![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit kan slechts in la Belgique. In Brussel gaat een vergadering door van gedupeerden in het CityBank-Lehman Brothers verhaal, in voorbereiding op een effectieve rechtszaak. Meer dan 75 % van de vorderingen komen van Vlamingen. Dus, behalve het doodnuchtere feit dat het Nederlands de belangrijkste taal is van la Belgique, is het bovendien de taal van het leeuwendeel van de gedupeerden. Een reden te meer om alle debatten in het Nederlands te laten doorgaan. Niet zo in la Belgique. Het Vlaamse cliënteel van CityBank wordt dus nog eens extra geschoffeerd. En dat anno 2009. De Vlamingen die zich daardoor gechoqueerd voelen zullen wel "enggeestig" zijn veronderstel ik? Of getuigen van een "kerktorenmentaliteit"?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Begrijp ik hier uit dat de vergadering in het Engels plaatsvond?
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Het zal wel in het frans zijn....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Frans is dan ook een prrrrrrrrrrrrrrrachtige taal, veel beter dan dat boerekeutelnederlands
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 1 december 2009 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() en Everytime, wanneer gaat het taalimperialisme van de Franstalige partijen eindelijk stoppen?
Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 december 2009 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ze zulllen wel zorgen dat de Vlaming zijne belastingbrief in het Nederlands is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() De Vlaming is zelf de grootste onderdrukker van zijn eigen trots. Geloof me vrij. Nu, zijn minderwaardigheidscomplex wordt wel misbruikt uiteraard.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 december 2009 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het aan mij lag, was dat zeker het geval. Ik wil gewoon eens de ware aard van de mens zien. Persoonlijk vind ik het grappig wanneer een Brusselaar kwaad op me wordt als ik hem/haar in het Nederlands aanspreek. Let wel: ik blijf beleefd en hou mezelf serieus hoor.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 december 2009 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke waarheid? Ik zie hier alleen zevers over iets futiels : "Ze hebben Frans gesproken, het is het einde van de wereld! Apocalypse Now is back!"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Dominante taalgroepen zullen zich altijd uitbreiden ten nadele van de zwakkere of kleinere taalgebieden. Het is aan ons om daar paal en perk te stellen. De Vlaamse politieke partijen hebben die macht. Ze moeten alleen leren die nog beter te gebruiken. En bovenal is het belangrijk dat we het verhaal beter uitleggen aan de 6 miljoen Vlamingen. Ik denk niet dat de mensen in de Westhoek of Noord-Limburg altijd goed begrijpen wat er gaande is in Brussel en Vlaams-Brabant. Ik merk trouwens dat zelfs de Vlaamse Brusselaars en Vlaams-Brabanders het zelf niet altijd goed snappen. Ergernis dat is er genoeg. Maar politiek bewustzijn ontbreekt veelal. We moeten meer investeren in een open debatcultuur. En we moeten meer en beter aanwezig zijn in de media met ons verhaal. Politieke bewustvorming en discussie moet meer onder de schijnwerper komen te staan. Vlaanderen moet emanciperen, nog meer dan ooit.
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 1 december 2009 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |