Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2009, 12:34   #1
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard EU Profiler

http://www.euprofiler.eu

Ik denk dat jullie wel kunnen begrijpen, dat ik dit dingetje niet echt een enórme hulp vind...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp euprofiler3.bmp‎ (960,1 KB, 143x gelezen)
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 13 mei 2009 om 12:36.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 12:35   #2
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
http://www.euprofiler.eu

Ik denk dat jullie wel kunnen begrijpen, dat m'n keuze niet gemakkelijk zal zijn
Verhuizen en SP stemmen.
Oud 13 mei 2009, 12:58   #3
Heftruck

Standaard

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 21:09   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik zit zo helemaal links onder
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 08:14   #5
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik zit zo helemaal links onder
Gezellig, samen met mij in de linkse EU-kritische leegte (of eigenlijk de eurokritische leegtetout court).

Twee zaken zijn wel opvallend:
- de PvdA wordt in deze door de makers blijkbaar niet als substantieel linkser beschouwd dan Groen!
- het 'eurorealisme' van LDD moet volgens de makers blijkbaar niet overdreven 'extreem' worden ingeschat
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 15 mei 2009 om 08:14.
Oud 15 mei 2009, 08:51   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat de makers het nog bij het rechte eind hebben ook.
In beide gevallen.
Oud 15 mei 2009, 11:41   #7
Heftruck

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 15 mei 2009 om 11:41.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 15:00   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 17 mei 2009, 01:41   #9
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Verhuizen en SP stemmen.
hmm ik zit nu juist op de hoogte van D'66 (als Nederlander) wél rechts van de as...(D'66 vind ik soms persoonlijk iets te links en de VVD is voor mij niet Europees genoeg).
Oud 17 mei 2009, 16:03   #10
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

mijn cirkeltje draait mooi rond de pvda
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 22:40   #11
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gezellig, samen met mij in de linkse EU-kritische leegte (of eigenlijk de eurokritische leegtetout court).
Idd. De EU is dermate ondemocratisch dat er voor alles wat minder enthousiast is dan 'de N-VA'/'SLP' over een verder uithollen van de natiestaat ten voordele van deze bureaucratische moloch geen plaats is.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 10:42   #12
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Idd. De EU is dermate ondemocratisch dat er voor alles wat minder enthousiast is dan 'de N-VA'/'SLP' over een verder uithollen van de natiestaat ten voordele van deze bureaucratische moloch geen plaats is.
Het is complexer dan dat, meen ik. In andere landen (het VK, Nederland, Frankrijk) zijn er wel degelijk noemenswaardige partijen die in het eurokritische gedeelte van het spectrum geplaatst worden. In Frankrijk zou ik bijvoorbeeld ongeveer in de buurt komen van de NPA, Lutte Ouvrière en de PCF; in Ierland zit ik niet zo enorm ver verwijderd van Sinn Féin; in Nederland van de SP; enz...

Nu heb ik het niet voor alle landen uitgetest, maar ik vermoed dat België eerder de uitzondering dan de regel is. Er moet dus een min of meer specifiek Belgische factor zijn. Ik vermoed dat dit gezocht moet worden in onze specifieke economische situatie: een klein kapitalistisch land met een beperkte interne afzetmarkt, en met een traditionele bourgeoisie die zich vermoedelijk nog minder dan in onze buurlanden als nationaal kan voordoen en zich daarvan bewust is, en die daarenboven ook nog op de EU rekent als terugvalbasis tegen en afleiding voor Vlaamse en Waalse emancipatiepogingen...
Oud 18 mei 2009, 12:54   #13
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
hmm ik zit nu juist op de hoogte van D'66 (als Nederlander) wél rechts van de as...(D'66 vind ik soms persoonlijk iets te links en de VVD is voor mij niet Europees genoeg).
Dat vindt ik heel fijn om te horen, maar dat is geen oplossing voor alle mensen die eurokritisch zijn. Ik stem zelf geen SP, maar dat is hier wel de keuze als je links en "tegen" Europa bent. De VVD worstelt de laatste jaren een beetje met zijn positie, aan de kant van Wilders proberen ze de verliezen te beperken, deels daardoor is d66 gered van de ondergang.
Oud 18 mei 2009, 13:28   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Voor Vlaamse eurocritici is een Europese kieskring zeer gunstig. Er is geen enkele Vlaamse partij die ook maar enigszins kritisch t.a.v. de EU.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 14:12   #15
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat vindt ik heel fijn om te horen, maar dat is geen oplossing voor alle mensen die eurokritisch zijn. Ik stem zelf geen SP, maar dat is hier wel de keuze als je links en "tegen" Europa bent. De VVD worstelt de laatste jaren een beetje met zijn positie, aan de kant van Wilders proberen ze de verliezen te beperken, deels daardoor is d66 gered van de ondergang.
Daar heb ik dan voor de verandering geen mening over, aangezien ik niet eurokritisch ben. (Ik constateer wel, dat ik als Nederlander, een beetje tussen de VVD en D'66 in zit... en dat mijn positie Europees, volgens de Vlaamse versie, meer samenvalt met de VLD...)

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 18 mei 2009 om 14:17.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 14:34   #16
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voor Vlaamse eurocritici is een Europese kieskring zeer gunstig. Er is geen enkele Vlaamse partij die ook maar enigszins kritisch t.a.v. de EU.
Ach daar staat dan weer tegenover (ietwat sterk aangezet) dat in Nederland zelfs de pro Europese partijen niet hardop durven te zeggen dat ze pro Europa zijn, m.a.w. in Nederland is mijn indruk, is Eurokritisch zijn Salonfähig....(zal wel nog steeds de naweeen zijn van het 'Europese Grondwet'-(grondwet is eigenlijk een misleidende benaming)-referendum...)

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 18 mei 2009 om 14:42.
Oud 18 mei 2009, 14:36   #17
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 18 mei 2009 om 14:41.
Oud 18 mei 2009, 17:32   #18
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ach daar staat dan weer tegenover (ietwat sterk aangezet) dat in Nederland zelfs de pro Europese partijen niet hardop durven te zeggen dat ze pro Europa zijn, m.a.w. in Nederland is mijn indruk, is Eurokritisch zijn Salonfähig....(zal wel nog steeds de naweeen zijn van het 'Europese Grondwet'-(grondwet is eigenlijk een misleidende benaming)-referendum...)
Klik
Oud 20 mei 2009, 21:58   #19
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is complexer dan dat, meen ik. In andere landen (het VK, Nederland, Frankrijk) zijn er wel degelijk noemenswaardige partijen die in het eurokritische gedeelte van het spectrum geplaatst worden. In Frankrijk zou ik bijvoorbeeld ongeveer in de buurt komen van de NPA, Lutte Ouvrière en de PCF; in Ierland zit ik niet zo enorm ver verwijderd van Sinn Féin; in Nederland van de SP; enz...

Nu heb ik het niet voor alle landen uitgetest, maar ik vermoed dat België eerder de uitzondering dan de regel is. Er moet dus een min of meer specifiek Belgische factor zijn. Ik vermoed dat dit gezocht moet worden in onze specifieke economische situatie: een klein kapitalistisch land met een beperkte interne afzetmarkt, en met een traditionele bourgeoisie die zich vermoedelijk nog minder dan in onze buurlanden als nationaal kan voordoen en zich daarvan bewust is, en die daarenboven ook nog op de EU rekent als terugvalbasis tegen en afleiding voor Vlaamse en Waalse emancipatiepogingen...
We praten hier over twee - voor mij - onderscheiden dingen.
1. Als je kijkt welke moeite men in het Europees parlement doet om partijen die eurosceptisch zijn meteen in een extreem (meestal rechts) verdomhoekje te duwen en hun het leven zuur te maken, vind ik mijn opmerking over dat 'alles wat minder enthousiast is dan...' volkomen terecht. Er worden bijna gestapo praktijken toegepast. Je moet de site van een Vaclav Klaus bvb maar eens lezen.
2. Het specifieke aan België is:
- België heeft alle overlevingshoop op een 'opgaan in de EU' gezet.
- Brussel: neem de EU er weg en Brussel stelt niks meer voor.
- België is nooit een natiestaat geweest.
- De EU is een prima platform om nog wat postjes onder de vrienden te verdelen. En dat is waar het bij de meeste partijen om gaat. Eigen partij eerst is niet strafbaar, het is zelfs de norm.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 mei 2009 om 21:59.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 23:14   #20
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Grappig Maar heeft u ook een voorbeeld van binnen Nederland?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be