![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Elio Di Rupo daagt de N-VA uit om eens duidelijk en zonder omwegen haar eis voor een onafhankelijk Vlaanderen hard te maken en er een referendum over te organizeren bij de inwoners van Vlaanderen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121201_017 "Als de N-VA aanstuurt op een splitsing van het land, dat ze dan een referendum voorstelt. Dat zou tenminste duidelijk zijn. Al zou het misschien niet opleveren wat zij hopen dat het oplevert."
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 1 december 2012 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Rupo is er duidelijk niet gerust in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat hij daar mooi met zijn broek op zijn enkels en complete chaos in het land. Edit : Gelukkig dat Vlamingen beleefd en vredelievend zijn, dus deze blunder zal niet gebruikt worden.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 1 december 2012 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij mag er gerust een referendum komen. Maar niet over confederalisme. Over onafhankelijkheid. Ofwel met een uitgebreide vraagstelling Onafhanklijkheid-confederalisme- unitarisme. Ik zou namelijk nog te vinden zijn voor confederalisme als tussenstap. De Vlamingen moeten deze blunder gebruiken om een referendum te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er al een referendum zou komen zou het resultaat in Wallonië, Brussel en Vlaanderen heel erg verschillen. Wat dan ? Bij de koningskwestie heeft men een "compromisoplossing" kunnen vinden. Hoe zou men dat in dit geval kunnen ? De Franstaligen zullen ongetwijfeld eisen dat de taalgrens herzien wordt. Daar gaat de echte chaos van komen. EDR zou gewoon beter op de uitnodiging van BDW ingaan om over confederatie te beginnen praten, zodat ze in 2014 al min of meer weten waar ze staan.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 1 december 2012 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() confederatie? gaan de Franstaligen nooit aanvaarden.
kunnen ze beter aan de bedoelscheiding beginnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Confederatie = onafhankelijkheid. Daar zijn hier al topics over gevoerd.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij vraagt dat BDW een referendum voorstelt, dat moet dus wel in het federaal parlement, want in het Vlaamse is EDR niet aanwezig.
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ruim 60% van de Belgen zal tegen zijn , de Franstaligen bijna allemaal, dus zo'n 40% van de bevolking en een 20% van de Nederlandstaligen.
Die 20% zal altijd verliefd blijven op alles wat met hun Franstalige broeders te maken heeft. Dus een referendum heeft geen enkel nut. En een referendum in Vlaanderen alleen heeft geen enkel nut...
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Een Belgisch referendum over de onafhankelijkheid van Vlaanderen is uiteraard volkomen absurd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NVA zou van deze uitspraken gebruik kunnen maken om een wetsvoorstel in te dienen dat referendums mogelijk maakt. Op de stem van de PS kunnen ze blijkbaar rekenen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 december 2012 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat ik EDR een ezel vind met die uitspraak.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Juist wel. Anders zou hij zoiets niet zeggen. Wel een goede zet van Di Rupo. Ik wist niet dat hij zo slim was.
België unitair ! Laatst gewijzigd door De Brabander : 1 december 2012 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Je kan moeilijk een referendum organiseren in iets dat niet bestaat, hè.
![]()