![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In Roubaix dient de fastfoodketen " Quick " in 8 van zijn restaurants voortaan nog uitsluitend halalvlees op. Het staat op een groot bord aan elk van de 8 restaurants vermeld.
De burgemeester van de stad wil de fastfoodketen nu aanklagen wegens discriminatie. Laatst gewijzigd door den dinges : 20 februari 2010 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() En welke grond roept hij in voor discriminatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() halal-voeding, (neem nu biefstuk) komt van dezelfde koe en enkel de moslim zou er een verschil in merken. Dus nu kan hij een breder publiek aanspreken dacht hij, maar hij vergat de rechtse aanhang, welke gelooft dat helal vlees van een buitenaardse koe komt.
Diegene die het absurd vinden dat mensen een verschil zien in "helal" en "niet-helal" (of kosjer) zijn net degene die dat verschil niet zouden mogen zien. Heeft u trouwens ooit al stilgestaan bij het feit dat vele van de pittas welke u at ook gewoon helal zijn? Smaakt toch niet zo verschillend dacht ik? Ik vraag het zelf expliciet = "Geef me zo'n lekkere helal pitta". Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 februari 2010 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Op zich moet ik halal voeding ook niet hebben, geofferd aan iets waarin ik niet geloof op methodes waar ik tegen ben...Maar discriminatie vind ik raar, een man kan toch ook geen klacht indienen tegen vrouwenwinkels?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een moslim mag evengoed een christen (het dier dus welke hij/zij slacht) zijn vlees eten en ook kosjer vlees. Dit is allemaal toegestaan voor hem. Het mag niet als offer gebruikt worden om een afgod te eren, dit is verboden. Het mag niet gestikt zijn, of gevallen. Het moet op zachte wijze zijn behandeld en pijnloos zijn geslacht. Ik hoop dat u wel beseft dat bij het onderbreken van de bloeddoorstroming naar de hersenen, het dier ter plekke het bewustzijn verliest en de bewegingen welke u ziet, stuiptrekkingen zijn? Varkensvlees, roofdiervlees (tijgers, krokodillen, beren, katten, ...) zijn verboden (dus niet enkel het varkensvlees) Bij de joodse gemeenschap is dit zelfs een kunst, u moet zo een rituele slachting eens bijwonen in een slachthuis. Het dier voelt de aanraking van het mes (bijna een zwaard) niet. Daar zouden de meeste slachthuizen beter een voorbeeld aan nemen. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 februari 2010 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Bij het aanschouwen van zoveel onzin, kan ik enkel lachen. Het is wel duidelijk dat u reeds plat op de buik voor de islam bent gegaan. Mijns inziens bewandelt u helemaal niet de heilige weg zoals uw forumnaam suggereert, en het ware beter uw forumnaam te veranderen in viaDiabolicus of viaTaqqiya.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat ik moslims veel effectiever op hun fouten kan wijzen en serieuzer word bevonden dan u. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 februari 2010 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() En ik maar geloven dat halal vlees altijd moet geslacht worden richting mekka en dat er koranverzen geciteerd worden tijdens de slachting. En wat jij aanhaalt is in ideale omstandigheden, is vaak niet zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halal is niet enkel de benaming voor de manier van slachten, het hele verwerkingsproces vanaf de slacht tot aan de verkoop mag het vlees énkel in aanraking komen met islamieten, er mag geen kafir aan te pas komen, niet aanraken om te versnijden, klaar te maken, in te pakken, te verkopen etc, ook mag het vlees niet naast niet-halal producten liggen of mee in aanraking komen m.a.w.. er mag geen varkensvlees in de buurt zijn, geen alcohol, géén enkel product dat niet halal is of persoon die niet islamitisch is tót de verkoop - Indien er in die Quick restaurants 'kafir' werken om die burger te bakken, verpakken of aanraken is het reeds niet meer halal.
In dat opzicht is halal wel degelijk discriminatie!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is mijn taak dan ook niet om moslims op hun fouten te wijzen, maar het is mijn morele plicht om niet-moslims te wijzen op het sluipend gif van de islamisering in onze nu nog Europese samenlevingen en alle gevaren die daaraan verbonden zijn omdat de islam niet een religie zoals andere religies is. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 20 februari 2010 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() SDX heb je die uitleg ergens staan? Heb het wel vaker gehoord (dat het niet in aanraking mag komen met haram producten) maar het kafir gedeelte heb ik nog geen bron van gevonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het eens opscharrelen in mn uitgebreide map; "IslamShit", ofwel wat oude posts van circe opzoeken, maar ik ben net wakker en kijk nog maar half uit mn ogen. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat een leugens. Hoe durf je dat hier schrijven? Het is bewezen dat moslims willen dat dieren pijn lijden. Gaia heeft bewijzen in overvloed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Dát noem ik nu eens een geniale argumentatie. Een smiley die zijn middelvinger opsteekt. Briljant gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het halal-vlees mag inderdaad niet in aanraking komen met varkensvlees. Wat je voor de rest vertelt klopt van geen kanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waar haalt u het toch vandaan... Voelt u dan geen enkel beetje respect voor de correctheid der zaken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....81#post4022481 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() 2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law; and
Bewijst zijn gelijk vermiets ongelovigen haram zijn volgens islamitisch wet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |