Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2009, 10:24   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Wij verhuren enkel aan....

"Wij verhuren enkel aan....gediscrimineerde minderheden zoals domme blondjes"

gevonden op: http://janice-laureyssens-visie.skyn...ngen-#comments

Zo te zien werd iemand die zich daarbij vragen stelde dus zelf aangeklaagd. Je mag natuurlijk een strafbare affiche niet verscheuren! D�*t is pas fout gedrag.

Enfin, ik heb gevraagd aan het failliete centrum of "wij verhuren enkel aan vlamingen" ook is toegestaan of dat zoiets pas écht verboten is.

Ben benieuwd naar het antwoord. Ik vermoed dat het een verrassing zal zijn. Maar tja, ze mogen ginds toch nog iéts doen voor hun centjes zeker hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 mei 2009 om 10:27.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 10:54   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
"Wij verhuren enkel aan....gediscrimineerde minderheden zoals domme blondjes"

gevonden op: http://janice-laureyssens-visie.skyn...ngen-#comments

Zo te zien werd iemand die zich daarbij vragen stelde dus zelf aangeklaagd. Je mag natuurlijk een strafbare affiche niet verscheuren! D�*t is pas fout gedrag.

Als de huurwet onder de bevoegdheid van de Gemeenschappen en Gewesten valt weet ik het antwoord van het CGKR al.

Enfin, ik heb gevraagd aan het failliete centrum of "wij verhuren enkel aan vlamingen" ook is toegestaan of dat zoiets pas écht verboten is.

Ben benieuwd naar het antwoord. Ik vermoed dat het een verrassing zal zijn. Maar tja, ze mogen ginds toch nog iéts doen voor hun centjes zeker hé?
Als de huurwet onder de bevoegdheid van de Gemeenschappen en Gewesten valt weet ik het antwoord al.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 mei 2009 om 10:56.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 11:38   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als de huurwet onder de bevoegdheid van de Gemeenschappen en Gewesten valt weet ik het antwoord al.
???

Wetten vallen niet onder de bevoegdheid van gemeenschappen en gewesten en ook niet onder de bevoegdheid van de federale staat. De toepassing van wetten valt onder de bevoegdheid van de rechterlijke macht.

Je weet de vraag niet eens; hoe zou je dan in vredesnaam het antwoord weten.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 11:50   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raf
De vraag is natuurlijk:

"Mag men op de huuraffiche vermelden dat men enkel aan Marokkanen verhuurt"?
indien ja,
"mag men op de huuraffiche vermelden dat men enkel aan Vlamingen verhuurt"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 mei 2009, 12:03   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
???

Wetten vallen niet onder de bevoegdheid van gemeenschappen en gewesten en ook niet onder de bevoegdheid van de federale staat. De toepassing van wetten valt onder de bevoegdheid van de rechterlijke macht.

In het eerste pakket van de staatshervorming werd nochtans een akkoord bereikt om de huurwet over te hevelen naar de gewesten hoor, of ze al van tel is weet ik niet.

Citaat:
Overdracht
Het eerste pakket bevat vooral de overdracht van een reeks bevoegdheden naar de deelstaten, onder meer inzake economisch en industrieel beleid, huisvestingsbeleid en mobiliteitsbeleid en het landbouwbeleid. Het gaat meer concreet over de huurwet,

http://www.tijd.be/artikel/Raad_van_...orming.6340536
En zoals ik al zei, als die huurwet nu een bevoegdheid is van de Gewesten en Gemeenschappen is de federale antidiscriminatiewet niet van toepassing.
Oud 10 mei 2009, 12:10   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zoals ik al zei, als die huurwet nu een bevoegdheid is van de Gewesten en Gemeenschappen is de federale antidiscriminatiewet niet van toepassing.
haaaa! dat is interessant. Dan zou je als eigenaar gewoon ook zelf mogen kiezen wie je huurders worden? Lijkt me interessant. Nu hebben privé eigenaars blijkbaar minder mogelijkheden dan de zogenaamde "sociale woningverhuurders", want die mogen blijkbaar discrimineren op een heleboel criteria zoals inkomen,partner, aantal kinderen, taalkennis, huisdieren etc... iets wat privé eigenaars dus niet mogen voor zover ik weet.

Oud 10 mei 2009, 12:20   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haaaa! dat is interessant. Dan zou je als eigenaar gewoon ook zelf mogen kiezen wie je huurders worden? Lijkt me interessant. Nu hebben privé eigenaars blijkbaar minder mogelijkheden dan de zogenaamde "sociale woningverhuurders", want die mogen blijkbaar discrimineren op een heleboel criteria zoals inkomen,partner, aantal kinderen, taalkennis, huisdieren etc... iets wat privé eigenaars dus niet mogen voor zover ik weet.

Daarom ook dat ik dit zei:

http://forum.politics.be/showpost.ph...35&postcount=3
Oud 10 mei 2009, 13:24   #8
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De vraag is natuurlijk:

indien ja,
De anti-racistenwet zou eigenlijk in beide richtingen moeten fungeren. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid wel zo zijn. Tenzij... de positieve discriminatiewet, die extra verdraagzaamheid vooropstelt, hier een stokje tussen zet.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 13:28   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
De anti-racistenwet zou eigenlijk in beide richtingen moeten fungeren. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid wel zo zijn. Tenzij... de positieve discriminatiewet, die extra verdraagzaamheid vooropstelt, hier een stokje tussen zet.
met die "mogelijkheid" moeten we als aboriginal achterlijke bange blanke xenofoben uiteraard rekening houden.

