![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() http://www.zonnecenter-apollo.be/wetgeving.pdf
Blijkbaar is het verboden voor mensen met huidtype I (rood- en witharigen) om onder de zonnebank te gaan. Ben ik de enigste die dit ridicuul vind en een discriminatie op basis van haarkleur? Is iedereen niet baas over eigen lichaam of mag de overheid risicogroepen bepaalde zaken verbieden? Als ge deze lijn doortrekt dan kunt ge mannen ook verbieden een voertuig te besturen (aangezien zij meer kans hebben op ongevallen), mensen die dik zijn verbieden naar de Mac donalds te gaan (aangezien zij een hoger risico vormen voor diabetes) en seks zonder condoom verbieden (aangezien dit het risico op SOA's aanzienlijk verhoogt)? Informeren over risico's verplichten is een goede zaak, maar dit lijkt mij geen 1 stap maar 10 stappen te ver en betutteling van de bovenste plank.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dit is echt een soort van dictatuur die zich hier aan het instaleren is. Hopelijk worden mensen wakker. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2009 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() http://mineco.fgov.be/protection_con..._nl.asp?ref=37
Je hebt gelijk, de link die ik geef komt van de overheid. Dit is gewoon discriminatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Zoek eens op wat huidtype 1 inhoudt, dan weet je waarom ze dit vast gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 2 augustus 2009 om 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb zelf nog nooit in pakweg Iran geleefd, maar ik denk toch dat het woord 'dictatuur' misschien wat sterk is gekozen...
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ikzelf ben lichtblond en heb huidtype 2. het is natuurlijk compleet onnuttig om met huidtype 1 onder een zonnebank te gaan liggen: je gaat enkel verbranden. maar ik vraag me hier eigenlijk wel af voor wie het verbod geldt: voor de zonnebanker, of voor de uitbater van het zonnecentrum. Is het de zonnebanker die niet mag zonnebanken (dus ook niet thuis, onder de eigen zonnebank) of is het de uitbater die mensen met type 1 niet mag toelaten om in zijn centrum te zonnebanken? Dat tweede zou ik nog wel ergens verstaan: als ge iemand voor u hebt waarvan ge weet dat die enkel negatieve effecten gaat ondervinden van uw zonnebanken, lijkt het mij maar logisch dat ge als uitbater niet wil toestaan dat iemand zichzelf schade berokkent met behulp van uw eigen materiaal. blijft echter wel betutteling om dat in een wet te gieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Een zonnebank kan juist positief zijn voor mensen met een lichte huidskleur.
Door een aantal keren verantwoord naar de zonnebank te gaan is de huid beter bestand tegen de gewone zon. Dit is bevestigd geweest door een studie (kan geen link geven wegens een medische magazine en door men huisdokter). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik ben hoogblond en heb blauwe ogen, en als ik een zonnebank binnenga doen ze ook altijd moeilijk.. "Ok, maar 5 minuutjes" ofzo.. Nochtans is m'n huidtype totaal normaal... Ik moet van mijn vriendin zelfs van die crèmpjes aan mijn smoelwerk smeren met UV-filter ...
Blondjes en rostjes ... wij zijn een uitstrevend, bedreigd ras... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Die roodharigen zijn gewoon een trut omdat ze bruin willen zijn.
Laatst gewijzigd door Vroeg thuis : 2 augustus 2009 om 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat bruin is sexy omdat het zuiderse vakantiestemming evoceert, vroeger met veel geld, plezier, gezondheid, succes etc... 25 jaar daavoor was bruin nog vies en "vanop het veld"... Grappig is wel bv. in Latijns-Amerika: hoe bruiner of hoe zwarter, hoe minder ge te zeggen hebt.. Dominicaanse Republiek bv: Haïtianen zijn minder dan huisdieren, mensen met vooral Spaanse en Europese roots beheren de hotels en de schamele andere zaken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Terwijl hun mooie witte velletje zo prachtig kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want uw eerste reactie is "Verbieden".
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet jij eigenlijk wel wat je zegt ? Informeer je eerst een beetje inzake de overduidelijke relatie zonnebanken, huidtype I en melanomen, en kom dan eens terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |