![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat met de uitslag van Miss verkiezingen is geknoeid uit politiek belang? | |||
Ja, wellicht |
![]() ![]() ![]() |
19 | 41,30% |
Nee, onzin! |
![]() ![]() ![]() |
22 | 47,83% |
Ik twijfel |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,87% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Zopas werden in Belgie en Nederland de nieuwe Missen verkozen en wat daarbij opvalt: beide, Miss Belgium 2009 en Miss Netherlands 2009 zijn beide van Turkse origine!!!
Ik persoonlijk vind dit zeer merkwaardig: mij ga je niet vertellen dat in beide landen precies degenen verkozen worden tot "mooiste van het land" die ondervertegenwoordigd zijn in de wedstrijd, het toeval lijkt mij te groot! Alsof Nederland en Belgie geen "oorspronkelijke" vrouwen heeft die minstens even mooi zijn. Ik ben dan ook sterk geneigd om te vermoeden dat met de uitslag geknoeid is om de Europese bevolking warm te maken voor de toetreding van Turkije tot de Europese gemeenschap. Zou het niet bijvoorbeeld tot de taken kunnen horen van de Turkse geheime dienst om de televoting zodanig bij te sturen dat deze in het voordeel van de respectievelijke Turkse kandidates uitvalt? (Eventueel met instemming en medewerking van links georienteerde televisie-omroepen of regisseurs/producers/organisatoren). Dit is een kaakslag (en politieke aanslag?) voor onze beider landen. De Belgische laureate noemt Zeyrep Sever, is 19 en emigreerde pas op haar 11 de naar ons land. Amper 6 jaar later mag ze het kroontje van mooiste van het land op haar hoofd zetten. Haar vriend is de Turkse keeper van de Turkse nationale ploeg. Mij lijkt het alsof ze in de Turkse kolonie Belgie een nieuwe Miss hebben verkozen. De vorige laureate had de Poolse origine, misschien was dit slechts een voorbereiding op een Turkse voor dit jaar, om niet direkt argwaan te ruiken... Sire, wij hebben geen politici meer en nu ook geen mooie vrouwen meer. En misschien hebben de corrupte politici die ons land zolang hebben geregeerd hier ook schuld aan! (Foto bovenaan: Miss Belgie 2009, onderaan: Miss Nederland 2009) Laatst gewijzigd door Texas Ranger : 24 december 2008 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Het zou best kunnen dat er krachten aan het werk zijn om die richting ( Turkije bij de EU ) te stuwen. Langs de andere kant moet je het aantal Turken in de 2 landen niet onderschatten en is het nationalisme onder hen nog steeds alive & kicking. Dit ondanks hun lokale paspoorten.
Dus ja.... ik weet het niet. Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 24 december 2008 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsja, eigenlijk was het de beurt aan een Franstalige èn autochtone van origine, maar men vond geen die Nederlands kon, of bereid was het te leren ...
Voor de rest .... ze zien er wel geïntegreerd uit. Enne .. ik zou mijn ogen niet sluiten, als ze hun kroontje zouden ontbloten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Toch geen lelijk kind. Spijtig inderdaad dat ze niet tweetalig is.
Ochja, wie weet kan ze haar ambtstermijn nog niet eens uitdoen... de splitsing, je weet wel...
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Bij deze laat ik allen weten dat je net zoals ik reeds gedaan heb, de voorzitster van de "concours miss belgique" madame Darline De vos kan feliciteren met haar nieuwe miss Zeynep Sever op haar mailadres :
[email protected] bijgaand een copietje van de verstuurde mail : Chère Madame Devos, Déçu de voir gagner Zeynep Sever votre concours belge, une candidate qui ne parle que la langue d'une minoritée du pays tandis qu'il y a des filles qui parlent aussi bien les trois langues de notre pays que leur langue maternelle, je suis dans l'attente de voir apparaître vos excuses envers toutes les vraies candidates "belges" dans les médias un de ces jours, c'est la moindre des choses que vous pouvez faire. Conscient du fait que votre concours est en premier lieu une épreuve de beauté, et qu'une photo ne parle pas, je me trouve dans l'obligeance de vous faire savoir que probablement vos problèmes linguistiques n'existeront plus l'année prochaine..... si l'Etat Belge ne soit plus l�*.... Comme il est bien probable que l'année prochaine la belgique "tél que" existera toujours, l'idée d'annoncer au paravant aux candidates qu'elles peuvent monter sur scène "bouche cousue" vous épargnera un gros paquet d'euros et l�* vraiment la plus belle gagnera le concours de "soit-belle-et-tait-toi". Meilleurs voeux et bonne année. J.L. PS - On request this mail is also available in english. PS - Nederlandstalige versie van deze mail op aanvraag. PS - Gerne verfassen Wir Ihnen diesen Mail auch im deutsch.
Verstandige mensen spreken uit ervaring. Zéér verstandige mensen spreken uit ervaring niet ! Laatst gewijzigd door Jo Laweit : 24 december 2008 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Mooi zijn, dat is alles wat er van gevraagd wordt.
Dus... PS, taalfout in de mail ![]() [edit] vier taalfouten... (ik zoek niet verder) Laatst gewijzigd door filosoof : 24 december 2008 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() mijn probleem is dat ik maar vijf talen "spreek" en "versta" en iets minder talen "grammatikaal schrijfgemachtigd" ben...... maar ik neem dan ook niet deel aan het groot dictee, netzomin als dat ik m'n "gezicht" zou showen op een schoonheidswedstrijd laat staan op deze site ! ![]()
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tip voor meneer Laweit: omdat volgens de etikette het de meerdere is de de mindere aanspreekt in de taal van die mindere. (opgevangen in mijn soldatentijd, en da's lang geleden)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Enkele jaren terug zou er in Denemarken ook een Turkse zijn verkozen tot Miss van het land... Kan geen toeval meer zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Darlien Devos is van Waregem en haar Frans (alvast haar uitspraak) doet nogal Vlaams aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Schrap schrap: de vorige laureate was van Tsjechische origine.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Autochtonen die mede-autochtonen meteen de grond inboren en voor gek verslijten omdat ze machinaties van een te duchten vijand veronderstellen zijn als u het mij vraagt zielig... Nogmaals excuus: ik dacht per abuis dat uw tsjechische een poolse was... Wat een schandalige vergissing. Behoorden deze beide volken niet tot het voormalige oostblok soms? Gelukkig dat niet een Marokkaanse Miss Belgie geworden is, anders had u mij voor idioot versleten omdat ik een Turkse had genoemd. Of maakt u onderscheid tussen Turken en Marokkanen? Ik niet, beste flamingant! Evenmin als ik onderscheid maak tussen Vlamingen en Walen, jammer voor u maar helaas... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: Het is niet toevallig dat de afgelopen twee jaar twee brachycefale vrouwen uit het Oosten (Tsjechië, Turkije) het gehaald hebben. Maangezichtjes zijn mooi voor een vrouw, maar lelijk voor een man, wat dan weer goed nieuws is voor de doligocefale Germaanse man. Laatst gewijzigd door Kallikles : 25 december 2008 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |