![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het centrum voor gelijke kansen schreef nog maar eens dat allochtonen moeilijker aan een baan geraken...laten we even de proef op de som nemen: ik ga in Hasselt, Antwerpen en Brussel eens tellen hoeveel winkels marokanen in dienst hebben: ik stond versteld: 1 op de 2 winkels hebben marokaanse verkopers in dienst! Footlocker belgium werft zelfs bijna uitsluitend marokanen aan!
Zeg nu nog eens dat marokanen geen werk vinden! Ze nemen potverdorie eerder marokanen aan dan vlamingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede gaat het om een van de slechtst betalende sectoren in ons land. Een bedrijf (Footlocker) werft bijna uitsluitend Marokkanen zijn, dus kloppen de cijfers over werkloosheid bij allochtonen niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Het CGKR heeft ook een paar discriminerende bedrijven gezien en denkt ook plots dat het uitspraken kan doen over de volledige bedrijfswereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Winkels en horeca passen hun personeel natuurlijk ook aan volgens het clientèle en willen zeker niet als "anti" overkomen...vandaar dus.
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Prachtig...
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Als ze nu werken of niet, het zal nooit goed zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() als ze werken pakken ze onze jobs af en als ze niet werken zijn het profiteurs ey
![]() ("onze jobs" : heel vaak jobs die ik niet zou willen doen) Laatst gewijzigd door barfo : 14 augustus 2009 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Wat bedoelt u?
Als ze niet werken, zijn de bedrijven racistisch omdat ze hen niet willen aannemen? Als ze wel werken, zijn de bedrijven racistisch omdat ze enkel laaggeschoolde jobs openstellen voor mensen zonder diploma? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Ik heb in mijn leven nog niet zo veel marrokanen gekend, maar eentje zal mij mijn leven bijblijven. Was een Dr. in de fysica en had in België zijn doctoraat gehaald. Hij was volledig geïntegreerd en praatte perfect Nederlands, Frans, Engels en Arabisch. Hij solliciteerde als gek voor een functie dat bij zijn opleidingen paste, tevergeefs. Hij is uiteindelijk bij een verzekeraar begonnen als simpel boekhoudertje tegen amper 40.000 franken. Na een aantal jaren heeft hij een functie in het buitenland gevonden die bij zijn studies en capaciteiten passen. Het ga je goed Boussa!
Er zijn te veel gevallen waar hoogopgeleide, meer capabele, volledig geïntegreerde allochtonen naast een job graaien vanwege hun huidskleur en culturele achtergrond. Ik heb geen cijfers nodig om de realiteit te aanvaarden. Ogen bedriegen, cijfers ook! Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 15 augustus 2009 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ondertussen moet ik me aansluiten bij een andere poster dat de situatie meer algemeen aan het veranderen is,je ziet effectief meer en meer "nieuwe" gezichten in de economie.Opgelet dat de "gefrustreerden en teleurgestelden" niet met alle macht proberen om via belangenorganisaties het tegenovergestelde te beweren!We hebben dit al eens gezien met de gefrustreerde "extreem linksen" en "extreem luien" die zichzelf inderdaad onmogelijk maakten voor een gewone job en daarvan iedereen de schuld gaven behalve....zichzelf ![]() Ik wil niet ontkennen dat er nog wel "barrieres" over zijn,maar die worden wegens economische en demografische noodzaak gesloopt! Het ga je goed Boussa! inderdaad! Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2009 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Het is toch logisch dat de kleuren die je ziet in de winkels een weergave zijn van de maatschappij. Je ziet het meer dan vroeger omdat het vroeger gewoon ondenkbaar was. Tegenwoordig worden volgens mij allochtonen alleen maar ingeschakeld in winkels waar
a. allochtonen ook komen b. waar het voor het doelpubliek minder (of niets) uitmaakt wie verkoopt, bvb jongere doelgroepen. Waar er geen direct contact met de klant is, worden ze makkelijker aangenomen... Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 15 augustus 2009 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |