![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Een kunstwerk heeft in Brussel een pak negatieve reacties uitgelokt.
De installatie, die opgesteld staat in een etalage in de Charles Rogier-passage, zal daarom afgebroken worden. Het werk stelt een moslimgebedplaats voor, met in het midden van mannenschoenen een vrouwenschoen met hoge hakken. Voorbijgangers stoorden zich eraan en gooiden stenen naar de etalage. Er werd ook op gespuugd en er werden beschadigingen aangericht. De laatste dagen werd de etalage met een paneel afgedekt. De kunstenaar zegt dat de moslimgemeenschap de boodschap van het werk misbegrepen heeft. (belga/svm) Laatst gewijzigd door Tejokus : 24 september 2009 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Onbegrijpelijk de NIET tolerantie van de moslims. Echte fascisten zijn het. Gaan ze nu ook al de kunst aanvallen ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier kunt u het kunstwerk zien:
http://www.brusselnieuws.be/artikels...es-van-moslims Ik hoop trouwens dat ze nog veel bootgesteld zullen worden aan zulke taboes in de toekomst. Liefst zo onschuldig mogelijk.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 september 2009 om 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ga eens hetzelfde doen in hun landen! Meer hoef ik zeker niet te zeggen?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 24 september 2009 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Mehdi-Georges Lahlou = dit een typische Franse naam? (ik vraag maar hoor, heb geen idee) Laatst gewijzigd door Tejokus : 24 september 2009 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() dat is heel typerend voor extremisten
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 24 september 2009 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() taliban toestanden in Brussel
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Zéér racistisch naar het islamitische ras vanwege een Franstalige.
![]() Ook antisemitisme (nog zo'n te onpas misbruikte term) is ook maar enkel uit anti-judaïsme ontsproten en hield aanvankelijk geen ethnische basis in.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 september 2009 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten tweede: ik heb hier nergens iets geschreven over Franstalig racisme.... Ten derde: jij kan NOOIT in mijn plaats denken en jij kan nooit weten wat ik hier zit te denken. ![]() Het punt is dat het gaat over een Fransman en niet over een Belg. Het is verder mijn vermoeden dat de daders niet wisten dat de kunstenaar een Fransman is noch een Belg. De daders hebben gereageerd tegen kunst die hun niet aanstond. Meer is het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Gaan we Brussel dan toch bombarderen, troepen naar Molenbeek sturen en wapens leveren en geld leveren aan Molenbeekse jongeren?
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Beter dan naar het buitenland want dat helpt toch geen bal. Na zestig jaar zie ik nog steeds dezelfde beelden als vroeger. Het is zelfs erger geworden, overal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik reageerde gewoon tegen Fonne die er het 'franstalige racisme' bijsleepte, hetgene hier natuurlijk niets toe doet aangezien het gaat over moslims en hun lange tenen. |
|
![]() |
![]() |