Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2004, 08:41   #1
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Kan er eens iemand een lijstje plaatsen met ALLE beloftes die blauw en rood GEDAAN hebben VOOR 18 mei 2003. MET vermelding of deze beloftes ingelost werden, ja of nee?
Het zou duidelijk maken dat als er nu niet drastisch protest gevoerd wordt, we deze splitsing op onze buik mogen schrijven. Want wat betreft loze beloftes zijn rood en blauw serieus aan elkaar gewaagd!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 09:06   #2
SB1234
Schepen

Standaard

Uiteraard hebben we het volste vertrouwen in de woorden van Sterckx en z'n kornuiten, hebben we redenen om daar aan te twijfelen dan?? 8)
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 09:17   #3
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Kan er eens iemand een lijstje plaatsen met ALLE beloftes die blauw en rood GEDAAN hebben VOOR 18 mei 2003. MET vermelding of deze beloftes ingelost werden, ja of nee?
Het zou duidelijk maken dat als er nu niet drastisch protest gevoerd wordt, we deze splitsing op onze buik mogen schrijven. Want wat betreft loze beloftes zijn rood en blauw serieus aan elkaar gewaagd!
k'denk dat zij dat wettelijk gezien onmogelijk kunnen, hun beloftes nakomen, want anders plegen ze contract-breuk met Geert HOSTE, anders moet die kerel al zijn shows gaan herschrijven en gaat hij géén kat niet meer zien op zijn optredens ! en zeg nu niet dat ze dat niet op voorhand afspreken, zo'n kluchten dat kan anders toch nooit spontaan voorvallen, als ge niks afspreekt dan luk er soms per toeval wél eens iets, maar bij rood-appelblauw gaat er gewoon NIKS en das héél verdacht, de Geert moet een sluitend contract kunnen versieren hebben !
Oud 19 april 2004, 10:09   #4
Klingon
Burger

Klingon's schermafbeelding

Standaard

Kijk, ze doen beloftes aan de kiezer én ze maken een regeerakkoord met de regeringspartners.
Twee keer raden wat het belangerijkste is voor Verafstoot en kornuiten...

[size=2]Antwoord: In ieder geval niet de kiezer.[/size]
Klingon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 10:18   #5
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Waarom beloftes maken, als ze het nu al kunnen?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 10:39   #6
PlastiekBeertje
Partijlid

PlastiekBeertje's schermafbeelding

Standaard

men wil in een "forum" treden met de franstaligen na de verkiezingen ... om nog eens vriendelijk te vragen of zij de grondwet willen toepassen!

PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 11:31   #7
Luddo
Minister

Standaard

Ik geloof daar niet in, niet voor en niet na de verkiezingen! Ze zullen wel iets uitvinden om de burgemeesters de kans te geven om op een "propere" manier hun kak in te trekken! Wedden?
Oud 19 april 2004, 11:38   #8
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dat denk ik ook Luddo. Kak of gene kak, de pot op verdorie.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 12:22   #9
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik geloof daar niet in, niet voor en niet na de verkiezingen! Ze zullen wel iets uitvinden om de burgemeesters de kans te geven om op een "propere" manier hun kak in te trekken! Wedden?
Uiteraard. Uw betoging van 9 mei heeft dus geen reden van bestaan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 12:23   #10
Klingon
Burger

Standaard

Citaat:
Dat hebben 'ze' al gevonden: de hoofdvoorzitter kan bv de kieslijsten opmaken.
Spijtig maar in onze wet zijn nu eenmaal achterpoorten en de wetgever maakt daar in deze dankbaar gebruik van.

Maar, het is nu toch duidelijk dat het draagvlak voor deze decenia-oude eis breder en breder wordt.

En het non-non-non van de Di Rupo begint meer en meer Vlamingen in het verkeerde keelgat te schieten. Dit kan op termijn maar tot één resultaat leiden!
Oud 19 april 2004, 12:35   #11
Tegendradigaard

Standaard

Ik geloof eerder in Sinterklaas dan dat ze BHV na de verkiezingen gaan splitsen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 april 2004, 12:38   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik geloof eerder in Sinterklaas dan dat ze BHV na de verkiezingen gaan splitsen.
gij zijt sinterklaas ofzo?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 12:58   #13
Tegendradigaard

Standaard

Ja maar in de zomer laat ik mijnen baard niet zo lang staan, kwestie van rustig over straat te lopen he.

Oud 19 april 2004, 13:00   #14
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem is misschien niet te weten als we de kieskring Halle-Vilvoorde maar waarom zo veel Franstaligen hebben beslist om naar Vlaanderen te gaan wonen................
Oud 19 april 2004, 13:01   #15
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

moeten splitsen*
Oud 19 april 2004, 13:01   #16
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
't Is iedereen een weet dat alle partijen in Vlaanderen zware beloftes doen en een Vlaams-nationalistisch pak aantrekken eens de verkiezingen in aantocht zijn. Dat doen ze nu ook en dat zullen ze altijd blijven doen.

Zelfs de fan van het demokratisch stalinisme, Steve Stunt, gaat even de Vlaamse toer op. Spijtig: niemand gelooft hem. Dat hij zijn belofte om na 13 juni ook op federaal niveau op te krassen, maar waarmaakt.

Enige voorwaarde: de CD&V moet de spa laten voor wat ze is.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 13:11   #17
Klingon
Burger

Standaard

En als de CD&V de Sp.a moet laten voor wat ze is (volledig mee eens) en als de VLD de verkiezingsnederlaag van de eeuw (en van vorige eeuw ook) leidt is er maar 1 Vlaamse coalitie mogelijk.

CD&V-NVA, laat na 13 juni toch eens zien dat jullie het echt menen met de Vlaamse zaak en werp het door links opgedrongen CS af.

Vlaams Blok, als CD&V-NVA de hand reikt steek dan ook jullie arm uit ipv hem weg te trekken.

Maak nu eens werk van een vrij Vlaanderen.
Oud 19 april 2004, 13:14   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:
Uiteraard. Uw betoging van 9 mei heeft dus geen reden van bestaan.
De mensenrechten zullen nooit worden gerespecteerd. Reden om er niet voor te ijveren ?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 13:17   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Enige voorwaarde: de CD&V moet de spa laten voor wat ze is.
Probleem is dat er zo weinig alternatieven zijn. De logebroeders van de VLD willen hun Brussels netwerk houden en zullen nooit Vlaams zijn.
Oud 19 april 2004, 13:19   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams Blok, als CD&V-NVA de hand reikt steek dan ook jullie arm uit ipv hem weg te trekken.
Het zou al enorm helpen als de coalitie (bij monde van CD&V, N-VA en het blok) elkaar niet constant zaten te torpederen. Rood en blauw moeten nogal geamuseerd toekijken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be