![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten wij het recht krijgen in eigen land opgesloten te worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 52,17% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 47,83% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het uitplaatsen van gevangenen in het buitenland is en echte aanfluiting van de rechten van elke burger. We zouden toch moeten het recht hebben in onze eigen land opgesloten te worden.
Bovendien is het ook kenmerkend voor het falliet van het beleid van justitie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() gevangenen dienen in hun eigen land opgesloten te worden
de overbevolking in onze gevangenissen zal rap opgelost zijn. En willen de familieleden de gevangen kunnen bezoeken, dan moeten ze maar ineens mee verhuizen !
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De EU als ons eigen land : mooie gevangeniskampen in een natuurgebied in het oosten van polen of ergens in het Tatra-gebergte...
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gratis Vakantie in het buitenland.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Absoluut : we zouden dit preventief moeten kunnen waarmaken : de criminaliteitscijfers zouden zeer rustbarend dalen.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou héél verstandig zijn dit in een wet of zo te gieten en héél duidelijk te maken wanneer ze hier voet aan wal zetten! Binnen de tien jaar (dus niet voor gans hun leven) een serieuze misdaad begaan en buiten zonder pardon en zonder een kolonie welzijnswerkers en advocaten achter hun gat... Laatst gewijzigd door andev : 25 augustus 2009 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Bij de ETA lachen ze daar niet mee: die eisen gewelddadig repatriëring van gevangenen naar Baskenland.
En terecht, duizend bommen en granaten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bestaat er ook zoiets als een Belg die ook" Marokkaan is geworden" en dus die dubbele nationaliteit heeft? Nu, ik begrijp wel waar je naartoe wil, maar dat is niets meer dan een hypocriet gedoe, dat van beide walletjes eten en profiteren en de pretentie hebben dat er je dan niets kan gebeuren... Afschaffen die komedie, en veel strenger zijn bij het toekennen van de Belgische nationaliteit, en de mogelijkheid voorzien om die terug af te nemen! Laatst gewijzigd door andev : 25 augustus 2009 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Los daarvan: dat men eens ophoudt met de halve criminele wereld in de kost te houden: uitwijzen wat niet 'eigen' (lees: Belg van geboorte) is en de rest opdelen in twee categoriën: zij die volstaan met elektronisch toezicht (ze kunnen dan gaan werken en hun gezin blijven onderhouden) en zij die echt opgesloten moet worden. Dan hebben we plots overcapaciteit in de gevangenissen i.p.v. dat we er nóg moeten bijbouwen en bekostigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mocht dat onverhoopt toch het geval zijn, dan zal ik jouw burgerrechten wel verdedigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Deportatie van gevangenen is CRIMINEEL.
De minister van Justitie die dit bekrachtigt, moet OPGESLOTEN worden. In TILBURG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb duidelijk een onderscheid gemaakt tussen diegenen die eigenlijk niet in de gevangenis thuishoren, maar beter in hun eigen omgeving onder toezicht geplaatst worden en diegenen die uit de maatschappij geweerd dienen te worden. Ik ben er nogal gerust in niet tot die tweede categorie te gaan behoren, dus hoeft u mijn burgerrechten in dat geval niet te gaan verdedigen. Trouwens: die echte criminelen stoorden zich tijdens de feiten toch ook niet aan de burgerrechten van hun slachtoffers, of wel? Dus de wet komt hun handig van pas wanneer het hùn uitkomt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
afwezigen uit je lijstje zijn zaken zoals belastingontduiking, witwaspratijken, BTW-carousels, fraude, omkoping, allé alle vormen van witteboordcriminaliteit. Het patronaat zal je vast een suikerklontje toewerpen.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Witteboordcriminelen (van de tweede tot de derde generatie) genieten overal van een grote status, ook in mijn eigen familie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |