Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2009, 02:00   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard UNIZO: “België moet geen uitzondering willen zijn” voor afschaffing Inhaalverbod truc

UNIZO bepleit mee een afschaffing van het inhaalverbod voor vrachtwagens op snel- en gewestwegen met 2 rijstroken. “In alle andere landen is er geen inhaalverbod voor vrachtwagens, tenzij de verkeerssituatie dat vereist. België, hét transitland van Europa met tot de helft buitenlandse vrachtwagenverkeer, doet het omgekeerd. Dat is vragen om moeilijkheden,” stelt UNIZO-topman Karel Van Eetvelt. UNIZO vraagt dat het algemene verbod wordt opgeheven en enkel daar waar de specifieke verkeerssituatie een inhaalverbod rechtvaardigt, dit van toepassing is en duidelijk aangegeven wordt met een verkeersbord.

UNIZO gaat overigens niet akkoord met de motivatie van Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt. De minister wil het inhaalverbod handhaven “omdat er al tal van verkeersborden geplaatst zijn”. Een slechte maatregel blijft een slechte maatregel, zelfs als er al veel in geïnvesteerd is, besluit UNIZO.

Nadere info over dit persbericht:
Thomas Compernolle, UNIZO-woordvoerder,


Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 02:03   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Politiekers en belangengroepen houden een dispuut o ver verkeerstechnische kwesties.. wordt het geen hoog tijd dat er afgestudeerde deskundigen eventjes aan het woord mogen komen ? Overigens de typische vrachtwagentransitlanden (bij gebrek aan waterwegen) zijn Zwitserland en Oostenrijk & daar moeten de vrachtwagens nog andere
dingen doen en laten die hen op kosten jagen - of hoe de geografische ligging voordelig is voor de staatskas !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be