Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2009, 08:10   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Boeren blokkeren ongehinderd Colruyt en Lidl sentrales

Vrije meningsuiting, recht op vergaderen en betogen enzovoorts ... tot en met staken.

Ik ben daar allemaal erge voorstander van.

Maar er kunnen grenzen overschreden worden.

Wordt er hier een grens overschreden?

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF29062009_005

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29062009_005

Wie moet hier 'scheidsrechter' spelen?

Ik vond hetzelfde ook toen de boeren naar Brussel gingen met hun traktoren langs de autostrade.
Men moet kunnen gaan betogen in de hoofdstad. Zelfs tot voor de zetel van regering, parlement, koning ... (mits een veilige afstand ...bla bla ...), maar mogen daar traktoren bij, of moeten die erbij? Hoe groter het voertuig dat je kan meenemen, hoe zwaarwichtiger de argumenten van de betoging? Bussjoffeurs, vrachtwagens, legertanks, brandweerspuitwagens? Levende dieren?
Mag je vrij 'materiaal' meesleuren? Bouwvakkers met ladingen zand en stenen?

Nogmaals: wie speelt scheidsrechter tussen de rechten van de ene (om te betogen) en de rechten van de andere (om naar het ziekenhuis te gaan voor zijn kankerbestraling, om naar zijn werk te gaan .... of nog een spesiaal vraagske voor de linkiewinkies: mogen wij jullie partijlokalen blokkeren zodat jullie niet meer kunnen vergaderen ...??)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 juni 2009 om 08:14.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 10:17   #2
laat ons hopen
Banneling

Standaard

Citaat:
Op vrijdag 13 april brak in Zaventem een wilde staking uit over enkele maaltijdcheques. Daardoor moesten 26.000 reizigers een dag lang wachten vooraleer ze op vakantie konden vertrekken.
http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...-zaventem.aspx

48 stakers die 26.000 reizigers gijzelden... voor dubbele maaltijdcheques...
Ook niet slecht...

Laat ons hopen dat dit nooit meer gebeurt...

Laatst gewijzigd door laat ons hopen : 29 juni 2009 om 10:19.
laat ons hopen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 10:22   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik begrijp de problemen van de melkveehouders...somtijds wordt voor hun topkwaliteit melk geen 0.2€/liter meer betaald,terwijl ze zeker 0.1€/l meer zouden moeten krijgen gewoon om de kosten te dekken en toch nog een beetje inkomen te verkrijgen uit hun werk...

Hun probleem is dat ze al bot gevangen hebben bij hun echte klanten,de melkerijen,die hen doorverwijzen naar de volgende in de rij,de distributeurs....die nu ongetwijfeld zullen doorverwijzen naar.....ons....

De moraal van het verhaal is,zoals bij menige andere sector,dat er gewoon teveel melkproduktie is.Het zou ook onverantwoord zijn om nog,zoals tot 20 jaar geleden melkpoederhopen en boterbergen te creeren die dan gedumpt wordt op andere markten en daar de marktwerking(en de boeren ..) ook verstoort....

De wereld kan niet nog meer melkprodukten vreten dan ze nu al consumeert,dus daar zit ook geen oplossing...

Dit is niet oplosbaar met blokkades..,dit is niet oplosbaar met "produktiequota",(want dan zal er gevochten worden voor quotarechten,zoals tot in de jaren tachtig),dit is enkel oplosbaar met de sluiting van duizenden melkbedrijven.

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juni 2009 om 10:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 12:32   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laat ons hopen Bekijk bericht
http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...-zaventem.aspx

48 stakers die 26.000 reizigers gijzelden... voor dubbele maaltijdcheques...
Ook niet slecht...

Laat ons hopen dat dit nooit meer gebeurt...
Inderdaad.

Doet me denken aan de us van a, waar indertijd Reagan zo maar eventjes 10.000 (tienduizend) stakende luchtverkeersleiders de laan uitstuurde. Het luchtruim werd tijdelijk volledig gekontroleerd door het leger.

Zo zie ik het hier ook niet graag evolueren.
Maar dan gaat men het probleem liefst tijdig moeten aanpakken, en niet zoals nu alles maar laten betijen. En met aanpakken bedoel ik wel degelijk betogingen edm verder toelaten, maar op een manier dat "andere niet betrokken partijen" ofte onschuldige burgers er maar minimaal last van hebben.

