Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Uitkeringen voor asielzoekers schrappen?
ja 18 85,71%
neen 1 4,76%
anders (hoe?) 2 9,52%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2009, 10:04   #1
eno2
Banneling

Standaard Uitkeringen voor asielzoekers schrappen?

De hulporganisaties vragen nu zelf, om de uitkeringen voor asielzoekers te schrappen het eerste jaar.

Dat zou namelijk emotioneel te belastend zijn, en aanleiding geven tot afhankelijkheid.

Zwaar klote, dit standpunt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 10:12   #2
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De hulporganisaties vragen nu zelf, om de uitkeringen voor asielzoekers te schrappen het eerste jaar.

Dat zou namelijk emotioneel te belastend zijn, en aanleiding geven tot afhankelijkheid.

Zwaar klote, dit standpunt.
Over welke uitkeringen hebt u het ?
Oud 4 maart 2009, 10:23   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Vluchtelingenwerk Vlaanderen vraagt, dat de materiële steun aan asielzoekers beperkt wordt in de tijd.

Bron: De Morgen (vandaag, blz 5)
Oud 4 maart 2009, 10:26   #4
eno2
Banneling

Standaard De uitkeringen zijn afgeschaft door Dewael.

Citaat:
Vluchtelingenwerk Vlaanderen vraagt, dat de materiële steun aan asielzoekers beperkt wordt in de tijd.

Het artikel is biezonder duister.

De uitkeringen zijn afgeschaft door Dewael.

Nu vraagt Vluchtelingenwerk ook de materiÊLE STEUN TERUG TE TREKKEN;

iK SNAP ER WERKELIJK NIETS MEER VAN;
Oud 4 maart 2009, 18:30   #5
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Het artikel is biezonder duister.

De uitkeringen zijn afgeschaft door Dewael.

Nu vraagt Vluchtelingenwerk ook de materiÊLE STEUN TERUG TE TREKKEN;

iK SNAP ER WERKELIJK NIETS MEER VAN;
Precies paniek?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 18:40   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Precies paniek?
Nee, er valt alleen geen touw aanvast te knopen.
Oud 6 maart 2009, 10:50   #7
Fabke
Partijlid

Standaard

het heeft niet echt iets te maken met asielzoekers..maar wou het kwijt

maar iemand van mijn familie woont in Dubai, (voor werk).
gisteren vertelde hij (via skype) dat iedere vreemdeling die niet werkt, binnen de maand moet vertrekken!! zouden ze beter ook toepassen in België.
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 10:58   #8
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Stond verleden week in het laatste nieuws indien ik me niet vergis, zou dit een fout of juist zijn. "Asielzoekers met nul euro inkomsten, krijgen geld terug van de fiscus, 370€ per kind".

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 11:32   #9
eno2
Banneling

Standaard

Van de fiscus kan je alles verwachten, gewoonlijk debiliterende aanslagen, helaas, voor autochtonen

En dan maar verwonderd zijn, dat ze hier asiel komen vragen en kinderen maken bij trosjes.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 maart 2009 om 11:34.
Oud 11 maart 2009, 11:19   #10
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

'Anders, en hoe?'

Asielzoekers moeten kunnen voorzien in hun basisbehoeften (onderdak, eten, warmte, veiligheid, zaken die WIJ hen moeten bieden) en hebben tevens recht op eerlijke en snelle informatie (kan ik blijven ja of nee?).
That's it.
Indien de procedure niet zo lang zou zijn, is er ook geen nood voor onderwijs, tewerkstelling, vaste huisvesting....
Oud 11 maart 2009, 19:29   #11
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
'Anders, en hoe?'

