Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2009, 11:00   #1
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard H. Van Rompuy: "Mijn taak zit erop in 2011"

Premier Herman Van Rompuy is van plan om deel te nemen aan de voor 2011 geplande federale verkiezingen, maar hij zal daarbij geen kandidaat zijn om zichzelf op te volgen aan het hoofd van de regering. Dat heeft hij woensdag gezegd in een interview op Bel-RTL.

'Ik zal natuurlijk kandidaat zijn voor de verkiezingen, maar mijn taak, mijn opdracht, zit er naar mening op in 2011. Ik hoop dat we over twee jaar belangrijke dingen kunnen doen voor het land', aldus Van Rompuy, die nog eens herhaalde dat het eersteministerschap 'niet mijn voorkeur wegdroeg, echt helemaal niet'.

De premier vindt dat het akkoord over asiel en migratie een 'goed compromis' is. Zoals hij ook op Radio 1 te kennen gaf, 'hebben de verkiezingen voor de déclic gezorgd. Men heeft de politieke wil getoond om verder te gaan, ook met het probleem van asiel en migratie.'

Het feit dat de regering over zo'n 'delicaat thema' een compromis kon vinden, betekent voor Van Rompuy dat zijn ploeg een grote test doorstaan heeft.

Over Yves Leterme, die vorige week aantrad als de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken, zei Van Rompuy dat hij een zeer belangrijke functie bekleedt. 'Na de job van eerste minister, is het een job waar iedereen jaloers op is'. Van Rompuy zal dan ook 'hand in hand' met Leterme samenwerken 'om België te vertegenwoordigen in het buitenland en in Europa'.

bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090722_012

"Ik hoop dat we over twee jaar belangrijke dingen kunnen doen voor het land."
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 11:27   #2
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welke taak?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 11:48   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Welke taak?
Van depanneur.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 12:15   #4
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Hij gedraagt zich al maanden alsof zijn taak er al op zit...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 14:08   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht

Een deel zit er toch al op.
Hij lukte er in een ongrondwettelijke regering samen te stellen en de Franstaligen voor 80% gelijk te geven in het migrantendossier. Rest nu nog via een akkoord - lees toegevingen - beletten dat de Vlamingen van hun democratisch stemrecht gebruik maken om BHV te splitsen.
Tegen maart volgend jaar is het namelijk gedaan voor de Franstaligen met op hun toeters en bellen te blazen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 15:03   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Meneer Martens (met onverwachte spoed teruggegroepen van een officieel bezoek aan Disneyland) heeft nu eenmaal Meneer van Rompuy min of meer moeten slepen aan diens laatste haren naar de funktie van premier.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 16:36   #7
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

Het moet echt "vreselijk" zijn om minister van dit land waar alles kan en niks mag te moeten spelen.. Ocharme, Vanrampuy, ik krijg al compassie... How's that caviar and Scandinavian Vodka mixed with 2 pounds of lobster digesting van den dééfieléé?

Maar, hey, als je dat postje zo érg vindt, Yves zou daar geen probleempjes van maken...

Laatst gewijzigd door Omar Torrijos : 22 juli 2009 om 16:37.
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 16:38   #8
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat Bekijk bericht
Premier Herman Van Rompuy is van plan om deel te nemen aan de voor 2011 geplande federale verkiezingen, maar hij zal daarbij geen kandidaat zijn om zichzelf op te volgen aan het hoofd van de regering. Dat heeft hij woensdag gezegd in een interview op Bel-RTL.

'Ik zal natuurlijk kandidaat zijn voor de verkiezingen, maar mijn taak, mijn opdracht, zit er naar mening op in 2011. Ik hoop dat we over twee jaar belangrijke dingen kunnen doen voor het land', aldus Van Rompuy, die nog eens herhaalde dat het eersteministerschap 'niet mijn voorkeur wegdroeg, echt helemaal niet'.

De premier vindt dat het akkoord over asiel en migratie een 'goed compromis' is. Zoals hij ook op Radio 1 te kennen gaf, 'hebben de verkiezingen voor de déclic gezorgd. Men heeft de politieke wil getoond om verder te gaan, ook met het probleem van asiel en migratie.'

Het feit dat de regering over zo'n 'delicaat thema' een compromis kon vinden, betekent voor Van Rompuy dat zijn ploeg een grote test doorstaan heeft.

Over Yves Leterme, die vorige week aantrad als de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken, zei Van Rompuy dat hij een zeer belangrijke functie bekleedt. 'Na de job van eerste minister, is het een job waar iedereen jaloers op is'. Van Rompuy zal dan ook 'hand in hand' met Leterme samenwerken 'om België te vertegenwoordigen in het buitenland en in Europa'.

Van Rompuy heeft dat goed gezegd. En de asielkwestie vrij snel opgelost. Nu nog Brussel-Halle Vilvoorde.

Laatst gewijzigd door system : 22 juli 2009 om 16:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 16:43   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Van Rompuy heeft dat goed gezegd. En de asielkwestie vrij snel opgelost. Nu nog Brussel-Halle Vilvoorde.
Als het daar ook een oplossing wordt 'op zijn Van Rompuys' zoals de asielkwestie, dan hou ik mijn hart nu al vast. Dan hoeft het voor mij gewoon niet meer. Laat de boel dan maar verrotten tot hij helemaal ontploft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 16:47   #10
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Als het daar ook een oplossing wordt 'op zijn Van Rompuys' zoals de asielkwestie, dan hou ik mijn hart nu al vast. Dan hoeft het voor mij gewoon niet meer. Laat de boel dan maar verrotten tot hij helemaal ontploft.
U bedoelt dat u uw hart vasthoudt moest het wel eens opgelost worden. Ik begrijp dat wel, want moest dat gebeuren, dan wordt u quasi-werkloos op dit forum.

