![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In het gevang van Sint Gilis is een man gearresteerd voor een overval op een rusthuis, waarbij 2 man omvergeschoten werden, waarvan 1 stierf.
De verdachte schijnt zijn misdaad gepleegd te hebben tijdens zijn regime van beperkte detentie, hetgeen hem toestaat overdag de gevangenis te verlaten. Hij werd verraden door zijn medeplichtige ,een zekere Jalal , die bewijsmateriaal van hun overvallen in een kanaal wierp en daarbij door de politie betrapt werd... Rusthuizen overvallen tijdens een permissie uit de gevangenis...Weer stof voor een vettige Belgenmop... Wat moet er nu met zo een kerel aangevangen worden ? Toch maar de doodstraf dan ? Bron : de Standaard Online Laatst gewijzigd door buurman : 18 augustus 2009 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het benadrukt het probleem dat gedetineerden veel te weinig geld verdienen tijdens hun verblijf. Met als gevolg nu weer eens dit.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Heb je voorstellen om daar iets aan te verhelpen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit voor een normaal leefloon voor elke gedetineerde. Zoals buiten het gevang.
Vroeg of laat staan ze ook weer buiten...en wie dan zonder geld moet herbeginnen met de hete adem van justitie in zijn nek zit wel degelijk met een serieus probleem.
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Ik denk dat voor de meesten hier een enkelband deze keer al voldoende zal zijn!
![]()
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
edit: je moet niet zo zeer denken aan herintegratie, maar hoe de problemen aan te pakken zodat ze niet naar misdaad grijpen.
Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 18 augustus 2009 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het schijnt dat de leverancier van die enkelbanden al een tijdje failliet is wegens te weinig bestellingen.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee laten we een groot kruis op hun voorhoofd tatoeëren, dat ligt allicht dan weer meer in uw lijn.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oude onbewapende mensen gaan bestelen en toch het wapen niet thuislaten. Als dat geen voorbeeld is van hoe averrechts het verbod op wapens om zich te verdedigen werkt. Oude mensen worden gewoon een mikpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Sorry, moet "er ff uit":
BELZJEM JOE SUK EISS! ![]() Laatst gewijzigd door Starkad : 18 augustus 2009 om 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allicht kon u het verhinderen door eens streng te kijken.
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Dat zeg ik toch niet! Wat is er mis met waardig de straf uitzitten die de maatschappij je heeft opgelegd?
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Wat een onzin. Elke misdaad zou kunnen voorkomen worden met de juiste wetenschap.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen dat je meestal al niet weet wanneer je er uit komt en als je er uit komt je evengoed weer binnen kunt zitten omdat je toch voor niks "normaal" nog schijnt goed voor te zijn. En je zit daar straatarm te worden ...wat voor een ex crimineel een doodzonde is dus.
![]() |
![]() |
#15 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als uw kaartje een beetje te lang geldig is dan weet iedere crimineel van zichzelf ook wel dat gemiddelde maatschappij zich 100 % van hem gedistantieerd heeft. En dan nog zonder geld op straat gezet worden ook nog eens. Tja dat is duidelijk vragen achter meer.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het hele gevangeniswezen is zo een depressief makende machine en ze mogen het veel menselijker maken. Ik ben voor correctheid, niet voor middeleeuwse praktijken. Alhoewel ik er geen probleem van zou maken moesten de zwaardere categoriën nooit meer buiten komen en in middeleeuwse toestanden wegkwijnen of zelfs in sommige gevallen de doodstraf. Leven in een cel is nog altijd beter dan niet leven.
Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 18 augustus 2009 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O.a. het aanleren van een beroep bv....ligt aan strikte normen vast waar maar weinigen gebruik kunnen van maken zelfs met een jarenlange straf. Het vinden van werk eenmaal binnen is een verplichting om in voorlopige vrijheid "misschien" mogen komen...je solliciteert dus zonder te weten wanneer je eventueel zou kunnen komen werken. Veel succes wens ik u toe daarmee. De meeste briefjes van werkgevers zijn "boterbriefjes" van bevriende mensen in de familie of zo ...omdat dit dus zo moet voor "iets" te kunnen voorleggen. Enfin alles spreekt zichzelf gewoon weer tegen ergens.
![]() |
![]() |
#20 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 18 augustus 2009 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |