Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2009, 13:05   #1
Kingsale
Partijlid

Standaard slachtoffer

Eindelijk een dodelijk slachtoffer in de stierenloop in Pamploma ik wacht op meer slachtoffers
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 13:46   #2
Woetse
Partijlid

Standaard

Even een vraagje in de marge: Bent u vegetariër?
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 16:48   #3
Kingsale
Partijlid

Standaard goed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Even een vraagje in de marge: Bent u vegetariër?
goed geraden
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 20:04   #4
Woetse
Partijlid

Standaard

Ok dan is het goed. Ik krijg het namelijk van niet-vegetariërs die zo'n zaken aanklagen. Je laat ze dan bv een fragment zien uit Our Daily Bread en dan zijn ze plots stil. Maar een paar uur later eten ze weer gezellig hun biefstuk op.
Oud 11 juli 2009, 20:42   #5
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen vegetariër en ik ben ook blij dat die kerel gelijk een brochette gespiesd werd door die stier. Het is een achterlijk volksvermaak: amusement halen uit het opjutten en treiteren van dieren. Van een kromme vergelijking gesproken.

Ik denk niet dat vleeseters vlees eten omdat ze het plezant vinden dat daarvoor een dier is geslacht. Trouwens het vlees dat ik eet is meestal biologisch en van dieren met vrije uitloop en ik eet sowieso niet veel vlees.

Laatst gewijzigd door Rapture : 11 juli 2009 om 20:43.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 21:31   #6
FDM
Banneling

Standaard

nog niet 1% vd deelnemers is eraan , dat gaat nog effe duren voor ze op zijn
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 00:40   #7
Woetse
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik ben geen vegetariër en ik ben ook blij dat die kerel gelijk een brochette gespiesd werd door die stier. Het is een achterlijk volksvermaak: amusement halen uit het opjutten en treiteren van dieren. Van een kromme vergelijking gesproken.

Ik denk niet dat vleeseters vlees eten omdat ze het plezant vinden dat daarvoor een dier is geslacht. Trouwens het vlees dat ik eet is meestal biologisch en van dieren met vrije uitloop en ik eet sowieso niet veel vlees.
Dat heeft niets met een kromme vergelijking te zien hoor. Vlees wordt nu al geruime tijd industrieel verwerkt. Hierbij lijden ook massa's veel dieren pijn. Omdat je tussen die massa's dieren niet ziet welke dieren er wel of niet goed verdoofd zijn. Of kijk naar hoe vleeskippen via machines gegraaid worden om dan in bakken en dergelijke te zetten. Natuurlijk eten mensen geen vlees omdat ze het leuk vinden om dieren pijn te doen. Dat is ook niet de reden waarom ze in Spanje achter de stieren lopen en ze dan afmaken. Dat is een traditie, een traditie die al veel langer bestaat dan de vleescultuur van de laatste decennia. Ik keur beiden uiteraard niet goed. Maar als men een paar stieren afmaakt door erachter te hollen en ze dan te doorspiezen dan vindt men het o zo erg. Als er dagelijks miljoenen beesten worden afgemaakt en velen daarvan afzien (het leven in gevangenschap, het vervoer, de slechte verdoving, ...) dan vindt men dat doodnormaal.

En dit is geen pleidooi voor vegetarisme. Iedereen eet wat ie wil, maar ik vind eerlijk gezegd die stierenloop minder erg als de vleescultuur die zo gewoon geworden is.

Laatst gewijzigd door Woetse : 12 juli 2009 om 00:41.
Oud 12 juli 2009, 02:08   #8
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Dat heeft niets met een kromme vergelijking te zien hoor. Vlees wordt nu al geruime tijd industrieel verwerkt. Hierbij lijden ook massa's veel dieren pijn. Omdat je tussen die massa's dieren niet ziet welke dieren er wel of niet goed verdoofd zijn. Of kijk naar hoe vleeskippen via machines gegraaid worden om dan in bakken en dergelijke te zetten. Natuurlijk eten mensen geen vlees omdat ze het leuk vinden om dieren pijn te doen. Dat is ook niet de reden waarom ze in Spanje achter de stieren lopen en ze dan afmaken. Dat is een traditie, een traditie die al veel langer bestaat dan de vleescultuur van de laatste decennia. Ik keur beiden uiteraard niet goed. Maar als men een paar stieren afmaakt door erachter te hollen en ze dan te doorspiezen dan vindt men het o zo erg. Als er dagelijks miljoenen beesten worden afgemaakt en velen daarvan afzien (het leven in gevangenschap, het vervoer, de slechte verdoving, ...) dan vindt men dat doodnormaal.

En dit is geen pleidooi voor vegetarisme. Iedereen eet wat ie wil, maar ik vind eerlijk gezegd die stierenloop minder erg als de vleescultuur die zo gewoon geworden is.
Als ge het zo bekijkt heeft iedereen wel bloed aan zijn vingers en dan heeft bijgevolg niemand nog recht tot spreken.
Oud 12 juli 2009, 21:44   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De veggies mogen kiezen. Het leer voor hun schoenen vervangen door palmbladeren, of bloodvoets lopen.

Want ik wil niet dat er nog extra CO2 de lucht word ingeblazen om de volledig plastiek schoenen van belabberde kwaliteit te laten maken.

En ik vind dat die stier groot gelijk had om zijn treiteraar te vermorzelen.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 juli 2009 om 21:44.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be