![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat valt te verkiezen: | |||
1. De Republiek der Verenigde Nederlanden (uit volle overtuiging) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 46,15% |
2. De Republiek der Verenigde Nederlanden (mijn eerste keuze staat nu eenmaal niet in het lijstje) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 30,77% |
3. Het behoud van het huidige (Klein-)Nederlandse koninkrijk |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
4. Een republiek Nederland binnen de huidige staatsgrenzen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat valt te verkiezen:
1. De Republiek der Verenigde Nederlanden (uit volle overtuiging) 2. De Republiek der Verenigde Nederlanden (mijn eerste keuze staat nu eenmaal niet in het lijstje) 3. Het behoud van het huidige (Klein-)Nederlandse koninkrijk. 4. Een republiek Nederland binnen de huidige staatsgrenzen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit lijstje is niet volledig.
Ik zal dan ook géén van de opties kiezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Geen van deze
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na Beatrix mag van mij de poppenkast ophouden. Zeker, als we daar Vlaanderen voor in ruil krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen van deze opties. Bovendien moet Vlaanderen eerst maar onafhankelijk worden, voordat we over een definitieve staatsvorm kunnen praten. Een referendum in beide gebiedsdelen over wie het staatshoofd wordt lijkt me de beste optie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die optie heb ik er zeer bewust niet tussengezet.
![]()
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 13 april 2009 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() voor mij hoeft het geen monarchie te zijn als Vlaanderen en Nederland maar een confederatie of een unitaire staat vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een nauwe samenwerking, binnen een confederaal kader, kan beide zeer veel voordelen opleveren. Maar het lijkt mij evident dat daar enkel sprake van kan zijn, indien onze noorderburen hun koningshuis aan de deur zetten. Binnen een modern Nederlands samenwerkingsverband kan uiteraard geen plaats zin voor een feodaal overblijfsel zoals een koningshuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Verenigde Nederlanden. Details mogen andere mensen over beslissen. Ik moet zeggen dat ik Beatrix stiekem een leuker staatshoofd vindt dan bijvoorbeeld Jan-Peter Balkenende, maar de specifieke poppetjes vergetend is een republiek best een goed idee.
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Een Verenigde Nederlanden hoeft voor mij niet perse.
Als Vlaanderen onafhankelijk is ,kunnen we de samenwerking intensiveren en kijken of dit tot een vereniging kan leiden en onder welke condities. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() De Republiek der Verenigde Nederlanden, roept bij mij associaties op met de periode dat (Noord) Brabant een generaliteitsland was (niet positief dus), hoewel men in Holland begrijpelijk aan de Gouden Eeuw denkt... Dus ik zou voor een ander 'label' kiezen. Of men al gaat her-of verenigen en of dat als republiek of monarchie moet, dat zal dan een keer aan de kiezers moeten worden voorgelegd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het een koehandel ? U krijgt helemaal niets ! Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 april 2009 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Integendeel, ze hebben zich altijd anti Hollands opgesteld. Waarom zullen ze dan nu met Nederland samen gaan? ![]() Laatst gewijzigd door Sidharta : 14 april 2009 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() De Nederlanders zijn alweer aan het tellen. Tjonge tjonge toch.
Laatst gewijzigd door system : 14 april 2009 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |