![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() bron
Het aloude verhaaltje. Amerikaans kapitaal strijkt neer om onze levenswijze te verdedigen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik las in het artikel trouwens niets over Amerikaans kapitaal. De regering van Peru wilt de gebieden ontginnen en privatiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat China, Congo volledig aan het uitbuiten is momenteel, lees ik ook nooit. Op Amerika Bashen is natuurlijk veel makelijker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 juni 2009 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Coica (Coordinator of Indigenous Organizations of the Amazon Basin ) weet ik uit betrouwbare bron is degelijk en helemaal van de originele volkeren zelf. Trouwens, de meeste originele volkeren willen dikwijls wel 'vooruitgang' maar op hun manier. Ze willen inderdaad geen staat of geen multinational die hun leven kapot maakt, maar evenmin willen ze behandeld te worden als een beschermde diersoort zoals deze organizatie dat blijkbaar voor ogen heeft. Dat is top down 'ontwikkeling' vanuit westers perspectief. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 juni 2009 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij belgen moeten daar niet te veel over zeggen...
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is contactinformatie te vinden. Misschien zoek je een knopje met 'stort nu'. Dat is er niet. Via de site kan je kontakt krijgen met alle nationale organizaties die indianen uit het amazonewoud vertegenwoordigen in Zuid Amerika. Toegegeven ze zijn niet zo gericht op 'fondsenwerving' op die site. Daar kunnen ze wat hulp gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet alleen Amerikaans kapitaal, maar ook Europees. O.a. de brits franse groep Perenco is erbij betrokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ja, het openstellen van de leefgebieden van de indianen voor exploitatie, we kennen dat. Altijd de eerste voorwaarde voor uitroeiing en deportatie.
Dat dit moet gebeuren onder druk van de overeenkomsten met de VS is ook niet verwonderlijk. De VS heeft op die manier ook zo goed als al zijn native Americans uitgeroeid. De omstreden wetgeving is ondertussen door het Peruviaanse congres opgeschort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Garcia zei gisteren over de indianen: Citaat:
![]() Peru heeft wel meer dan 400000 indianen tussen haakjes. Blijkbaar beschouwd Garcia ze niet eens als Peruanen. Deze houding kom ik soms tegen maar slechts bij racisten van het ergste soort, zoals er in Guatemala bv. veel rondlopen. Garcia laat zijn ware aard weeral eens zien. De protesten van de indianen zijn een gevolg van 'extrimistische policitici' volgens deze 'democraat'. Je kan wel denken dat de politici die de kant van de indianen gekozen hebben onder 'druk' staan, en meer. Maar Garcia is een 'goeie' volgens de westerse 'democratieën'. Weeral kiezen 'we' voor het geld en niet voor de mensenrechten. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juni 2009 om 15:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering in Peru heeft de licentie van 'Radio La Voz de Bagua' ongedaan gemaakt. Dat is de radio die informeerde over het geweld in de regio met dezelfde naam als de radio. Daar zal je de corporatieve westerse pers niets horen over zeggen (tenzij het misschien in Venezuela zou gebeuren). Dus ja, er is zeker een gedeelde verantwoordelijkheid. Volgende slachtpartij zou wel eens de media helemaal niet meer kunnen halen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 juni 2009 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees geen degelijke antwoorden op deze post. Zijn er hier geen China-bashers dan? Ik vermoed dat er stilte zal volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me iets voor een andere draad. China is voor zover ik weet niet betrokken bij het conflict in Peru. Daar gaat het over amerikaanse en Europese corporaties. Moest China iets gelijkaardigs aan de hand hebben in Afrika, dan denk ik dat de westerse pers het niet zou nalaten China daarvoor met de vinger te wijzen. Wie in de westerse pers heeft het echter over de betrokken corporaties in Peru?...
|
![]() |
![]() |