![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() De meeste Nederlanders verhuizen om geluidsoverlast van de buren, er is hier kwa wetten bijna niks tegen te doen, zelfs de politie zegt dat ze niks kunnen doen, word het niet eens tijd dat er nieuwe wetten kwa geluidsoverlast worden gemaakt ?
Ik denk dat iedereen zich hier wel in kan vinden.
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ik vraag me af hoe dat hier in Belgie zit eigenlijk. Bv als de buren honden hebben die elke nacht blaffen, kan er dan iets aan gedaan worden? (een andere optie dan ze te liquideren natuurlijk haha
![]()
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wij zijn verhuisd omwille van lawaaioverlast. Nu wonen we in een limburgs boerendorp. Heerlijk. Enkel de vogeltjes sochtends waar ge wakker van wordt
![]() Het grote nadeel van in een stad wonen is de overlast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zware aanpassing, maar zo de vogeltjes horen fluiten is idd een zegen. Zeker nu ze in't paringsritueel zitten, amai ![]() Die strontgeur van het boerenveld hiernaast is dan weer iet anders, zet 's morgens uw raam open, maar ze is evenrap terug toe.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik op mijn terras zit zie ik gemiddeld 5-6 verschillende vogelsoorten passeren op een half uur. Laast een bonte specht gezien op 3 meter van me vandaan. En net een net merels zien uitkomen. Dat is voor mij enorm rustgevend, die natuur. In de week werken en int weekend relaxeren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De politie is al tientallen keer bij mij geweest, onder valse aangifte van geluidsoverlast.
Is tegen dergelijke vorm van pesterij niets te doen? Moet de politie daar ieder keer opnieuw weer voor opdraaien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ge roept misschien te hard op dit forum? ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() In mijn kelder zijn lichtschakelaars te vinden voor alle kamers in't gebouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom: stop met zagen en laat de mensen gerust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Je had ook voor een paar honderd euros enkele zware jongens kunnen huren om de geluid-lastige buren eens een pak slaag te doen geven , en/of hun muziekinstallatie te roven of kapot te slagen ? Minder last , tijd en geld kwijt als met zo een hele verhuis ! En als je iets gevraagd word : ik weet van niks, heb niks gezien, wel wat lawaai gehoord, maar daar let je niet op, want dat is alle dagen zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet volledig mee eens. Voor wie in een omgeving woont met 40 buren in een straal van 100 meter is het geen pretje om op een zonnige zondagnamiddag te worden gestoord door een geluidsinstallatie. Smaken over muziek kunnen verschillen, maar een mengelmoes van beat en arabische muziek, en iedereen verplichten ervan te genieten, is ook niet wat het moet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Jij bent wereldvreemd, er zijn veel ''buren'' die expres geluidsoverlast veroorzaken.
*Verwijderd* Laatst gewijzigd door Zoethout002 : 25 mei 2009 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Waarom ? Als je nu die buren eens doet verhuizen ? Maak OOK lawaai, maar dan als ZIJ slapen . Zet muziek op waarvan je zeker bent dat ze die niet graag horen. Voor Rap, Raï en Reggada liefhebbers klassieke muziek, of Gregoriaanse kerkgezangen bvb, keiharde Metal doet het ook goed, of maak zelf een explosieve mix van beiden, meng er wat Opera-gekweel tussen
![]() Je hoeft er zelfs niet naar te luisteren, zet gewoon keihard de muziek op, en ga rustig boodschappen doen , een pint pakken of wat dan ook ![]() Laatst gewijzigd door beste vriend : 26 mei 2009 om 08:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik woon ook op hetgeen wat we platteland noemen in Vlaanderen. Tussen de Vlaamse lintbebouwing dus. Hier hebben we ook vaak last van lawaai van de buren. Vooral schreeuwende kinderen en feesten met veel volk blijken veel lawaai te produceren waar je na een uurtje buiten 'rustig liggen' soms toch horendol van wordt.
Maar ik probeer me er niet te veel aan te ergeren en hoop dat zij ook een oogje dichtknijpen als hier eens gefeest wordt. |
![]() |
![]() |