![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vervang Werklozen door Werkeisers
Om te beginnen moet men van werkzoekenden werkeisers maken. Dat zou een erkenning zijn, van het fundamentele gegeven, dat iedereen recht heeft op werk. Wie werk eist, moet ook werk kunnen krijgen. Bij de Staat of in de Privé. Zoniet zou de Staat een bijkomende vergoeding moeten betalen wegens overtreding van de grondwet, bovenop de werkloosheidsvergoeding. Wie liever niet werkt, eist dan geen werk, en de Staat zou hem/haar dankbaar mogen zijn, dat hij/zij zijn recht laat vallen. Het zou dan ook eens duidelijk worden, wie de echte werkeisers zijn. De Staat zou de boete op niet-tewerkstelling ook gedeeltelijk kunnen verhalen op het bedrijfsleven dat net zoals de Staat faalt in de volledige tewerkstelling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is mooi, maar je maakt 1 fundamentele fout.
Velen van de werklozen zijn niet eens geïnteresseerd in werk. Werkloosheid is de hel voor slechts enkelen, en voor anderen de hemel. "Werkeiser" is dus opleggen aan de werklozen, wat "Vlaming" is voor de belgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het ideaal is natuurlijk, mensen middelen ter beschikking te stellen -opleiding en kapitaal- om zelfwerkzaam te zijn, te worden, of te blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die werkeisers zou de staat dan kunnen inzetten voor alles en nog wat,wat ze zeker zal doen zie het vervolgingsbeleid dat onze overheid nu al uitvoert op werkloze.
Ik vind het wel een mooie denkpisten waren het niet dat partijen zoals VLD-VB gericht vervolgingen als eerste prioriteiten aanzien(heeft veel met werkloze allochtonen te zien) Maar het idee op zich is wel goed vind ik
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2006 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele anwijzing, totnogtoe, dat de bewerering dat "Velen van de werklozen zijn niet eens geïnteresseerd in werk" in werkelijkheid ook klopt. Het is eerder een dada van rechts. In het systeem van 'werkeisers', zou dat rap eens duidelijk worden, wie liever niet werkt (ipv een behoorlijke job aan te houden). Jouw metafoor Vlamingen-Belgen is niet consistent (ik begrijp ze niet, betekent dat). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Als het verkeerd was, was er geen nood aan een alsmaar groter wordende controle op het zoeken naar werk.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Er is werk genoeg.
Jaarlijks vinden duizenden en duizenden schoolverlatertjes zonder ervaring een job. Raar he? Iemand die langdurig werkloos is , heeft een persoonlijk probleem. Te hoog mikken bijvoorbeeld. Zelfoverschatting of gewoon te lui om te werken. Dat is de waarheid. (speciale categorieen niet te na gesproken..zieken, ouderen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ook u heeft hoegenaamd een goeie reputatie wanneer het komt op het beschimpen van arbeid met 'gebrekkige persoonlijke (mentale) rijkdom'. Dus de laatste die moet gaan lallen over "dada van rechts", bent u wel. Als er iemand is die zulkse opvattingen van de immer luie werkloze sukkelaar zonder toekomst en, zoals ik het graag zeg, niets anders kan dan eten en kakken, in de wereld brengt, dan bent u dat wel en uw VWS vriendjes. (dat betekent: Het onbegrip dat je oogst, is hetgene je gezaaid hebt)
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geconfronteerd met een 500.000-tal werkeisers die hun grondwettelijke rechten opeisen, zou het establishment wel anders gaan piepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige wat je kan is teruggrijpen naar stront en kak als je argumentatie hopeloos tekort schiet. Jouw ideeënrijk beperkt zich tot de meest hopeloze klisjeetjes, honderduizend keer herkauwd, en tot een weerzinwekkend latrinetaaltje dat kilometers in de omtrek stinkt. Aangezien dat jouw dada is, nog veel eenzaam plezier... Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2006 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Er zijn geen 500000 werkeisers.
Want er zijn minstens 50000 openstaande betrekkingen. Er zijn er honderduizenden die niet willen werken. Dat is de waarheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(4 �* 5% tewerkstelling zou ook al min of meer aanvaardbaar zijn) Met jullie is het altijd hetzelfde probleem. Als het over macro-gegevens gaat, begin je met persoonlijke aanvallen. Er zijn er zeker, die persoonlijke moeilijkheden hebben, maar die veralgemenen op de gehele massa van werkeisenden, is een aberratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() DonQuichotteµ
Citaat:
Allez, 450000 werkeisenden dan. In werkelijkheid zijn er 600000 werklozen. Een paar nulletjes over het hoofd gezien misschien? Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2006 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Welk werk eis je?
Misschien kan ik helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Als er 500000 werkeisenden zijn zouden er 0 openstaande betrekkingen zijn.
Dat is de waarheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() @Raven
Beperk je communicatie liever, in het vervolg, tot het wederzijds gegorgel met latrines , wil je? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik eis werk voor 500000 werkwilligen die recht hebben op een behoorlijke en behoorlijk betaalde baan. Ik eis dat de regering werk maakt van het implementeren van de grondwet. Dat soort werk eis ik. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2006 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Wordt het wat warm, Eno2 ?
![]() |
![]() |
![]() |