Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2009, 00:40   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Verband tussen homosexualiteit en testosterongehalte?

Dit is geen poging om onze homosexuele medemensen aan te vallen. Dit is een poging tot een intellectuele discussie met jullie. Ik heb lang getwijfeld of ik deze topic wel wilde starten of niet omdat het bij veel mensen in het verkeerde keelgat kan schieten.

Een tijdje terug had ik gelezen dat een voormalige olympische DDR zwemster een schadevergoeding had gevraagd bij de Duitse regering. Ze had namelijk testosteron toegediend gekregen. Haar lichaam is hierdoor enorm veranderd. Ze is nu namelijk een man geworden. Ze heeft een baard gekregen en ze is kaal geworden. Wat nog opvallender is, is dat haar seksuele voorkeur is veranderd. Voorheen viel ze op mannen, nu valt ze op vrouwen.

Nu vraag ik me af of er een verband is tussen seksuele voorkeur en testosterongehalte. Een man met een hoog testosterongehalte zal de neiging hebben te domineren. Hij wil fysiek en mentaal boven zijn partner staan. De mens heeft vaak de neiging om in de partner eigenschappen te zoeken die hij zelf niet heeft. Dit heeft namelijk een positief effect op de overlevingskansen.

Een man met een laag testosterongehalte zal juist iemand zoeken met een hoog testosterongehalte. Aangezien hij dit niet bij vrouwen zal vinden zal hij zich keren tot mannen. Een persoon met een laag testosterongehalte zal eerder ondergeschikt zijn. Hij zal gedomineerd willen worden.

Stel dit blijkt allemaal waar te zijn. Zou je dan een homoseksuele man kunnen veranderen in een heteroseksuele man door hem testosteron toe te dienen? Of een heteroseksuele man veranderen in een homoseksuele man door zijn testosterongehalte te verlagen en door hem oestrogenen toe te dienen?

Dit zal overigens niet bij alle homo's effect hebben. Er zijn uiteraard ook homoseksuelen die een hoog testosterongehalte hebben.

Wat vinden jullie hiervan? Denken jullie dat dit kan kloppen? Of dat dit volslagen onzin is?

Ik hoop dat jullie mij niet aan de schandpaal nagelen.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 12 augustus 2009 om 00:47.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 01:31   #2
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nee hoor, best boeiend idee...maar; nee!
Kijk, dat verhaal van die mevrouw, het is niet omdat je een baard krijgt als vrouw dat je man wordt. Of dat je kaal wordt door testosteron toegediend te krijgen.Mogelijk was ze bi en zit er kaalheid in haar familie, komt ook bij vrouwen voor!
Dit dan doortrekken naar mannen, uhh...nee....want bij homo koppels heb je soms twee macho's of twee wappernichten, de diversiteit is even groot als bij hetero's dit kan hoogstens een factor zijn zoals veel anderen, maar zeker geen "verklaring"!
Homo zijn is aangeboren hoor!

Laatst gewijzigd door alice : 12 augustus 2009 om 01:32.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 13:40   #3
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Die hormonenbehandeling van homo's hebben ze in de jaren 1960 al eens uitgeprobeerd. Het enige resultaat na het toedienen van testosteron aan homomannen was dat ze nog meer zin kregen in seks... met mannen.

Die behandeling is dan ook heel snel terug afgevoerd.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:00   #4
Starkad
Banneling

Standaard

Echt.. Ik voel mezelf terug anno 1933: joden en homo's zijn terug de pispaal voor vanalles en nog wat.

Weet je wat ik denk? De grootste roepers en tegenstanders zijn zelf de grootste mietjes en bruinwerkers waarschijnlijk, zoals in die heerlijke aflevering van South Park wanneer Butters meent "Bi-curious" te zijn...
http://http://www.southparkstudios.com/guide/1102
"Pray the gay away" heet dat kamp lolz
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:20   #5
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

euh...
Een man met hoog testosterongehalte zal de neiging hebben om te domineren. bovendien wordt beweerd dat hoog testosterongehalte (bijna) gelijkstaat met heterosexualiteit. Dáárenboven hebben vrouwen geen hoog testosterongehalte, en willen dus gedomineerd worden...
nogmaals : euh...
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:55   #6
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
euh...
Een man met hoog testosterongehalte zal de neiging hebben om te domineren. bovendien wordt beweerd dat hoog testosterongehalte (bijna) gelijkstaat met heterosexualiteit. Dáárenboven hebben vrouwen geen hoog testosterongehalte, en willen dus gedomineerd worden...
euh, tja, enfin,... ik wil maar zeggen, ik kan u wel volgen
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 15:17   #7
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
euh...
tot als ze in de gevangenis zitten
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 21:22   #8
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Nu vraag ik me af of er een verband is tussen seksuele voorkeur en testosterongehalte. Een man met een hoog testosterongehalte zal de neiging hebben te domineren. Hij wil fysiek en mentaal boven zijn partner staan. De mens heeft vaak de neiging om in de partner eigenschappen te zoeken die hij zelf niet heeft. Dit heeft namelijk een positief effect op de overlevingskansen.

Een man met een laag testosterongehalte zal juist iemand zoeken met een hoog testosterongehalte. Aangezien hij dit niet bij vrouwen zal vinden zal hij zich keren tot mannen. Een persoon met een laag testosterongehalte zal eerder ondergeschikt zijn. Hij zal gedomineerd willen worden.
Hoe verklaar je dan de dominantere homo's?
Of hetero's die bijna geen testosteron hebben?

Testosterongehalte gaat ook hand in hand met bijvoorbeeld haargroei. En zoals al vermeld in een ander topic, ik ken jonge homo's die meer haar hebben (borst, been, arm, buik) dan de gemiddelde hetero.

Ik geloof er dus eigenlijk niets van.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 22:14   #9
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is geen poging om onze homosexuele medemensen aan te vallen. Dit is een poging tot een intellectuele discussie met jullie. Ik heb lang getwijfeld of ik deze topic wel wilde starten of niet omdat het bij veel mensen in het verkeerde keelgat kan schieten.

Een tijdje terug had ik gelezen dat een voormalige olympische DDR zwemster een schadevergoeding had gevraagd bij de Duitse regering. Ze had namelijk testosteron toegediend gekregen. Haar lichaam is hierdoor enorm veranderd. Ze is nu namelijk een man geworden. Ze heeft een baard gekregen en ze is kaal geworden. Wat nog opvallender is, is dat haar seksuele voorkeur is veranderd. Voorheen viel ze op mannen, nu valt ze op vrouwen.

Stel dit blijkt allemaal waar te zijn. Zou je dan een homoseksuele man kunnen veranderen in een heteroseksuele man door hem testosteron toe te dienen? Of een heteroseksuele man veranderen in een homoseksuele man door zijn testosterongehalte te verlagen en door hem oestrogenen toe te dienen?

Dit zal overigens niet bij alle homo's effect hebben. Er zijn uiteraard ook homoseksuelen die een hoog testosterongehalte hebben.

Wat vinden jullie hiervan? Denken jullie dat dit kan kloppen? Of dat dit volslagen onzin is?
Het is volslagen onin, mijn inziens

Maar gesteld dat er iets van aan zou zijn :

Wat is dat verband dan net ?

Als een laag testerongehalte iemand meer zou neigen tot gedomineerd te worden en vandaar dus enkel mannen nog in aanmerking zouden komen ... Wat dan met de andere helft van de homofielen ( diegenen met hoger testerongehalte en dus net dominant genoeg ) waar de eerste groep zich naar toegetrokken voelt ?
Of noemen we dat geen homo's maar gewoon mannen voor wie een gat een gat is ?

Citaat:
Absoluut niet... ik kan enkel betreuren dat zulke simplistische theorietjes mede voortvloeien uit een compleet verkeerd stereotiep beeld over homokoppels

Laatst gewijzigd door praha : 12 augustus 2009 om 22:17.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 13:27   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sorry, maar daar moet ik eens heel hartelijk mee lachen.

Ik denk dat één of andere doorwinterde lesbo van het type oostduitse kogelstootster een excuus gezocht en gevonden heeft om haar seksuele geaardheid te verklaren en de "schuld" bij iemand te leggen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 13:52   #11
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hoe verklaar je dan de dominantere homo's?
Of hetero's die bijna geen testosteron hebben?

Testosterongehalte gaat ook hand in hand met bijvoorbeeld haargroei. En zoals al vermeld in een ander topic, ik ken jonge homo's die meer haar hebben (borst, been, arm, buik) dan de gemiddelde hetero.

Ik geloof er dus eigenlijk niets van.
Het testosterongehalte bij mannen heeft niets te maken met de hoeveelheid haargroei, de plaats waar een hoge concentratie aan testosteronreceptoren in de huid zit daarentegen wel.
Oud 13 augustus 2009, 16:38   #12
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zit volgens mij een discrepantie in. Homoseksuele mannen zijn namelijk meestal vooral aangetrokken tot andere homoseksuele mannen; die kennelijk ook een laag testosterongehalte hebben. Het is dus naar mijn mening meer een kwestie van feromonen dan hormonen.

Dat homoseksualiteit veroorzaakt wordt door een andere werking van het hormonale systeem, klopt volgens mij wel. Of ze daardoor ook een lager testosterongehalte hebben, waag ik te betwijfelen.

Ik heb ook wel eens gehoord (televisie, niet heel erg betrouwbaar! ) dat het veroorzaakt wordt doordat er tijdens de vorming van de baby na de geslachtsbepaling te weinig mannelijke chromosomen worden overgedragen. In de vroege stage van het embryo is het namelijk altijd een vrouwtje; het blijft een vrouwtje of het wordt een mannetje.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 23:09   #13
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Sorry, maar daar moet ik eens heel hartelijk mee lachen.

Ik denk dat één of andere doorwinterde lesbo van het type oostduitse kogelstootster een excuus gezocht en gevonden heeft om haar seksuele geaardheid te verklaren en de "schuld" bij iemand te leggen.
Ik denk ook dat Stasi en co niet zo opgezet waren met holebi's.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:53   #14
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb ook wel eens gehoord (televisie, niet heel erg betrouwbaar! ) dat het veroorzaakt wordt doordat er tijdens de vorming van de baby na de geslachtsbepaling te weinig mannelijke chromosomen worden overgedragen. In de vroege stage van het embryo is het namelijk altijd een vrouwtje; het blijft een vrouwtje of het wordt een mannetje.
Het enige juiste hieraan is het feit dat uw bron inderdaad niet betrouwbaar is

Moesten er te weinig chromosomen overgedragen worden, dan zou het kind sowieso onleefbaar zijn. Verder begint ons leven niet als vrouw, maar met onontwikkelde seksuele organen waardoor het onderscheid niet te maken is. Maar men zegt wel eens dat je dan uiterlijk meer op een vrouwelijk organische gelijkt. Maar kijk, gedurende onze ontwikkeling gelijken we ook eventjes op een vis Daarmee kunt ge nog niet zeggen dat we als vis beginnen
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be