Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 14:29   #1
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard Pascal voelt zich "verraden"

Citaat:
Smet voelt zich verraden door Groen!

Brussels SP.A-kopstuk Pascal Smet vindt het 'onbegrijpelijk' dat Groen! zonder SP.A mee aan tafel zit bij de onderhandelingen voor de vorming van een Vlaams meerderheid in het Brussels gewest. De uittredende minister voelt zich verraden door de Vlaamse groenen.
Lees verder op http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090611_031

Goede zaak dat deze hartstochtelijke verdediger van het roven van Vlaamse mensen en gemeenten niet meer in de Brusselse regering zal zetelen.

Zijn romantisch woordgebruik, nu hij niet meer aan de mackt kan zitten, zal hooguit hier en daar een glimlach ontlokken.

Hopelijk zijn de drie anderen, ttz Bruno De Lille (Groen), Steven Van Ackere (CD&V) en Guy Vanhengel (VLD), uit iets beter hout gesneden.
Oud 11 juni 2009, 15:06   #2
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Zucht... wat zijn we weer aan het navelstaren. Dit gaat over beleid in Brussel.
Ik vind het jammer, heb op hem gestemd. Hij schonk veel aandacht aan de fiets en aan publieke ruimte in de stad. Ik hoop dat Vanhengel op mobiliteit (indien hij deze bevoegdheid binnenhaalt) niet te veel de kaart van koning auto zal trekken. Gelukkig is er nog Ecolo.
Oud 11 juni 2009, 16:04   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook altijd zo'n gevoel gehad dat er een hoek af was bij dat ventje.

Nu beweert hij zich verraden te voelen door een andere partij.

Had hij misschien een voorakkoord met die partij?
Of vond hij dat de groenen een aanhangsel waren van zijn partij, of beter nog, een aanhangsel van zijn persoontje ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 juni 2009, 17:13   #4
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Groen! is geen spa absolute trouw verschuldigd, we zijn onafhankelijk van elkaar
Ik ben in principe wel voorstander van dat als Groen! in een regering stapt dat spa erbij zit (anders stel je je héél kwetsbaar op op de linkse flank)
Nuja we zullen zien wat de onderhandelingen geven, ik denk dat je de Brusselse partijen niet echt met de Vlaamse/Waalse kan vergelijken (de tendensen in verkiezingsuitslagen zijn er helemaal anders)

toccata is offline  
Oud 11 juni 2009, 17:16   #5
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Groen! is geen spa absolute trouw verschuldigd, we zijn onafhankelijk van elkaar
Ik ben in principe wel voorstander van dat als Groen! in een regering stapt dat spa erbij zit (anders stel je je héél kwetsbaar op op de linkse flank)
Nuja we zullen zien wat de onderhandelingen geven, ik denk dat je de Brusselse partijen niet echt met de Vlaamse/Waalse kan vergelijken (de tendensen in verkiezingsuitslagen zijn er helemaal anders)
Een vraagje, als u het mij toestaat. Wat is voor u het belangrijkst? Links of ecologie?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 11 juni 2009, 17:18   #6
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Een vraagje, als u het mij toestaat. Wat is voor u het belangrijkst? Links of ecologie?
Er is geen contradictie tussen beiden

toccata is offline  
Oud 11 juni 2009, 17:19   #7
Geert C

Standaard

Citaat:
Ach, ik geloof nooit dat Groen! deze beslissing alleen heeft genomen, ze is slechts het gevolg van wat er zich aan Franstalige zijde afspeelt: MR en Ecolo die samen een Brusselse regering willen vormen (aan Vlaamse kant heeft zo'n coalitie geen meerderheid zonder een derde partij).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 11 juni 2009 om 17:19.
Geert C is offline  
Oud 11 juni 2009, 17:21   #8
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen contradictie tussen beiden
Met wat voor partij zou je eerder samenwerken: een linkse arbeiderspartij, of een rechtse groene partij?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 11 juni 2009, 17:22   #9
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ach, ik geloof nooit dat Groen! deze beslissing alleen heeft genomen, ze is slechts het gevolg van wat er zich aan Franstalige zijde afspeelt: MR en Ecolo die samen een Brusselse regering willen vormen (aan Vlaamse kant heeft zo'n coalitie geen meerderheid zonder een derde partij).
Uiteraard, voor de verkiezingen was het ook expliciet duidelijk gemaakt dat Groen! en ecolo samen in een regering wilden stappen (vandaar ook een gemeenschappelijk programma)

