Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2009, 14:46   #1
vandaele
Banneling

Standaard Duidelijkheid taalgebruik van Peeters!

Citaat:
"Ik had meer dan de indruk dat commissaris Verheugen onze stelling bijtreedt dat enkel economische parameters beslissend mogen zijn. De Commissie zal niet toestaan dat politieke parameters de doorslag geven. Er mag geen sprake zijn van protectionisme", zei Peeters na zijn drie kwartier durende onderhoud met Verheugen.
Bron: DS

Wat is dat: "meer dan de indruk"? Is hij nu zeker? Of toch niet helemaal? Peeters heeft niet zomaar de indruk dat commissaris Verheugen hem bijtreedt, hij heeft meer dan de indruk?
Wat wil dat nu zeggen? Kon hij nu niet zeggen: "Ik heb de indruk..." Dan wisten we dat het maar een indruk was.

Kon hij nu niet zeggen: "Ik ben zeker dat ..." Dan waren we van de onzekerheid verlost. Maar neen, meneer Peeters moet iets tussenin zeggen: het is minder dan zeker, maar het is meer dan bijna zeker...
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 14:53   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Het is een algemeen verschijnsel.

Zeer verwarrend bijvoorbeeld is het gebruik van 'ondertunnelen' voor een weg, waarbij dan wordt bedoeld dat de weg in een tunnel komt te liggen en niet dat er een tunnel onder die weg zou komen (bijvoorbeeld om een kruispunt op te heffen).

Zelfs in de kranten vind je dat. Zoek maar eens op Krijgsbaan te Deurne.
Oud 14 september 2009, 23:12   #3
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Is er dan nog onzekerheid? Ik weet al sinds Peeters in de aanloop naar de verkiezingen met een ploeg van VTM naar Antwerpen is getrokken om met de arbeiders te spreken dat het doek zal vallen over Opel Antwerpen. Het is vrees ik enkel de datum die nog niet helemaal vaststaat.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 23:39   #4
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht

Wat is dat: "meer dan de indruk"? Is hij nu zeker? Of toch niet helemaal? Peeters heeft niet zomaar de indruk dat commissaris Verheugen hem bijtreedt, hij heeft meer dan de indruk?
Wat wil dat nu zeggen? Kon hij nu niet zeggen: "Ik heb de indruk..." Dan wisten we dat het maar een indruk was.

Kon hij nu niet zeggen: "Ik ben zeker dat ..." Dan waren we van de onzekerheid verlost. Maar neen, meneer Peeters moet iets tussenin zeggen: het is minder dan zeker, maar het is meer dan bijna zeker...
Met indrukken geraak je nergens
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 03:55   #5
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En voor zoiets banaals maak jij een nieuwe draad ? Is dat de nieuwe trend, uitspraken van politici analyseren en na gaan in hoeverre alles wel grammaticaal correct is ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 05:11   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En voor zoiets banaals maak jij een nieuwe draad ? Is dat de nieuwe trend, uitspraken van politici analyseren en na gaan in hoeverre alles wel grammaticaal correct is ?
Nee, dat doen ze hier al langer dan vandaag, hoor:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=72834
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 05:38   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat de Vlaamse minister-president zijn moedertaal nauwelijks beheerst, is al langer bekend. Mijnheer Peeters blijkt bijvoorbeeld ook het verschil tussen "noemen" en "heten" niet te kennen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 06:12   #8
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat de Vlaamse minister-president zijn moedertaal nauwelijks beheerst, is al langer bekend. Mijnheer Peeters blijkt bijvoorbeeld ook het verschil tussen "noemen" en "heten" niet te kennen.
Daar zou ik nog mee kunnen leven, mocht-ie voor de rest een beetje méér de minister-president zijn van �*lle Vlamingen, ook van die Vlamingen die graag Doel van de vernietiging zouden willen vrijwaren, bijvoorbeeld.

Gewoon eens langslopen voor een ècht gesprek zou al een fijn gebaar zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 september 2009 om 06:13.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 07:10   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is een tsjeef, ... dat is het antwoord op uw vraag, meer woorden moeten daar niet aan vuil gemaakt worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 13:09   #10
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Peeters weet ook niet dat iets belangRIJK is , dat zegt hij altijd verkeerd!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 13:37   #11
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

En de oogst van vandaag : 'efficiëntiewinst', 'kortgeschoold' (tiens, ik dacht dat er leerplicht was tot een zekere leeftijd), 'verzilvering' (voor vergrijzing : het klinkt alsof we er aan gaan verdienen...)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be