Trouwens, hoe zit dat daar met dat dreigement van die advokaat om die stakers te laten veroordelen tot een schadevergoeding? Zouden de vakbonden hem 'uitgekocht' hebben?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 12:38   #5
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Ik stel voor van de melkprijs per liter met bv 20 cent te verhogen en die 20 cent integraal aan de melkboeren te geven.

Voor mij mogen ze gerust staken.
Dit is niet serieus.
Al lang niet meer.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 12:45   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vrije meningsuiting, recht op vergaderen en betogen enzovoorts ... tot en met staken.

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF29062009_005

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29062009_005

Wie moet hier 'scheidsrechter' spelen?

Ik vond hetzelfde ook toen de boeren naar Brussel gingen met hun traktoren langs de autostrade.
Men moet kunnen gaan betogen in de hoofdstad. Zelfs tot voor de zetel van regering, parlement, koning ... (mits een veilige afstand ...bla bla ...), maar mogen daar traktoren bij, of moeten die erbij? Hoe groter het voertuig dat je kan meenemen, hoe zwaarwichtiger de argumenten van de betoging? Bussjoffeurs, vrachtwagens, legertanks, brandweerspuitwagens? Levende dieren?
Mag je vrij 'materiaal' meesleuren? Bouwvakkers met ladingen zand en stenen?

Nogmaals: wie speelt scheidsrechter tussen de rechten van de ene (om te betogen) en de rechten van de andere (om naar het ziekenhuis te gaan voor zijn kankerbestraling, om naar zijn werk te gaan .... of nog een spesiaal vraagske voor de linkiewinkies: mogen wij jullie partijlokalen blokkeren zodat jullie niet meer kunnen vergaderen ...??)

De boeren die die centra blokkeren zijn allemaal zelfstandigen of kleine ondernemers. Wat we vandaag zien is de ene patronale organisatie die de andere probeert plat te leggen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 12:48   #7
FDM
Banneling

Standaard

dat ze Lidl maar es goed platleggen , het mag wel es gedaan zijn dat de helft van hun produkten met Franse tekst bedrukt zijn
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 12:52   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
dat ze Lidl maar es goed platleggen , het mag wel es gedaan zijn dat de helft van hun produkten met Franse tekst bedrukt zijn

De helft maar. Bij Colruyt en Carrefour is dat 100%
Oud 29 juni 2009, 13:25   #9
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De boeren die die centra blokkeren zijn allemaal zelfstandigen of kleine ondernemers. Wat we vandaag zien is de ene patronale organisatie die de andere probeert plat te leggen.
Als die boeren het patronaat zijn ben ik Sinterklaas.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 13:47   #10
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als die boeren het patronaat zijn ben ik Sinterklaas.
Boeren zijn toch zelfstandigen of kleine ondernemers. De boeren zijn niet hét patronaat maar zijn een middenstandsorganisatie.
Oud 29 juni 2009, 16:42   #11
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik stel voor van de melkprijs per liter met bv 20 cent te verhogen en die 20 cent integraal aan de melkboeren te geven.

Voor mij mogen ze gerust staken.
Dit is niet serieus.
Al lang niet meer.
Ik stel voor de Belgische melk uit de handel te weren en te gaan baseren op Nederlanse zuivelproducten.
Oud 29 juni 2009, 23:03   #12
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik vind dat wel. Men zou bij dergerlijke acties snel moeten ingrijpen en desnoods hardhandig. Ik vind dit minder erg dan acties zoals 'de ring rond brussel lamleggen', omdat het alleszins toch al iets gerichter is, maar het blijft erover.

Het staat die boeren vrij om hun melk niet te verkopen tegen die prijs. Het basisprobleem lijkt me te zijn dat er een overproductie is, als dat niet het geval was zou men niet in deze situatie zitten.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 23:09   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dus een boer die een eenmanszaak heeft, is plotsklaps een patroon?
Van simplisme gesproken!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 29 juni 2009 om 23:09.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 23:28   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Van mij mogen de boeren alles blokkeren, als dat helpt de regering omver te doen vallen
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 15:10   #15
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus een boer die een eenmanszaak heeft, is plotsklaps een patroon?
Van simplisme gesproken!
En hoeveel landbouwbedrijven zijn nog louter een eenmanszaak zonder personeel? Juist ja, bijzonder weinig.

Laatst gewijzigd door maarte : 1 juli 2009 om 15:11.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 15:50   #16
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen die malcontent is hier de boel gaat komen blokkeren gaan we wat te zien krijgen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be