toccata is offline  
Oud 11 juni 2009, 17:27   #10
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met wat voor partij zou je eerder samenwerken: een linkse arbeiderspartij, of een rechtse groene partij?
Wat versta je onder linkse arbeiderspartij, over het algemeen is enkel links met ecologie bezig (en waarom zou een linkse arbeiderspartij geen aandacht hebben voor ecologie) en rechts-groen? wat moet ik me erbij voorstellen? Vlaamse Belang achtig met groene accenten?
En samenwerken: met degene waar we het meeste van ons programma kunnen verwezenlijken

toccata is offline  
Oud 11 juni 2009, 20:00   #11
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Lees verder op http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090611_031

Goede zaak dat deze hartstochtelijke verdediger van het roven van Vlaamse mensen en gemeenten niet meer in de Brusselse regering zal zetelen.

Zijn romantisch woordgebruik, nu hij niet meer aan de mackt kan zitten, zal hooguit hier en daar een glimlach ontlokken.

Hopelijk zijn de drie anderen, ttz Bruno De Lille (Groen), Steven Van Ackere (CD&V) en Guy Vanhengel (VLD), uit iets beter hout gesneden.
Pascal Smet was een goeie voor de Vlaamse Brusselaar. Zonder twijfel. Maar Guy Vanhengel ook. Alleen, volgens mij kunnen die twee niet samen door één deur. Ogenschijnlijk wel, maar niet echt. Maar goed, in de politiek is het winnen en/of verliezen. En nu is de verliezer P. Smet.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 20:02.
system is offline  
Oud 11 juni 2009, 20:08   #12
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Het bewijst uiteraard nog maar eens dat Groen! geen linkse partij is.
Oud 11 juni 2009, 20:46   #13
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Het bewijst uiteraard nog maar eens dat Groen! geen linkse partij is.

toccata is offline  
Oud 11 juni 2009, 21:43   #14
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ecologische politiek is niet mogelijk, als het niet kadert binnen een linkse politieke visie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 juni 2009, 21:44   #15
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ecologische politiek is niet mogelijk, als het niet kadert binnen een linkse politieke visie.
Bwa da zou ik ni zeggen
Je kan ook iets al Max Van Dietsland denkt proberen uit te voeren
Binnen het solidarisme ofzo

toccata is offline  
Oud 11 juni 2009, 21:56   #16
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa da zou ik ni zeggen
Je kan ook iets al Max Van Dietsland denkt proberen uit te voeren
Binnen het solidarisme ofzo
Een groen-rechtse politiek voeren, hoe doe je dat? Muren rond Sint-Martens-Latem en Deinze bouwen, zodat de gezonde lucht niet afdrijft naar de armere buurgemeenten?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 juni 2009, 22:32   #17
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ecologische politiek is onontbeerlijk. Al was het maar alleen om de stank en het lawaai van het verkeer in Brussel. En niet alleen in Brussel. Overal ten lande!!

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 22:33.
system is offline  
Oud 11 juni 2009, 23:44   #18
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat meer gesprekken hebben met mensen van Groen!
De gemiddelde VB'er is linkser.
Het loopt er vol met engdenkende, conservatieve, katholieke persoontjes.
Oud 12 juni 2009, 08:50   #19
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ecolo zit sowieso in de regering (zij zijn de kingmakers aan franstalige kant). Maar het is nog lang niet zeker met wie ze in zee stappen. Ik hoor dat er eerder een voorkeur is voor de PS. Javaux sluit verschillende coalities in Brussel en Wallonië niet uit
Oud 12 juni 2009, 09:05   #20
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Zucht... wat zijn we weer aan het navelstaren. Dit gaat over beleid in Brussel.
Toch grappig dat net degene die er een nutteloos genoegen in schept de Vlaamse eenheid rond de grenzen van Brussel te verbreken, en daarvoor niet aarzelt met het lot van tienduizenden mensen in Rand te spelen, het nu zelf over iets hoogdravends als "verraad" heeft.

Loontje komt om zijn boontje.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be