![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Partijlid
|
Goed of slecht voor de kleine winkeltjes?
Goed of slecht voor de consument? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister-President
|
Laat me raden: u mist het.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Partijlid
|
Lol, ik ben gewend aan 24/7 supermarkten.
Ik mis het niet echt maar vraag me wel af hoe lang de kleine middenstand hun koppen boven water zullen blijven houden nu de koppelverkoop toegelaten is en er ook sprake is van meer en meer grote winkels openen op zondagen ... Ik zal mezelf niet arm noemen maar ben wel niet rijk genoeg om de locale economie te ondersteunen zo te spreken. En ik ga echt ook niet meer betalen in Carrefour voor het privilege om op zondag te winkelen. AH XL bij onze noorderburen is mijn keuze bij voorstek op een zondag.
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Zelfstandigen zelf laten kiezen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en wat met hun personeel?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Personeel kiest voor wie hij/zij werkt.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn kleine winkels (genre kruidenier- en kaas winkels) zonder personeel of met weinig personeel die de zondag iets meer dan de helft van hun omzet van gans de week draaien.
Ik vind wel dat winkelpersoneel verplicht een premie moet krijgen voor onregelmatige werktijden, genre: plus 25 persent van hun loon, voor elk begonnen uur na 17 u plus 50 persent voor zaterdagwerk er bovenop plus 100 persent voor zondagwerk. En voor mijn part mag dat doorgerekend worden naar de klant, dus winkelen op zondag is meer betalen. (als ge het aan huis laat brengen, moet ge toch ook meer betalen; just is just, voor dienstverlening moet je betalen; vraag het maar eens aan uwen dokteur)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Vindt ik een prima voorstel.
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nuja, zij die dat willen eisen doen maar; de klant gaat dan wel naar locaties die die kosten niet heeft. Eenvoudig toch? |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoek jij maar een huisarts als je midden in de nacht of in een weekend een aanval krijgt van de Meksikaanse varkensgriep. Maar je zal de verhoogde tarief betalen. Ploegenwerk wordt nu eenmaal beter betaald.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met jouw "bold"-gedeelte vd tekst kan ik dus "leven". Een certitude die zeker in zo'n CAO moet staan : zon- en/of feestdagen DUBBEL BETAALD.
|
|
|
|
#15 |
|
Gouverneur
|
We moeten juist veel en veel minder winkelen.
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"we" als statistisch geheel van gans de populasie, kunnen amper meer of minder brood gaan kopen, dan dat we kunnen opeten of bereid zijn om weg te smijten. oh, nog iets vergeten daarstraks: begonnen uur na 17 u: 25 persent ekstra; begonnen uur na 22 u: 100 persent ekstra. Als er verpleegsters zijn op dit forum, die mij persoonlijk willen bedanken, die moeten weten: ik ben niet met weinig tevreden.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Minister-President
|
|
|
|
#18 |
|
Gouverneur
|
We als in 'een bewoner in België'; winkelen als in 'shoppen als tijdverdrijf'. Winkels langer en meer open zoals WalMart 24u in US en Mexico bvb is een onduurzame evolutie die moet worden tegengegaan IMO.
|
|
|
#19 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#20 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Als je een contract gaat tekenen, dan weet je of er zondag/nacht werk bij zit. Als je dat niet wil, dan teken je niet; vind je de verloning niet genoeg, dan teken je niet. Vind je het ok, dan teken je wel. Moeilijk is dat niet. Met dergelijke onnozele regeltjes op te stellen, ga je net de kleinere uitbaters de strop rond de nek aanbinden. Citaat:
Citaat:
As said, uren zijn uren en dagen zijn dagen; er is geen reden om dubbele verloning te vragen voor zondagwerk. Zij die dat wel doen, moeten dat zelf maar weten; de klant gaat wel daar waar het niet doorgerekend wordt. |
|||
|
|
|