![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zie, hier kan ik nu eens stenen kloten van krijgen zie. 1) Who cares? Jeetje. Het gaat over een stripverhaal. Een onnozel stripverhaal! Moet ge daarvoor al gaan processen? ![]() 2) De Kuifje strips dateren uit een ander tijdperk met een totaal andere tijdsgeest en kijk op de dingen. Plaats de dingen in godsnaam toch eens in perspectief. 3) De teloorgang van relativeringsvermogen en gezond verstand? 4) Het uit de handel halen of aanpassen van het "racistische" Kuifje album komt neer op censuur. Als er al een remedie nodig is (quod non naar mijn bescheiden mening), dan is die veel erger dan de (zogenaamde en mijns inziens ingebeelde) kwaal. Niet enkel de vrijheid van meningsuiting en expressie wordt beknot, maar ook onze vrijheid om te lezen wat we willen en zelf tot conclusies te komen. Weg met de "nanny-state" aka pamperbeleid. Ik ben volwassen; ik beslis zelf wel wat ik lees en bekijk en of ik dat storend vind of niet. Laat mij gerust. Laatst gewijzigd door Sammael : 31 juli 2009 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat gaan ze doen, al de gedrukte exemplaren inzamelen?
Onze beste Congolees wil gewoon politiek correct interessant doen.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Gewoon verticaal klasseren, te gek voor woorden aan vuil te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Kongo heeft het met Kuifje aan de stok :
zijn boy kan véél meer dan 't slaan van maniok. Geef de zwarte knecht een job bij 't Gerecht na een opleiding door Rob 'Klop' van 't Blok ! Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 31 juli 2009 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Dat stuk omhooggevallen Congolees zou beter terugkeren naar Congo en d�*�*r met Kuifje doen wat hij niet laten kan. Niet bij ons, niet met ons!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Nobody cares
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Als straf voor een dergelijke idiote klacht zou die congolees een behandeling op zijn kuifjes moeten krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Een beet van Bobby?
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Trouwens, die voornaam: Bienvenue. Zo "racistisch" had zelfs Hergé het niet kunnen bedenken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar een stripverhaal... Als we dezelfde maatstaven voor de koran aanleggen, die geen verhaaltje, maar een HANDLEIDING voor het leven vormt, en waarin ongelovigen varkens en apen worden genoemd, die dienen te worden afgeslacht, waarin discriminatie van vrouwen, joden en christenen wordt aanbevolen, waarin verkrachting van niet-mohammedaanse vrouwen wordt toegestaan en eigenlijk ook verkrachting binnen het huwelijk, wat moeten we dan met die koran gaan doen? In ieder geval niet wat we nu doen: het onderwijzen ervan aan onschuldige kinderen subsidiëren. Want mede om dat te betalen gaan u en ik werken. België zou zich beter luid en duidelijk excuseren tegenover het Congolese volk, en om begrip verzoeken voor het laten publiceren van stripverhalen die een soort light historische documenten zijn geworden.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bienvenue Mbutu...
![]() Het is taalkundig niet correct maar zouden er beter Bienrevenue Mbutu van maken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doet mij denken aan deze dialoog uit Blackadder: George: The war started because of the vile Hun and his villainous empire-building. Blackadder: George, the British Empire at present covers a quarter of the globe, while the German Empire consists of a small sausage factory in Tanganyika. I hardly think we can be entirely absolved from blame on the imperialistic front. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan zouden de Congolezen zelf eigenlijk ook eens het standbeeld van Leopold II dat nog in het Heart of Darkness aan de oever van een of andere Bend in the River te kijk staat, tot ploegscharen mogen omsmeden...
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik ga in naam van de congolezen klacht indienen tegen deze parvenu. Zijn naam is een schande voor alle congolezen die het slachtoffer waren tijdens het regime van Mobutu. Een letter uit zijn naam weglaten verdoezelt niet waar zijn echte sympathiëen liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Standbeelden van Leopold II mogen blijven staan wat mij betreft, maar ze zouden dat onsmakelijke stukje Koninklijke geschiedenis wel een verplicht onderdeel van de geschiedenislessen in de middelbare school mogen maken. En ik zie echt niet in waarom we begrip moeten vragen omdat Kuifje toegelaten wordt ![]() Laatst gewijzigd door Sammael : 31 juli 2009 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zou dus onverstandig zijn, die standbeelden ten behoeve van de Britse toerist naar de schroothandelaar te slepen. Maar dat was je natuurlijk niet van plan; je hebt vast al een betere reden bedacht waarom wij alsnog de sloper aan het werk kunnen zetten, Nestor.
![]() |
![]() |