![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() steeds meer studies lijken aan te tonen dat onze sexuele voorkeur genetisch bepaald is. geneticus sven bocklandt spreekt in dit verband zelfs over het 'homogen'.
gesteld dat dit inderdaad zo is, en dat in combinatie met de emancipatiestrijd van holebi's kunnen we besluiten dat homosexualiteit op termijn gedoemd is om te verdwijnen. vroeger immers, koos de homosexuele man bijna altijd voor het huwelijk met een vrouw en beleed hij zijn homosexualiteit in het geheim. de maatschappij was er toen nog niet naar om homosexualiteit in het openbaar te beleven. de homosexuele man had meestal ook kinderen met zijn vrouw, en dus werd het homo-gen doorgegeven. echter, sinds de sexuele bevrijding van holebi's die aanvang nam in de jaren zestig en het gevolg was van een lange emancipatiestrijd kan de homoseksueel zijn geaardheid in het openbaar en zonder schroom beleven. hij woont samen met een sexegenoot en hoeft uiteraard geen kinderen meer bij een vrouw te maken. homokoppels zijn veelal kinderloos of kiezen voor adoptie. het homo-gen wordt niet meer doorgegeven. het sterft uit. op termijn zal homosexualiteit steeds minder voorkomen. waar of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Homoseksualiteit is niet (volledig) genetisch.
Er bestaan immers genoeg eeneiige tweelingen waarvan de ene homo/lesbo en de andere hetero is. Er is dus op zijn minst een niet-genetische, omgevingsfactor bij het ontstaan van homoseksualiteit. Er kan wel een homogevoeligheidsgen bestaan dat, bij de juiste omgevingsfactoren, tot homoseksualiteit leidt(maar zonder absolute zekerheid, vergelijk het met mensen die genetisch een hogere kans op suikerziekte, kanker, dementie hebben maar het daarom nog niet noodzakelijker krijgen). Mensen die met deze empirisch meermaals vastgestelde feiten geen rekening houden zijn de term geneticus onwaardig. Het al-dan-niet uitsterven van homoseksualiteit moet dan ook in dat licht bekeken worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Noem er me vijf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Er bestaan genoeg wetenschappelijke studies over dit onderwerp, dus Googlen maar.
1 voorbeeld: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() volgens mij is het gezonder aan te nemen dat homosexualiteit een natuurlijke oplossing is voor de overbevolking van de planeet. Met dit als uitgangspunt zal het zeker niet verdwijnen de komende eeuwen.
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't is eerder een hoop op een dalend bevolkingscijfer
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, helemaal niet. Een gen kan recessief zijn. Denk bv aan roodharige kinderen van wie geen enkele ouder, grootouder,... roodharig is maar het gen wel in zich dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk zelf dat homoseksualiteit een Darwinische verklaring heeft. Het is door natuurlijke selectie eigen geworden aan de mens dat ongeveer 5 �* 10% van de bevolking homoseksueel is. Die zie je in alle volkeren, en bij vele diersoorten. Een overdraging via een recessief gen zou betekenen dat homoseksualiteit wel bij sommige families voorkomt, maar niet bij andere. En dat verband zie ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgens mij kan homoseksualiteit niet in de genen zitten, en indien het zo is dan kan het worden beschouwd als een handicap (vanuit genetisch standpunt dan). De genen zitten nu zo ineen dat het de bedoeling is dat ze zoveel mogelijk verspreid worden. Maw, een homoseksualiteitsgen zou gewoon een paradox zijn omdat de kans op verspreiden van die genen (voortplanting) nihil is. Ofwel is het dan een genetische fout, gelijk het syndroom van Down.
Ik persoonlijk denk dat seksuele geaardheid te maken heeft met de opvoeding, meer bepaald door een verstoord of afwezig Oedipuscomplex. Maar om zoiets hard te kunnen maken is er een uitgebreid onderzoek nodig door te peilen naar de relatie tussen de ouders en de holebi in zijn kinderjaren.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Volgens u is het dan genetisch? Maar zoals ik hierboven als zei is een gen dat homoseksualiteit zou veroorzaken pure bullshit (gaat gewoon in tegen de leer van Darwin) tenzij het om een genetische afwijking zou gaan en het dus als een soort genetische ziekte zou kunnen worden beschouwd. En om te weten te komen hoe de relatie zat tussen de ouders en de holebi rond zijn 6de levensjaar moet ge al een heel goede kijk hebben op het gezinsleven daar. Tis niet omdat homo A zegt dat hij een heel goede relatie had met zijn moeder dat dit een verstoord Oedipuscomplex volledig uitsluit. Trouwens dat homoseksualiteit een oorzaak heeft staat buiten kijf, niks gebeurt namelijk zomaar. Maar is het ook een probleem? Naar mijn mening niet, dus heeft het weinig praktisch nut om de oorzaak van homoseksualiteit te achterhalen.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat onderzoek op eeneïge tweelingen kan de hypothese dat homoseksualiteit genetisch bepaald is perfect uitsluiten.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geinig trouwens dat u geheel het feit negeert dat homoseksualiteit veelvuldig in de dierenwereld voorkomt. Dieren die zich onmogelijk van een Oedipuscomplex bewust kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |