Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2009, 23:14   #1
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard Allochtonen overdrijven over geen job krijgen!

Het centrum voor gelijke kansen schreef nog maar eens dat allochtonen moeilijker aan een baan geraken...laten we even de proef op de som nemen: ik ga in Hasselt, Antwerpen en Brussel eens tellen hoeveel winkels marokanen in dienst hebben: ik stond versteld: 1 op de 2 winkels hebben marokaanse verkopers in dienst! Footlocker belgium werft zelfs bijna uitsluitend marokanen aan!

Zeg nu nog eens dat marokanen geen werk vinden! Ze nemen potverdorie eerder marokanen aan dan vlamingen!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 23:37   #2
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Het centrum voor gelijke kansen schreef nog maar eens dat allochtonen moeilijker aan een baan geraken...laten we even de proef op de som nemen: ik ga in Hasselt, Antwerpen en Brussel eens tellen hoeveel winkels marokanen in dienst hebben: ik stond versteld: 1 op de 2 winkels hebben marokaanse verkopers in dienst! Footlocker belgium werft zelfs bijna uitsluitend marokanen aan!

Zeg nu nog eens dat marokanen geen werk vinden! Ze nemen potverdorie eerder marokanen aan dan vlamingen!
Je bent gaan winkelen, hebt een paar donkere medemensen gezien en nu denk je dat je plots uitspraken kan doen over de volledige arbeidsmarkt? Ten eerste heb je helemaal geen zicht op de cijfers op de volledige arbeidsmarkt, maar alleen over die paar winkels die je bezocht hebt (wat op zich al geen representatief staal is van de retail-sector, maar tot daar nog aan toe). Dat 1 op 2 winkels Marokkanen in dienst hebben is in Antwerpen een platte leugen, in Brussel twijfelachtig en in Hasselt wonen er volgens mij een vijftal Marokkanen, dus dat zou me ook verwonderen.

Ten tweede gaat het om een van de slechtst betalende sectoren in ons land. Een bedrijf (Footlocker) werft bijna uitsluitend Marokkanen zijn, dus kloppen de cijfers over werkloosheid bij allochtonen niet?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 23:44   #3
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:

Welke Vlaming houdt het ook uit in zo'n winkel? Schimmeltenen, minimumloon, BOENK BOENK BOENK DJANK DJANK DJANK (de "muziek") dat ge neurastenic gaat, 200 mensen in ne winkel waar er 30 inkunnen...
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 07:48   #4
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je bent gaan winkelen, hebt een paar donkere medemensen gezien en nu denk je dat je plots uitspraken kan doen over de volledige arbeidsmarkt?
Het CGKR heeft ook een paar discriminerende bedrijven gezien en denkt ook plots dat het uitspraken kan doen over de volledige bedrijfswereld.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 07:51   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je bent gaan winkelen, hebt een paar donkere medemensen gezien en nu denk je dat je plots uitspraken kan doen over de volledige arbeidsmarkt? Ten eerste heb je helemaal geen zicht op de cijfers op de volledige arbeidsmarkt, maar alleen over die paar winkels die je bezocht hebt (wat op zich al geen representatief staal is van de retail-sector, maar tot daar nog aan toe). Dat 1 op 2 winkels Marokkanen in dienst hebben is in Antwerpen een platte leugen, in Brussel twijfelachtig en in Hasselt wonen er volgens mij een vijftal Marokkanen, dus dat zou me ook verwonderen.

Ten tweede gaat het om een van de slechtst betalende sectoren in ons land. Een bedrijf (Footlocker) werft bijna uitsluitend Marokkanen zijn, dus kloppen de cijfers over werkloosheid bij allochtonen niet?
Waag jij het om de statistische expertise van "gezond vlaanderen" in twijfel te trekken? Hel en vagevuur zullen uw deel zijn, gij vermetele zondaar!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 08:14   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zal wel kloppen, in Gent is het ook zo. Waar je ook maar binnenstapt je hebt een allochtoon voor je als verkoper, dienster of enig ander.
Winkels en horeca passen hun personeel natuurlijk ook aan volgens het clientèle en willen zeker niet als "anti" overkomen...vandaar dus.
Oud 14 augustus 2009, 08:30   #7
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zal wel kloppen, in Gent is het ook zo. Waar je ook maar binnenstapt je hebt een allochtoon voor je als verkoper, dienster of enig ander.
Winkels en horeca passen hun personeel natuurlijk ook aan volgens het clientèle en willen zeker niet als "anti" overkomen...vandaar dus.
Gezien jouw post om 9h14 werd geplaatst, en de meeste winkels pas openen om 9 uur of zelfs later kan je dit onmogelijk gechekt hebben. Waarde van je post is dus... ?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 08:41   #8
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Het CGKR heeft ook een paar discriminerende bedrijven gezien en denkt ook plots dat het uitspraken kan doen over de volledige bedrijfswereld.
Prachtig...
Oud 14 augustus 2009, 09:05   #9
Woetse
Partijlid

Standaard

Als ze nu werken of niet, het zal nooit goed zijn
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 09:06   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Zou het kunnen dat de marokkanen gezonder zijn?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 09:47   #11
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
als ze werken pakken ze onze jobs af en als ze niet werken zijn het profiteurs ey

("onze jobs" : heel vaak jobs die ik niet zou willen doen)

Laatst gewijzigd door barfo : 14 augustus 2009 om 09:48.
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 12:29   #12
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u?
Als ze niet werken, zijn de bedrijven racistisch omdat ze hen niet willen aannemen?
Als ze wel werken, zijn de bedrijven racistisch omdat ze enkel laaggeschoolde jobs openstellen voor mensen zonder diploma?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 12:30   #13
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Doe eens een eugenicistisch onderzoek.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 22:57   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Gezien jouw post om 9h14 werd geplaatst, en de meeste winkels pas openen om 9 uur of zelfs later kan je dit onmogelijk gechekt hebben. Waarde van je post is dus... ?
Ik ben pas deze morgen geboren waarschijnlijk.
Oud 14 augustus 2009, 23:37   #15
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb opgemerkt dat velen rotte tanden hebben.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 09:26   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mager excuus, om niet te werken.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 12:34   #17
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in mijn leven nog niet zo veel marrokanen gekend, maar eentje zal mij mijn leven bijblijven. Was een Dr. in de fysica en had in België zijn doctoraat gehaald. Hij was volledig geïntegreerd en praatte perfect Nederlands, Frans, Engels en Arabisch. Hij solliciteerde als gek voor een functie dat bij zijn opleidingen paste, tevergeefs. Hij is uiteindelijk bij een verzekeraar begonnen als simpel boekhoudertje tegen amper 40.000 franken. Na een aantal jaren heeft hij een functie in het buitenland gevonden die bij zijn studies en capaciteiten passen. Het ga je goed Boussa!

Er zijn te veel gevallen waar hoogopgeleide, meer capabele, volledig geïntegreerde allochtonen naast een job graaien vanwege hun huidskleur en culturele achtergrond. Ik heb geen cijfers nodig om de realiteit te aanvaarden. Ogen bedriegen, cijfers ook!

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 15 augustus 2009 om 12:35.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 13:06   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Ik heb in mijn leven nog niet zo veel marrokanen gekend, maar eentje zal mij mijn leven bijblijven. Was een Dr. in de fysica en had in België zijn doctoraat gehaald. Hij was volledig geïntegreerd en praatte perfect Nederlands, Frans, Engels en Arabisch. Hij solliciteerde als gek voor een functie dat bij zijn opleidingen paste, tevergeefs. Hij is uiteindelijk bij een verzekeraar begonnen als simpel boekhoudertje tegen amper 40.000 franken. Na een aantal jaren heeft hij een functie in het buitenland gevonden die bij zijn studies en capaciteiten passen. Het ga je goed Boussa!

Er zijn te veel gevallen waar hoogopgeleide, meer capabele, volledig geïntegreerde allochtonen naast een job graaien vanwege hun huidskleur en culturele achtergrond. Ik heb geen cijfers nodig om de realiteit te aanvaarden. Ogen bedriegen, cijfers ook!
Voor een Dr in de Fysica is er in Belgie amper werk bij de bedrijven,om de eenvoudige reden dat onze bedrijven dat niet nodig hebben!Hij heeft de juiste keuze gemaakt,zoals zoveel andere van de hoogste afgestudeerden van onze universiteiten,om in de diaspora te gaan!

Ondertussen moet ik me aansluiten bij een andere poster dat de situatie meer algemeen aan het veranderen is,je ziet effectief meer en meer "nieuwe" gezichten in de economie.Opgelet dat de "gefrustreerden en teleurgestelden" niet met alle macht proberen om via belangenorganisaties het tegenovergestelde te beweren!We hebben dit al eens gezien met de gefrustreerde "extreem linksen" en "extreem luien" die zichzelf inderdaad onmogelijk maakten voor een gewone job en daarvan iedereen de schuld gaven behalve....zichzelf

Ik wil niet ontkennen dat er nog wel "barrieres" over zijn,maar die worden wegens economische en demografische noodzaak gesloopt!

Het ga je goed Boussa! inderdaad!

Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2009 om 13:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 13:15   #19
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Het is toch logisch dat de kleuren die je ziet in de winkels een weergave zijn van de maatschappij. Je ziet het meer dan vroeger omdat het vroeger gewoon ondenkbaar was. Tegenwoordig worden volgens mij allochtonen alleen maar ingeschakeld in winkels waar
a. allochtonen ook komen
b. waar het voor het doelpubliek minder (of niets) uitmaakt wie verkoopt, bvb jongere doelgroepen.

Waar er geen direct contact met de klant is, worden ze makkelijker aangenomen...

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 15 augustus 2009 om 13:20.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 21:07   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
En dat geld dan niet voor Chinezen, Indiers...
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be