Laatst gewijzigd door system : 22 juli 2009 om 16:49.
Oud 22 juli 2009, 16:48   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

CD&V wilde deze of de 2 vorige regeringen dan ook helemaal niet.
Zij zijn gedwongen geweest door het koningshuis om ze te vormen en te leiden.

En dat Van Rompuy de volgende formateur niet wil zijn, geloof ik best.
Wie is er nu wel gegadigde voor een job waarvan je op voorhand weet dat ze tot mislukken gedoemd is.
Juist ja, enkel Verhofstadt is daar kandidaat voor hij heeft het reeds meermaals bewezen Vlaanderen en Wallonië te verkopen voor postjes en België uit te verkopen voor zijn eigen belang.
Maar België is onbestuurbaar door het huidige politiek systeem en niemand wil het veranderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 16:53   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat u uw hart vasthoudt dat het wel eens opgelost zou kunnen worden. Ik begrijp dat wel, want moest dat gebeuren, dan wordt u werkloos op dit forum.
Lees ook de post #5 van daiwa in deze draad: Van Rompuy zal om de Franstaligen ter wille te zijn - en zijn eigen vel te redden - een onderhandelde oplossing proberen te forceren vooraleer de belangenconflictencarroussel opgebruikt is en de Vlamingen met een gewone meerderheid de splitsing kunnen stemmen. En een onderhandelde oplossing betekent op zijn minst een uitbreiding van Brussel met de faciliteitengemeenten. Een oplossing die op voorhand uit zal gaan van de Vlaamse capitulatie en waarvan het sop voor Vlaanderen de kool niet waard is, met andere woorden.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 juli 2009 om 16:54.
Oud 22 juli 2009, 16:58   #13
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat wel, want moest dat gebeuren, dan wordt u quasi-werkloos op dit forum.
Ja en? Denk je dat ik er persoonlijk belang bij heb om hier op dit forum te zitten? Dan kan ik me tenminste terug met interessanter en nuttiger dingen gaan bezighouden. Ik heb echt nog andere dingen in mijn leven dan hier continu te zitten en voor de drieduizendste keer dezelfde discussie te voeren zoals jij hier dag in dag uit zit te doen.
Oud 22 juli 2009, 17:04   #14
elcid
Vreemdeling

Standaard

Je zou ook kunnen zeggen dat tegen dan de taak van de federale staat er op zit
elcid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 17:07   #15
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoezo 'opgelost'? Er is beslist dat CDH en PS onbeperkt paspoorten mogen gaan uitdelen. Is dat een oplossing?

Kan je - zelfs als je voorstander bent van regularisering - zeggen dat een regering die (claimt) niet eens een idee over de aantallen of de kostprijs te hebben goed bezig is? En dat in tijden van budgettaire crisis?

Ik vind het crapuleus wanbeleid. Van Rompuy heeft lang een imago van een zekere degelijkheid gehad maar in de herfst van zijn carrière valt hij enorm door de mand.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 juli 2009 om 17:09.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 17:08   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees ook de post #5 van daiwa in deze draad: Van Rompuy zal om de Franstaligen ter wille te zijn - en zijn eigen vel te redden - een onderhandelde oplossing proberen te forceren vooraleer de belangenconflictencarroussel opgebruikt is en de Vlamingen met een gewone meerderheid de splitsing kunnen stemmen. En een onderhandelde oplossing betekent op zijn minst een uitbreiding van Brussel met de faciliteitengemeenten. Een oplossing die op voorhand uit zal gaan van de Vlaamse capitulatie en waarvan het sop voor Vlaanderen de kool niet waard is, met andere woorden.
Een onderhandelde oplossing kan enkel, met een 2/3 meerderheid met minstens 50% langs beide zijden
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 17:11   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wedden dat de 'vlamingen' - NVA op kop - wel weer een excuus zullen vinden om vooral niet over BHV te stemmen.

Mijn gok: "zo dicht op de verkiezingen van 2011 kan je toch deontologisch niet meer aan de kieskringen gaan sleutelen?" (argumentatie CD&V) waarna N-VA deemoedig het hoofd buigt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 17:12   #18
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een onderhandelde oplossing kan enkel, met een 2/3 meerderheid met minstens 50% langs beide zijden
Er zullen in het Parlement wel nuttige idioten gevonden worden om 'in het belang van de natie' de nodige stemmen aan te leveren om aan die dubbele meerderheid te geraken.
Oud 22 juli 2009, 17:13   #19
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het akkoord regelt niets structureel mbt de asiel- en migratieproblematiek. Van Rompuy geeft zelf toe dat de wetgeving omtrent nationaliteit, gezinshereniging en schijnhuwelijken nog moet worden aangepast. Bovendien werd de financiële impact van het akkoord niet berekend.
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 18:24   #20
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het akkoord regelt niets structureel mbt de asiel- en migratieproblematiek. Van Rompuy geeft zelf toe dat de wetgeving omtrent nationaliteit, gezinshereniging en schijnhuwelijken nog moet worden aangepast. Bovendien werd de financiële impact van het akkoord niet berekend.
Dat is zo. Maar wat niet kon in jaren, kan nu op twee dagen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be