lucht en floeps toch wel net toevallig tegen het hoofd van die witte persoon die net zijn geld had afgehaald zeker! en die mens is dan heel eigenaardig ook nog gestorven bovendien.

Maar de allochtoone heeft de rechter beloofd dat hij het nooit meer ging doen en zijne ma en zijne pa hebben gezegd dathet een hele brave jongen was.
Dat zei die man ook over de moord op zijn echtgenote. En dat was een autochtoon... Dus ergens zit er toch nog logica in de rechtspraak?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 23 april 2004, 12:34   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bon, dan ga ik nu maar met een ijzeren staaf postvatten aan de bankcontact want het is weeral de 23ste vandaag en mijn bankrekening is leeg!
Iemand zin om wat geld te gaan afhalen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 12:44   #12
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Omdat u het nodig vindt om appelen met peren te vergelijken? U vergelijkt 2compleet onvergelijkbare voorvallen en gaat dan over tot de conclusie dat er sprake is van 'racisme' omdat er een verschillende uitspraak gedaan werd. Laat het duidelijk zijn dat in 1ste instantie - doch zonder enige dossierkennis - inderdaad een bijzonder merkwaardige en misschien zelfs compleet foutieve beslissing van de rechter in kwestie lijkt. Met 'racisme' en dies meer heeft dat alles echter geen blaas te maken.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 12:46   #13
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Bon, dan ga ik nu maar met een ijzeren staaf postvatten aan de bankcontact want het is weeral de 23ste vandaag en mijn bankrekening is leeg!
Iemand zin om wat geld te gaan afhalen?
Ik hoop dat u ook Vermassen kunt betalen na die overval

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 23 april 2004, 12:48   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Waarom? Omdat u het nodig vindt om appelen met peren te vergelijken? U vergelijkt 2compleet onvergelijkbare voorvallen en gaat dan over tot de conclusie dat er sprake is van 'racisme' omdat er een verschillende uitspraak gedaan werd. Laat het duidelijk zijn dat in 1ste instantie - doch zonder enige dossierkennis - inderdaad een bijzonder merkwaardige en misschien zelfs compleet foutieve beslissing van de rechter in kwestie lijkt. Met 'racisme' en dies meer heeft dat alles echter geen blaas te maken.
en dies meer
Hier doen ze het gewoon overkomen alsof het dezelfde rechter zou zijn, terwijl bij moord toch een assisenjury de uitspraak doet? Of vergis ik mij nu?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be