Vandaar ook mijn tweede vraag:

mag : "Wij verhuren enkel aan domme blondjes" ook niet? een gediscimrineerde groep mensen, vooroordelen omwille van hun uiterlijk, waar ze niks aan kunnen doen.. ben eens benieuwd.

Oud 10 mei 2009, 13:40   #10
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

De selectieve verontwaardiging draait weer op volle toeren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 13:46   #11
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
met die "mogelijkheid" moeten we als aboriginal achterlijke bange blanke xenofoben uiteraard rekening houden.

mag : "Wij verhuren enkel aan domme blondjes" ook niet? een gediscimrineerde groep mensen, vooroordelen omwille van hun uiterlijk, waar ze niks aan kunnen doen.. ben eens benieuwd.
Ik dacht nochtans dat mijne eerste inval duidelijk genoeg zou geweest zijn.

Het is absoluut bij wet verboden discriminerende daden te plegen. Tenzij men beschermt is door de Positieve discriminatiewet: alsof discriminatie positief zou kunnen zijn??? Laat ons eerder spreken over knuffeltjespolitiek in het voordeel van.... minderheidsgroepen.: Niettegenstaande zou de huurder welke dwaze blondjes zou weigeren in het voordeel van Marokkanen een boete moeten voorgeschoteld krijgen.roll: No rule no law?
Oud 10 mei 2009, 13:56   #12
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is natuurlijk:

indien ja,
Je mag niet eens kiezen wie je garagepoort installeert...
Oud 10 mei 2009, 13:56   #13
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
we als aboriginal achterlijke bange blanke xenofoben.
...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:06   #14
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In bezet gebied: Hoofdstedelijk gewest Brussel, - Huurders uit de privésector hebben nog wel geluk dat een deel van hun gegadigden inheems zijn. Hetgeen niet verhinderd dat zij het risico lopen zwaar beboet te geraken als een verdreven kandidaat-huurder met bewijzen ter hand klacht indient. Ergens is men dus niet meer echt meester van zijn eigen bezittingen. Rare toeren toch??? Over de Sociale woon verhuringmij, valt er ook wel aardig te debatteren want binnen deze ''ghetto's'' vormen de allochtoonse Moslim's de meerderheid.
Oud 10 mei 2009, 14:14   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het eerste pakket van de staatshervorming werd nochtans een akkoord bereikt om de huurwet over te hevelen naar de gewesten hoor, of ze al van tel is weet ik niet.

Je hebt er zoals gewoonlijk weer geen ballen van gesnapt. De gemeenschappen en gewesten mogen dan al bevoegd zijn over het MAKEN, WIJZIGEN of SCHRAPPEN van wetten (zoals onder meer de huurwet), maar de toepassing ervan valt onder de bevoegdheid van de rechterlijke macht. De gemeenschappen en gewesten hebben hier dus NIETS mee te maken.

Bovendien staan een wet (federale materie) en een decreet (regionale materie) op hetzelfde hiërarchische niveau. Het is dus NIET zo dat een federale wet niet meer van toepassing zou zijn wanneer er een decreet van toepassing is. Huurwet en anti-discriminatiewet zijn bovendien nog eens twee totaal verschillende materies.

Kortom: je gebrek aan kennis van zaken maakt dat je uit je nek lult. En nog geen klein beetje.
Oud 10 mei 2009, 14:14   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De selectieve verontwaardiging draait weer op volle toeren.
ho neenee lieverd. Ik ben niet verontwaardigd.

Ik volg Prof. Em. Matthias Storme volledig in zijn betoog dat enkel de STAAT niet mag discrimineren. Ik geef bijgevolg aan de verhuurders van het aangehaalde pand het volledige recht om te ventileren dat ze enkel marokkanen in hun pand wensen te hebben!

MAAR IK EIS DAARBIJ DAN VOORAL DAT WIJ VLAMINGEN DIEZELFDE RECHTEN OOK HEBBEN! en tot hiertoe hebben we die NIET (meer!).

En dan word ik beteke boos, zie je. op ALLE partijen die ons deze wet door de strot hebben geduwd.
D�*�*rom weet ik op welke partijen ik zeker niét zal stemmen!

Laatst gewijzigd door circe : 10 mei 2009 om 14:17.
Oud 10 mei 2009, 14:15   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier staat zoveel onzin in die paar zinnen, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen...
Oud 10 mei 2009, 14:16   #18
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
't Zou me verwonderen mocht een federale wet niet primeren op een beslissing, gebrek aan beslissing of een politiek van de Gewesten en Gemeenschappen.
Oud 10 mei 2009, 14:17   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hier staat zoveel onzin in die paar zinnen, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen...
Ik zal je helpen.

Koop een appartement..
Richt het in..
Verhuur het..

Allez, en nu gij

Oud 10 mei 2009, 14:20   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Je mag niet eens kiezen wie je garagepoort installeert...
Toch wél: op basis van prijs, kwaliteit en vakmanschap, niet op basis van afkomst, geslacht, religie, huidskleur of zogenaamd "ras".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be