Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2010, 00:49   #1
den dinges
Banneling

Standaard Halal fastfood

In Roubaix dient de fastfoodketen " Quick " in 8 van zijn restaurants voortaan nog uitsluitend halalvlees op. Het staat op een groot bord aan elk van de 8 restaurants vermeld.
De burgemeester van de stad wil de fastfoodketen nu aanklagen wegens discriminatie.

Laatst gewijzigd door den dinges : 20 februari 2010 om 00:50.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 01:00   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

En welke grond roept hij in voor discriminatie?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 13:23   #3
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
En welke grond roept hij in voor discriminatie?
halal-voeding, (neem nu biefstuk) komt van dezelfde koe en enkel de moslim zou er een verschil in merken. Dus nu kan hij een breder publiek aanspreken dacht hij, maar hij vergat de rechtse aanhang, welke gelooft dat helal vlees van een buitenaardse koe komt.

Diegene die het absurd vinden dat mensen een verschil zien in "helal" en "niet-helal" (of kosjer) zijn net degene die dat verschil niet zouden mogen zien.

Heeft u trouwens ooit al stilgestaan bij het feit dat vele van de pittas welke u at ook gewoon helal zijn? Smaakt toch niet zo verschillend dacht ik? Ik vraag het zelf expliciet = "Geef me zo'n lekkere helal pitta".

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 februari 2010 om 13:26.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 13:26   #4
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Op zich moet ik halal voeding ook niet hebben, geofferd aan iets waarin ik niet geloof op methodes waar ik tegen ben...Maar discriminatie vind ik raar, een man kan toch ook geen klacht indienen tegen vrouwenwinkels?
Oud 20 februari 2010, 13:36   #5
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Op zich moet ik halal voeding ook niet hebben, geofferd aan iets waarin ik niet geloof op methodes waar ik tegen ben...Maar discriminatie vind ik raar, een man kan toch ook geen klacht indienen tegen vrouwenwinkels?
U zou zich beter bevragen wat "helal" precies betekent. Het is helemaal niet geofferd aan iets, dat zou het vlees zelf verboden maken voor de moslim.

Een moslim mag evengoed een christen (het dier dus welke hij/zij slacht) zijn vlees eten en ook kosjer vlees. Dit is allemaal toegestaan voor hem.

Het mag niet als offer gebruikt worden om een afgod te eren, dit is verboden.
Het mag niet gestikt zijn, of gevallen.
Het moet op zachte wijze zijn behandeld en pijnloos zijn geslacht. Ik hoop dat u wel beseft dat bij het onderbreken van de bloeddoorstroming naar de hersenen, het dier ter plekke het bewustzijn verliest en de bewegingen welke u ziet, stuiptrekkingen zijn?
Varkensvlees, roofdiervlees (tijgers, krokodillen, beren, katten, ...) zijn verboden (dus niet enkel het varkensvlees)

Bij de joodse gemeenschap is dit zelfs een kunst, u moet zo een rituele slachting eens bijwonen in een slachthuis. Het dier voelt de aanraking van het mes (bijna een zwaard) niet. Daar zouden de meeste slachthuizen beter een voorbeeld aan nemen.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 februari 2010 om 13:40.
Oud 20 februari 2010, 13:44   #6
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Bij het aanschouwen van zoveel onzin, kan ik enkel lachen. Het is wel duidelijk dat u reeds plat op de buik voor de islam bent gegaan. Mijns inziens bewandelt u helemaal niet de heilige weg zoals uw forumnaam suggereert, en het ware beter uw forumnaam te veranderen in viaDiabolicus of viaTaqqiya.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 13:51   #7
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Bij het aanschouwen van zoveel onzin, kan ik enkel lachen. Het is wel duidelijk dat u reeds plat op de buik voor de islam bent gegaan. Mijns inziens bewandelt u helemaal niet de heilige weg zoals uw forumnaam suggereert, en het ware beter uw forumnaam te veranderen in viaDiabolicus of viaTaqqiya.
Dank u voor uw interessante bemerkingen en ontopic uitleg.

Ik ben ervan overtuigd dat ik moslims veel effectiever op hun fouten kan wijzen en serieuzer word bevonden dan u.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 februari 2010 om 13:53.
Oud 20 februari 2010, 14:02   #8
Gwyndion
Minister-President

Standaard

En ik maar geloven dat halal vlees altijd moet geslacht worden richting mekka en dat er koranverzen geciteerd worden tijdens de slachting. En wat jij aanhaalt is in ideale omstandigheden, is vaak niet zo.
Oud 20 februari 2010, 14:07   #9
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Halal is niet enkel de benaming voor de manier van slachten, het hele verwerkingsproces vanaf de slacht tot aan de verkoop mag het vlees énkel in aanraking komen met islamieten, er mag geen kafir aan te pas komen, niet aanraken om te versnijden, klaar te maken, in te pakken, te verkopen etc, ook mag het vlees niet naast niet-halal producten liggen of mee in aanraking komen m.a.w.. er mag geen varkensvlees in de buurt zijn, geen alcohol, géén enkel product dat niet halal is of persoon die niet islamitisch is tót de verkoop - Indien er in die Quick restaurants 'kafir' werken om die burger te bakken, verpakken of aanraken is het reeds niet meer halal.