Asielzoekers moeten kunnen voorzien in hun basisbehoeften (onderdak, eten, warmte, veiligheid, zaken die WIJ hen moeten bieden) en hebben tevens recht op eerlijke en snelle informatie (kan ik blijven ja of nee?).
That's it.
Indien de procedure niet zo lang zou zijn, is er ook geen nood voor onderwijs, tewerkstelling, vaste huisvesting....
De procedure duurt niet lang, na gemiddeld 3 a 4 maanden weet de asielzoeker of hij erkend wordt als vluchteling of niet.
Oud 22 maart 2009, 18:07   #12
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De procedure duurt niet lang, na gemiddeld 3 a 4 maanden weet de asielzoeker of hij erkend wordt als vluchteling of niet.
Indien men aan die "asielzoeker" op voorhand heeft uitgelegd wat hij moet doen en zeggen en beweren en dat de multiculadvocaten zich op het zaakje gooien kunnen ze hier voor jaren rondlopen... Wanneer zal men een einde maken aan deze schandalige komedie op kosten van onze bevolking?
Na enkele maanden een advies, punt gedaan: blijven of buiten en diegenen die weg moeten meteen onder begeleiding het land uit. En niet "binnen de vijf dagen het grondgebied verlaten" als ze er zin in hebben...
Een andere vraag is hoe het komt dat men soms brave families die effectief een aanwinst, een echte "verrijking" zouden kunnen zijn keihard buiten zet en het goorste krapuul hier laat rondlopen... O ja: het zijn "Belgen" en zo zeker?
En de huidige komedie over de regularisatie of niet van diegenen die hier al dan niet al jaren zijn of zich verstoppen: zou men niet liever stoppen met die komedie? Er zijn toch regels en afspraken? Maar... die zullen slechts aanvaardbaar zijn als de multicullers 100% hun zin krijgen. In afwachting daarvan blijven ze eisen stellen en de reeds gemaakte afspraken aan hun botten vegen...
Arm Europa... zich zo onder de voet laten lopen door iedereen die er zin in heeft!

Laatst gewijzigd door andev : 22 maart 2009 om 18:12.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 21:27   #13
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dat sommigen hier jarenlang blijven ?
Oud 23 maart 2009, 07:31   #14
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

zolang ze hier niet een aantal jaren gewerkt hebben -lees bijgedragen aan het sociaal vangnet- zouden ze niks mogen krijgen.

Je moet eens rekenen, jou ouders en grootouders hebben heel hun werkend-leven afgedragen aan ons sociaal vangnet.
als jij of ik morgen een ongeluk hebben en ziek worden of ons werkverliezen vallen we niet plots zonder geld door dit systeem.

Maar waarom zou iedereen die er nog nooit iets voor gedaan heeft en het ook nooit zal doen, daar ook van mogen profiteren.
Deel jij je persoonlijke spaarcentjes voor barre tijden ook zomaar aan iedereen die op je stoep komt zitten?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 10:11   #15
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat sommigen hier jarenlang blijven ?
Omdat ze geen gevolg geven aan het uitwijzingsbevel ?
Oud 23 maart 2009, 10:12   #16
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
zolang ze hier niet een aantal jaren gewerkt hebben -lees bijgedragen aan het sociaal vangnet- zouden ze niks mogen krijgen.

Je moet eens rekenen, jou ouders en grootouders hebben heel hun werkend-leven afgedragen aan ons sociaal vangnet.
als jij of ik morgen een ongeluk hebben en ziek worden of ons werkverliezen vallen we niet plots zonder geld door dit systeem.

Maar waarom zou iedereen die er nog nooit iets voor gedaan heeft en het ook nooit zal doen, daar ook van mogen profiteren.
Deel jij je persoonlijke spaarcentjes voor barre tijden ook zomaar aan iedereen die op je stoep komt zitten?

Asielzoekers mogen niet werken Typo.....
Oud 23 maart 2009, 12:55   #17
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Asielzoekers mogen niet werken Typo.....
dat is correct.
Wat het allemaal nog erger maakt en aantoont hoe stom onze regeringen wel niet zijn.
Mijn voorgaande post in acht genomen aangaande wie er normaliter recht heeft op steun vanuit de sociale zekerheid... ziehier hoe het er in realiteit aan toe gaat,

Aangekomen vreemdelingen mogen niet werken,
maar krijgen wel steun vanuit de sociale zekerheid.

