![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zal België geweld gebruiken bij een Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
55 | 60,44% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
36 | 39,56% |
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar analogie met de discussie 'Moet Vlaanderen geweld gebruiken om onafhankelijk te kunnen worden?' (http://forum.politics.be/showthread.php?t=106021), even de zaak vanuit een ander oogpunt bekijken.
Mijn vraag is: 'Indien Vlaanderen zich onafhankelijk zou verklaren, denkt u dat België dit zal proberen te verhinderen door middel van geweld?' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard.
Als het kon dan zouden de beestentreinen met Vlamingen erin al onderweg zijn naar concentratiekampen in Frankrijk. Kampen vol VB'ers om te starten. Laatst gewijzigd door HAMC : 21 mei 2008 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als deze onafhankelijkheidsverklaring met geweld, of op ondemocratische wijze tegen de wil van de burgers in gebeurt, neem ik aan van wel. Als deze onafhankelijkheidsverklaring gebeurt na een democratisch referendum moet iedereen zich er maar bij neerleggen en op vreedzame wijze ijveren voor het herstel van het Koninkrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Ik geloof van wel. Ik heb al echt harde Belgicisten horen tekeer gaan. Zij zullen het nooit pikken dat hun België ophoudt te bestaan. Want als België stopt, stopt hun leven. En dan zijn alle hekken van de dam.
Wat er ook gebeure moge: ik zie het heel somber in voor de Vlaming, want wat er ook zal gebeuren: de Vlaming zal in het zand bijten.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Het lijkt me twijfelachtig dat men (in een eerste fase tenminste) geweld zal gebruiken in een poging on België te herenigen. Als Vlaanderen eenzeidig de onafhankelijkheid uitroept en daarna onderhandelingen start over oa. de staatsschuld dan zou Europa internationaal gezichtsverlies lijden moest men een vredesmacht sturen om het proces te stoppen (niet dat men dit zou kunnen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar om op de vraag te antwoorden: als er één institutie geweld k�*n gebruiken is het de Belgische staat. Ik heb die argumentatie bij de andere draad al toegelicht. Maar ik ga er vanuit dat men er zich zal moeten toe beperken om het proces te verstoren dat naar onafhankelijkheid leidt. Het buitenland zal nadrukkelijk over onze schouder kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik kan geen enkel argument bedenken waarom de Belgische staat geweld zou kunnen gebruiken om een referendum te voorkomen (zolang dit vreedzaam gebeurt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() De positie van de Belgische legertop zal cruciaal worden. Stellen ze zich terughoudend op en respecteren ze de wil van de bevolking of zullen ze vechten voor hun koning en vaderland ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komt geen referendum.
![]() |
#10 | |
|
![]() tja, ook in het leger is de verhouding 60/40, dus in principe zou het erg moeilijk worden om 't leger in te zetten bij deze eventualiteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom ga jij er trouwens van uit dat het herstellen van het koninkrijk nog nodig zal zijn indien er toch ooit een referendum gehouden wordt? Ik ben er immers lang niet zeker van dat jij je zo gemakkelijk bij de uitslag zou neerleggen als het herstel van jouw corrupte koningdom niet meer gewenst wordt.
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Dat was gewoon een voorbeeld. Ik bedoel gewoon dat ik geen reden kan bedenken dat België gelegitimeerd geweld zou kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 21 mei 2008 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Zolang de, by the way hypothetische, onafhankelijkheid van vlaanderen geweldloos en met instemming van de bevolking gebeurd, zal er geen geweld van Belgie komen. Anders... ja, dan heeft vlaanderen er om gevraagd, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/ Flahaut heeft zowat alles wat het Belgisch leger betreft naar Wallonië overgeheveld. 2/ Een rat in de val maakt rare sprongen. Met andere woorden: mensen die weten dat ze niets meer te verliezen hebben kunnen levensgevaarlijk zijn. Niettemin verwacht ik niet dat het leger zal ingezet worden. Europa zou dat niet toelaten. Wat ik wel verwacht is dat de vroegere en huidige belgicisten van bub en consoorten her en der de boel op stelten zullen zetten uit protest. Ook als een referendum uitwijst dat de meerderheid niet langer achter het koningdom en het Saksen Coburgprofitariaat staat.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 mei 2008 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ga jij eigenlijk van uit dat het Vlaanderen zal zijn dat erom gevraagd heeft?
![]() |
#16 | |
|
![]() acties van krankzinnige eenzaten zijn inderdaad nooit uit te sluiten, dat de Vlaamse politici zich maar een paar goede bodyguards aanschaffen tegen dat het zover is.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heel simpel: omdat vlaanderen kost wat kost onafhankelijkheid wil. Kan dat niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Daarom, dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je ooit zoiets in mijn avatar zien staan of als ondertiteling weten gebruiken?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 mei 2008 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |