![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7930380.stm
Citaat:
Maar 't wordt nog beter. http://www.msnbc.msn.com/id/29515505/ Citaat:
Waar halen ze die waanzinnige priesters toch steeds weer vandaan. ![]() O ja, PS : Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() geen, dat is't punt net. Elke religie is onmenselijk.
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het Vaticaan, dat is de Kerk niet hé. De Kerk, dat zijn zowat één miljard mensen op deze aardbol, elk met zijn of haar eigen opvattingen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het vaticaan steunt natuurlijk Monseigneur Cardoso Sobrinho, de aartsbisschop van Olinda en Recife:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7930380.stm Vatican backs abortion row bishop Cardinal Re said the attack on Brazil's Catholic Church was unjustified A senior Vatican cleric has defended the excommunication in Brazil of the mother and doctors of a young girl who had an abortion with their help. The nine-year-old had conceived twins after alleged abuse by her stepfather. Cardinal Giovanni Battista Re told Italian paper La Stampa that the twins "had the right to live" and attacks on Brazil's Catholic Church were unfair. Laatst gewijzigd door filosoof : 11 maart 2009 om 02:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() sharia gaat over geloof, hoe je gelooft, hoe je naar dit gelooft leeft, in wat je gelooft, en waarom, en voor welke doel? en gaat om religieuze praktijken zoals bidden en vasten en over heelal en bestaan denken en vervolgens de schepper gedenken.
de profeet heeft onderwezen als je met vol buik naar je bed gaat slapen, terwijl je buurman niets te eten vindt, dan ben je geen moslim. sharia gaat vooral om de realtie tussen mens en zijn schepper en ook tussen mens en zijn medemens en wat minder tussen mens en de staat sharia van straffen is slechts 0,001% van het geheel de profeet heeft ons geleerd dat een vrouw naar de hel ging omdat ze een kat had opgelosten, niet de vrijheid gegeven om zelf naar eten te zoeken, en geen eten of drinken gaf. een andere vrouw, was heel slecht, en had alle "grote" zonden begaan, maar ze ging naar paradijs, omdat ze een dag terwijl ze op reis was in de sahara, gaf ze een hond water te drinken, ze zag hem de zand eten van dorst. ik begrijp de meeste van jullie niet als iemand de daden van zionisten bekretiseert, of als iemand de acties van democratie amerikanen met hun invasies verwerpt, of als iemand de geschiedenis van de kerk en verrichtingen van sommige christelijke groepen weigert, dan springen jullie naar de islam, islam, islam ik begrijp jullie gewoon niet de islam is geloof in god, god aanbidden, bidden en god gedenken niet te materialistisch en niet te spiritueel gaan blijf een mens dat is de islam Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 11 maart 2009 om 03:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het overigens een prima zet van het Vaticaan.
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vb.: wij veroordelen de Islam wegens vrouwonvriendelijkheid: wat doet de KERK (en vooral: is nog zinnens te doen). Missen in het Latijn? die niemand begrijpt, de massa weer dom houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De rest zijn goedwillige gelovigen (en die zijn zeer verschillend...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tiens, Jan is opvallend afwezig op deze thread, en die andere anti abortus tsjeven ook. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2009 om 00:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() religie is niet menselijk; 't is een menselijk vorm om met onzekerheid om te gaan. Hoog tijd om daaruit te groeien.
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nee,slechte argument.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar vetel me dan eerlijk waarom er Moslims zijn die in naam van God en de Koran zelfmoordplegen om zoveel mogelijk onschudige slachtoffers te doden. Zijn dat volgens jou geen Moslims of begrijpen ze de Koran niet.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
gaan ze bijvoorbeeld koran meenemen of zeggen ze "in de naam van de koran, ik pleeg vandaag om 12u een bomaanslag" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een terrorist met enkel een koran is niet zo gevaarlijk dus nemen ze meestal een bommengordel of een Kalasjnikov mee. Ergens op af rijden met een truck geladen vol explosieven of een vliegtuig kapen durven ze ook wel eens doen. Het hoeft ook niet perse om 12u maar ik denk niet dat er daar bezwaren tegen zijn. Ik denk ook dat ze eerder "in naam van allah" zullen roepen dan "in naam van de koran". P.S. Ken jij proudtobewhatiam/averroes?
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 12 maart 2009 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
je herhaalt dus "in de naam van de koran" met andere woorden "geïnspireerde .." maar mijn vraag is hoe? zeggen ze een gebed zoals : " in de naam van de koran, vandag doe ik dit dat"? of nemen ze een koran mee of schrijven ze de koran op die gordel of hoe ? Citaat:
![]() ah, wie kent averroes nou ni? ![]() dat is zijn latijnse naam, zijn echte naam is ibn rushd of ibn ruchd of zo iets hij was van berberse afkomst |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht dat je gewoon wat minder bedeeld was in de bovenkamer.
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
jij zegt iets en ik wil da begrijpen dus hoe doen ze dat in de naam van de koran? zeggen ze een gebed? "in de naam van de koran, ik doe dit dat"? of nemen ze de koran mee of wat? ik kan ook doen "ik in de naam van de koran, ik pleeg zelfmoord om 14:30:55" oei! ![]() ok, ik zal eens proberen de koran te pakken ! oooo ![]() Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 12 maart 2009 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |