Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2004, 21:23   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Het is zo groot als een sneeuwvlokje, en het bepaalt onze seksuele voorkeur. "De hersenen van een homo- en een heteroman zien er niet hetzelfde uit. Een stukje van de hypothalamus, ons oudste en primitiefste hersencentrum, is kleiner bij homo's dan bij hetero's. Dat bewijst dat homoseksualiteit aangeboren is", zegt de biotechnoloog Sven Bocklandt, die meewerkt aan Amerikaans onderzoek naar de biologische basis van homoseksualiteit. De nieuwste bevindingen staan in het jongste nummer van Endocrinology, lezen we in De Morgen.

Is homoseksualiteit een fantasie van een zieke geest, of een aangeboren eigenschap in een gezond lichaam? Er woedden hevige discussies over het onderzoek naar de biologische basis van homoseksualiteit, maar de onderzoekers zelf zijn er zeker van: het gaat om een aangeboren voorkeur. "Homoseksualiteit is zo oud als man en vrouw", stelt Bocklandt, een Vlaamse biotechnoloog die aan de Amerikaanse topinstelling National Institutes of Health werkt. "Het aangeboren verschil tussen homo's en hetero's werd voor het eerst ontdekt toen hersenen van dode homo's onderzocht werden. Er was één uitgesproken verschil: niha 3, een hersencentrum dat in de hypothalamus ligt, was de helft kleiner bij homomannen. Bij homo's was het even groot als bij vrouwen, die ook een kleinere niha3 hebben."

Diep in onze hersenen liggen vlak naast elkaar vier centra die seksuele opwinding, respons en voorkeur bepalen: niha1, 2, 3 en 4. "Hoe ze precies werken weten we niet, maar niha 3 was het enige centrum dat in grootte verschilde tussen mannen en vrouwen, en tussen homomannen en heteromannen. Of er een verschil is tussen lesbiennes en heterovrouwen hebben we nog niet kunnen onderzoeken. Bij autopsie van lijken staat wel op de medische fiche of iemand homo is, maar lesbienne staat er bijna nooit op. De hypothese is dat niha 3 bij hen groter is dan bij andere vrouwen. Voorlopig concentreren we ons op onderzoek naar homoseksualiteit bij mannen."

Dat ook in de dierenwereld homoseksuele mannetjes een kleiner sneeuwvlokje in de hersenen hebben, versterkt de overtuiging dat homoseksualiteit aangeboren is. "Bij rammen is dat heel duidelijk: 8 procent van alle mannelijke schapen is homoseksueel, en zij hebben allen een kleinere niha 3. Homoseksualiteit uit zich bij dieren eveneens door een verschil in de hersenen. Bij ratten, fretten, cavia's, makaakapen werd evenzeer een verschil in grootte teruggevonden."

"Homoseksualiteit moet zowel natuurlijk als aangeboren zijn. Mijn stelling is dat het zo oud is als man en vrouw. Er zijn enorm veel verschillen tussen man en vrouw, en het aanschakelen van de juiste genen zorgt ervoor dat we alle kenmerken van een meisje of jongen krijgen. Een van die genen moet ook de juiste seksuele voorkeur aanschakelen, maar regelmatig wordt er een foutje gemaakt. Een jongen krijgt dan de seksuele voorkeur die normaal bij vrouwen hoort. Hij ontwikkelt de niha 3 die typisch is voor vrouwen. Ik geloof niet dat er drie geslachten zijn: man, vrouw en holebi. Er zijn er twee, maar het mechanisme dat ons alle kenmerken van een man of vrouw moet geven, zit niet perfect in elkaar. Bij geen enkel zoogdier. Vandaar dat homoseksualiteit volgens mij zo oud is als de twee geslachten."

Het onderzoek bij dieren weerlegt ook de theorie dat homoseksualiteit een gevolg zou zijn van schaarste aan vrouwen. "Bij de rammen hebben we dat duidelijk getest: ze kregen loopse vrouwtjes voor zich en enkele andere mannetjes. Keer op keer negeerden ze de vrouwtjes en kozen ze voor de mannetjes. Wat ook opvalt, is dat alleen hun seksueel gedrag verschilt. Voor de rest gedragen ze zich als alle andere rammetjes. Homo's en lesbiennes planten zich door hun seksuele voorkeur normaal gezien niet voort. Ze zouden al lang uitgestorven zijn als er geen natuurlijk mechanisme bestond dat ervoor zorgde dat hun seksuele voorkeur anders was."

Mensen denken nogal vlug dat het alleen onze geslachtsdelen zijn die het verschil tussen man en vrouw maken. "Uit nieuw genetisch onderzoek blijkt dat voor de geslachtsdelen van een embryo gevormd worden, er al honderden verschillende genen aan- en uitgeschakeld zijn bij jongens en meisjes. Seksuele voorkeur wordt waarschijnlijk op een ander moment van de ontwikkeling bepaald dan de geslachtskenmerken. Vermoedelijk nog voor de geslachtskenmerken zelf bepaald worden. Misschien worden er soms ook fouten gemaakt tegen de geslachtskenmerken: iemand die verder alle kenmerken van een meisje bezit, krijgt dan door een fout de geslachtsdelen van een jongen. Mogelijk is dat een verklaring voor transseksualiteit: zo worden mensen misschien geboren in het verkeerde lichaam."

Bron: www.hetrozehuis.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 22:10   #2
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Verdikke Raf, ik heb homoseksualiteit nooit gezien als een "afwijking"... of een "foutje" in de hersenen. Persoonlijk zou ik het een foute zaak vinden mochten homo's zich zien als "mensen met een foutje". Want ga je zo de homoseksualiteit niet gaan labelen als een soort "ziekte"? Ik hou niet van dit soort van duiding op basis van wetenschappelijk onderzoek.

Ik zie "homoseksualiteit" als een volstrekt natuurlijke geaardheid die niet noodzakelijk erfelijk wordt doorgegeven en die we ook als iets volstrekt natuurlijks moeten leren accepteren. Tja, wat die erfelijkheid betreft, kan de wetenschap me in de toekomst nog wel eens heel hard tegenspreken, but I like to think so...

Maar goed, als heteroseksueel sta ik natuurlijk maar wat van buitenaf hierover te redeneren...
Oud 30 maart 2004, 22:15   #3
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Een afwijking is toch perfect natuurlijk, of wat bedoel jij met natuurlijk? Ik denk niet dat er 1 wezen bestaat dat geen enkele afwijking heeft, moeten we het daarom onnatuurlijk noemen?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 22:19   #4
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Een afwijking is toch perfect natuurlijk, of wat bedoel jij met natuurlijk? Ik denk niet dat er 1 wezen bestaat dat geen enkele afwijking heeft, moeten we het daarom onnatuurlijk noemen?
Hmmmm, ik weet het toch niet. De grens tussen wat jij "afwijking" noemt en "erfelijke ziekte" is papierdun he. Je zou kunnen spreken over "variant" net zoals een haarkleur of de kleur van de ogen "varianten" zijn... Ergens vind ik het woord "afwijking" nogal negatief klinken. (kan ook aan mij liggen hoor)

Goh, "onnatuurlijk" is iets wat door de natuur niet is gewild... een "accident de parcours" als het ware. Of in het engels "a freak of nature".
Oud 30 maart 2004, 22:23   #5
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ah neen, maar die persoon lijdt dan wel aan een bepaalde afwijking. Een abnormaliteit, of anders gezegd: een perversie.
Oud 30 maart 2004, 22:24   #6
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Een stukje van de hypothalamus, ons oudste en primitiefste hersencentrum, is kleiner bij homo's dan bij hetero's. Dat bewijst dat homoseksualiteit aangeboren is.
Allez 't is goe, ge hebt kleinere hersens Raf.
Oud 30 maart 2004, 23:35   #7
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het is zo groot als een sneeuwvlokje, en het bepaalt onze seksuele voorkeur. "De hersenen van een homo- en een heteroman zien er niet hetzelfde uit. Een stukje van de hypothalamus, ons oudste en primitiefste hersencentrum, is kleiner bij homo's dan bij hetero's. Dat bewijst dat homoseksualiteit aangeboren is", zegt de biotechnoloog Sven Bocklandt, die meewerkt aan Amerikaans onderzoek naar de biologische basis van homoseksualiteit.
Zoals we altijd al zeiden: homofielen hebben een afwijkingen en zijn op dat vlak dus abnormaal.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 23:38   #8
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

en ik dat maar niet posten omdat het bewijst dat homo's abnormaal zijn
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 08:32   #9
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Hangt er maar van af wat ge als 'norm' neemt natuurlijk. 8)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 09:02   #10
luc broes

Standaard

Ik kopiëer uit bovenstaande studie:
"Een van die genen moet ook de juiste seksuele voorkeur aanschakelen, maar regelmatig wordt er een foutje gemaakt. Een jongen krijgt dan de seksuele voorkeur die normaal bij vrouwen hoort. Hij ontwikkelt de niha 3 die typisch is voor vrouwen"
-------------------------------------------
Wellicht wordt de wetenschapper-opsteller en ook DM nu in de ban van de linkse Kerk geslagen, om wille van oneigenlijk taalgebruik.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 09:06   #11
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Hangt er maar van af wat ge als 'norm' neemt natuurlijk. 8)
deze :

Oud 31 maart 2004, 09:17   #12
giserke
Banneling

Standaard

ik ken er hier wel een paar die nog kleinere hersens hebben dan homo's
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 09:17   #13
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Verplaats deze topic naar K&K, aub!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 09:23   #14
Tegendradigaard

Standaard

Amai en ik dacht dat zo iets nog maar durven suggereren enkele jaren geleden (dat er bij homo's iets anders in de hersenen is dan bij hetero's dus), goed was voor eeuwige banbliksems vanwege de homogemeenschap.
en nu zeggen ze het zelf ?

Maar niks aantrekken Raf als ze zeggen dat ge een afwijking in uw hersenen hebt. 'k hem da ook. Maar dan wel een andere afwijking dan die van de Raf he. Zo zoude uw eigen outen zonder dat ge zelfs in zijt he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 09:45   #15
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Amai en ik dacht dat zo iets nog maar durven suggereren enkele jaren geleden (dat er bij homo's iets anders in de hersenen is dan bij hetero's dus), goed was voor eeuwige banbliksems vanwege de homogemeenschap.
en nu zeggen ze het zelf ?

Maar niks aantrekken Raf als ze zeggen dat ge een afwijking in uw hersenen hebt. 'k hem da ook. Maar dan wel een andere afwijking dan die van de Raf he. Zo zoude uw eigen outen zonder dat ge zelfs in zijt he.
'k Heb dat over de hypothalamus ook eens gepost, in die hallucinant grote thread (zo'n 14 000 000 000 pagina's moeten daar tot dus toe al in staan )
Uiteraard werd ik prompt in de homohatersgilde-hoek gedropt

Trouwens, Raf, niet meteen voor mij, maar eh... heb je hier bewijzen van?
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 13:36   #16
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Verdikke Raf, ik heb homoseksualiteit nooit gezien als een "afwijking"... of een "foutje" in de hersenen. Persoonlijk zou ik het een foute zaak vinden mochten homo's zich zien als "mensen met een foutje".
Als ik de tekst van Raf goed gelezen heb, gaat het hier niet om een "afwijking" of "foutje". Tenzij alle vrouwen (behalve de lesbo's) een "afwijking" of "foutje" bezitten natuurlijk
Oud 31 maart 2004, 16:15   #17
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Het abnormale of wat je er ook van vindt is van geen tel.
Ik vind het goed dat er tenminste onderzoek naar is.

Ik vraag me wel af hoeveel % nu die "afwijking" heeft.
Oud 31 maart 2004, 16:17   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Het abnormale of wat je er ook van vindt is van geen tel.
Ik vind het goed dat er tenminste onderzoek naar is.
remember mijn uitspraak over nephomo’s en mensen die beïnvloed waren door bepaalde kringen
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 17:06   #19
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

kunnen we best onderzoeken door elke zelfverklaarde holebi de schedelpan open te zagen en te kijken of dat stukske daar al dan niet zit.
Oud 31 maart 2004, 17:25   #20
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:

kunnen we best onderzoeken door elke zelfverklaarde holebi de schedelpan open te zagen en te kijken of dat stukske daar al dan niet zit.
Misschien bij de doden, waarom niet.
(en neen, ik wil niet, zoals sommige anderen, daar eerst voor zorgen )

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be