Ik denk dat dat nét heel het probleem is.

In andere landen mag je je niet eens vestigen als je geen arbeidscontract voor een bepaalde duur kan voorleggen.
hier moet je nog niet eens naar werk zoéken om de centjes binnen te mogen rijven.

en tegen u en mij komt de overheid zeggen dat men ons pensioen niet zal kunnen uitbetalen, wegens geen geld.

Kan men mij dan eens in duidelijke taal uitleggen waar al dat geld, dat ik jaren heb afgedragen naartoe is?
en zou men dan eens dringend willen stoppen met die centen aan de eerste de beste vreemde luis die hier toekomt te willen geven.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 23 maart 2009 om 12:56.
Oud 23 maart 2009, 13:01   #18
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
dat is correct.
Wat het allemaal nog erger maakt en aantoont hoe stom onze regeringen wel niet zijn.
Mijn voorgaande post in acht genomen aangaande wie er normaliter recht heeft op steun vanuit de sociale zekerheid... ziehier hoe het er in realiteit aan toe gaat,

Aangekomen vreemdelingen mogen niet werken,
maar krijgen wel steun vanuit de sociale zekerheid.

Ik denk dat dat nét heel het probleem is.

In andere landen mag je je niet eens vestigen als je geen arbeidscontract voor een bepaalde duur kan voorleggen.
hier moet je nog niet eens naar werk zoeken voor de centjes binnen te rijven.

en tegen u en mij komt de overheid zeggen dat men ons pensioen niet zal kunnen uitbetalen, wegens geen geld.

Kan men mij dan eens in duidelijke taal uitleggen waar al dat geld, dat ik jaren heb afgedragen naartoe is?
en zou men dan eens dringend willen stoppen met die centen aan de eerste de beste vreemde luis die hier toekomt te willen geven.

Typo, asielzoekers krijgen al een aantal jaren geen steun vanuit de sociale zekerheid, dwz onder de vorm van een financiële uitkering. Asielzoekers (in procedure) krijgen uitsluitend materiële steun (Bed,Bad,Brood en begeleiding)die aangeboden wordt in de verschillende opvangcentra.

Laatst gewijzigd door Astar : 23 maart 2009 om 13:03.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 13:13   #19
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typo, asielzoekers krijgen al een aantal jaren geen steun vanuit de sociale zekerheid, dwz onder de vorm van een financiële uitkering. Asielzoekers (in procedure) krijgen uitsluitend materiële steun (Bed,Bad,Brood en begeleiding)die aangeboden wordt in de verschillende opvangcentra.

Dus;

1ste; is de topicstarter verkeerd als hij schrijft "hulpcentra willen af van finaciele steun..." ?

2de u zegt dat asielzoeker enkel bed bad en brood krijgen?
Klinkt gewoon te belachelijk om waar te zijn.
Natuurlijk schrijft u er bij ; 'in procedure'
Hebt u daar getallen van? Hoeveel zijn er 'in procedure en hoeveel zijn er 'uit procedure' maar laat men wel ongemoeid hun leven leiden'?

3de enkele jaren terug hebben ze - als ik me niet vergis- tussen de 20 en 40 duizend illegalen -asielzoekers uit procedure- geregulariseerd. Enkel mensen die konden aantonen hier verscheidene jaren te leven, kwamen toen in aanmerking.
Van wat hebben die geleefd al die jaren?
en al die anderen die niet in aanmerking komen?

en wie heeft dat betaald?
Of zouden ze toch gewerkt hebben?

ik denk niet dat de topic starter het over die paar 100 man in de asielcentra heeft.

Laatst gewijzigd door TypO : 23 maart 2009 om 13:17.
Oud 23 maart 2009, 13:25   #20
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Astar heeft gelijk, asielzoekers krijgen enkel materiele steun en weten meestal heel snel of hun aanvraag al of niet ontvankelijk wordt verklaard.
En wat wij hebben geregulariseerd waren voornamelijk illegalen, geen asielzoekers.

Laatst gewijzigd door alice : 23 maart 2009 om 13:27.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be