In dat opzicht is halal wel degelijk discriminatie!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 14:14   #10
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Dank u voor uw interessante bemerkingen en ontopic uitleg.
Graag gedaan.

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat ik moslims veel effectiever op hun fouten kan wijzen en serieuzer word bevonden dan u.
Het is mijn taak dan ook niet om moslims op hun fouten te wijzen, maar het is mijn morele plicht om niet-moslims te wijzen op het sluipend gif van de islamisering in onze nu nog Europese samenlevingen en alle gevaren die daaraan verbonden zijn omdat de islam niet een religie zoals andere religies is.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 20 februari 2010 om 14:15.
Oud 20 februari 2010, 14:20   #11
Gwyndion
Minister-President

Standaard

SDX heb je die uitleg ergens staan? Heb het wel vaker gehoord (dat het niet in aanraking mag komen met haram producten) maar het kafir gedeelte heb ik nog geen bron van gevonden.
Oud 20 februari 2010, 14:24   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SDX heb je die uitleg ergens staan? Heb het wel vaker gehoord (dat het niet in aanraking mag komen met haram producten) maar het kafir gedeelte heb ik nog geen bron van gevonden.
Kafir = sowieso haram.

Ik zal het eens opscharrelen in mn uitgebreide map; "IslamShit", ofwel wat oude posts van circe opzoeken, maar ik ben net wakker en kijk nog maar half uit mn ogen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 14:33   #13
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
U zou zich beter bevragen wat "helal" precies betekent. Het is helemaal niet geofferd aan iets, dat zou het vlees zelf verboden maken voor de moslim.

Een moslim mag evengoed een christen (het dier dus welke hij/zij slacht) zijn vlees eten en ook kosjer vlees. Dit is allemaal toegestaan voor hem.

Het mag niet als offer gebruikt worden om een afgod te eren, dit is verboden.
Het mag niet gestikt zijn, of gevallen.
Het moet op zachte wijze zijn behandeld en pijnloos zijn geslacht. Ik hoop dat u wel beseft dat bij het onderbreken van de bloeddoorstroming naar de hersenen, het dier ter plekke het bewustzijn verliest en de bewegingen welke u ziet, stuiptrekkingen zijn?
Varkensvlees, roofdiervlees (tijgers, krokodillen, beren, katten, ...) zijn verboden (dus niet enkel het varkensvlees)

Bij de joodse gemeenschap is dit zelfs een kunst, u moet zo een rituele slachting eens bijwonen in een slachthuis. Het dier voelt de aanraking van het mes (bijna een zwaard) niet. Daar zouden de meeste slachthuizen beter een voorbeeld aan nemen.
het dier voelt het niet.

Wat een leugens. Hoe durf je dat hier schrijven? Het is bewezen dat moslims willen dat dieren pijn lijden. Gaia heeft bewijzen in overvloed.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 15:30   #14
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
het dier voelt het niet.

Wat een leugens. Hoe durf je dat hier schrijven? Het is bewezen dat moslims willen dat dieren pijn lijden. Gaia heeft bewijzen in overvloed.

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 15:40   #15
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Dát noem ik nu eens een geniale argumentatie. Een smiley die zijn middelvinger opsteekt. Briljant gewoon.
Oud 20 februari 2010, 16:01   #16
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Halal is niet enkel de benaming voor de manier van slachten, het hele verwerkingsproces vanaf de slacht tot aan de verkoop mag het vlees énkel in aanraking komen met islamieten, er mag geen kafir aan te pas komen, niet aanraken om te versnijden, klaar te maken, in te pakken, te verkopen etc, ook mag het vlees niet naast niet-halal producten liggen of mee in aanraking komen m.a.w.. er mag geen varkensvlees in de buurt zijn, geen alcohol, géén enkel product dat niet halal is of persoon die niet islamitisch is tót de verkoop - Indien er in die Quick restaurants 'kafir' werken om die burger te bakken, verpakken of aanraken is het reeds niet meer halal.

Sedert wanneer is dit zo; wat je beschrijft als verwerkingsproces?
Het halal-vlees mag inderdaad niet in aanraking komen met varkensvlees.
Wat je voor de rest vertelt klopt van geen kanten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:11   #17
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Beste Sdx,

Waar haalt u het toch vandaan...

Voelt u dan geen enkel beetje respect voor de correctheid der zaken?
Oud 20 februari 2010, 16:12   #18
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kafir = sowieso haram.

Ik zal het eens opscharrelen in mn uitgebreide map; "IslamShit", ofwel wat oude posts van circe opzoeken, maar ik ben net wakker en kijk nog maar half uit mn ogen.
Ik heb circe's post alvast opgezocht voor jou.
http://forum.politics.be/showthread....81#post4022481
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:30   #19
Gwyndion
Minister-President

Standaard

2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law; and

Bewijst zijn gelijk vermiets ongelovigen haram zijn volgens islamitisch wet.
Oud 20 februari 2010, 16:31   #20
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Elke keer het puntje op de i en de moslims op dit forum worden redelijk boos. Mijn dag is weer goed hun ware aard komt weer boven. Ze kunnen het niet ontkennen. The ugly truth.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be