![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nja Groen! die met de kiesdrempel flirt en Geert Lambert die in het parlement wil blijven. Persoonlijk vind ik zeker voor kleinere partijen dat een scherp profiel belangrijk is en door de "fusie" met SLP dreigt Groen! een nog fletser profiel te krijgen dan ze vandaag reeds hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() en hoe verenig je die beide partijen op communautair vlak
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Misschien dat Groen! op communautair vlak wat meer afstand zal nemen van Ecolo. Het zou vreemd zijn mocht de nationalistische ziekte ook bij hen geen sporen hebben achtergelaten. Iemand als Bart Staes is éen van de belangrijkste figuren binnen groen en die zal er wellicht ook geen problemen mee hebben. De Franstaligen mogen nog zo'n toffe peren zijn als ze willen hen boven de kiesdrempel stemmen zullen ze niet doen. Persoonlijk denk ik niet dat een scherper communautair profiel hen stemmen zal opleveren (net zomin het dat bij SP.a heeft gedaan). Daarvoor is de concurrentie veel te groot en de geloofwaardigheid van Groen! daaraan omgekeerd evenredig (net zoals de SP.a) Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 december 2009 om 23:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart Staes is radicaler dan SLP. Dat zal dus zeker geen probleem zijn. SLP, wie is dat trouwens nog? Dat verhaal is teneinde. Of ze nu samengaan met Groen of niet, dat is gedaan. Licht uit, deuren dicht, en naar huis.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerste reactie: "WTF! Neen!
![]() ![]() Nu ik er al meer over heb nagedacht: misschien, ben er nog niet uit |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja Groen denkt wellicht dat die anderhalve procent erbij veel verschil kan maken. Persoonlijk denk ik dat hun profiel daardoor zal afzwakken daar waar ze volgens mij nood hebben aan een duidelijk onderbouwd samenhangend verhaald en niet aan een links-liberaal-nationalistische-groen-progressief SPIRIT bis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het de bedoeling is een kartel aan te gaan, zou ik het afschieten. Ofwel kan Lambert zich in het programma van Groen! vinden en dan sluit hij gewoon aan, ofwel blijft hij weg. Lambert gaat voor Groen! echt niet het verschil maken, al heeft hij zeker zijn capaciteiten.
Zijn Vlaams profiel lijkt me niet zo problematisch. Groen! heeft zich altijd pragmatisch opgesteld over communautaire kwesties: regionaliseren kan zolang het een aantoonbare win-win-situatie is. Zijn liberale profiel is problematischer, zeker voor de oude garde binnen Groen!. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Lambert: "makkik binne makkik binne, om een lieke te beginnen ..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aan Toccata: neen jong, SLP is een afgesloten verhaal. Die gasten zijn enkel bezig met een laatste poging om de verdrinkingsdood nog wat uit te stellen. Het is ermee gedaan. Groen moet zichzelf daarvoor niet opofferen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal dan toch de allerlaatste strofe zijn van een balade.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was hier beter een soort GroenLinks ontstaan.
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Uit welke partijen dan
![]() Ik zie hier in Vlaanderen geen partijen van de kaliber van CPN, PPR, PSP en EVP? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteenvallen van de KP in de jaren negentig... Overkomen van SP'ers na het SP.a debacle... Trotskyisten... PVDA...
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet helemaal mee eens. Het wordt dat partijen hier ophouden met constant te veranderen, kartels te smeden, spreken over samen te gaan... Het wordt tijd dat partijen opnieuw rustig de tijd nemen om zichzelf op te bouwen, te verdiepen, op zoek gaan naar nieuw bloed vanuit de basis.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Als Groen-SLP daarmee republikeins word, op bepaalde vlakken realistischer en Vlaamser, dan bestaat de kans dat ik er terug ga op stemmen.
Ik stemde ze niet meer op omdat Groen voor het behoud van de monarchie is en zich onthield bij de stemming over de splitsing van BHV.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het draagvlak daarvoor is toch redelijk klein. Wij werken hier in de gemeente al jaaaaren binnen een kartel dat zich als "Vlaams Ecologisch Alternatief" profileert (als resultaat van een samenwerking tussen linkse flaminganten, groenen en onafhankelijken", en dat levert nog altijd wel een gemeenteraadslid op, maar verder weinig of niks.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij waken er over dat die werking partijpolitiek onafhankelijk blijft en dus blijft afhangen van de inzet van lokale mensen die samen willen werken aan een links alternatief in de gemeente. Dat is niet simpel, maar het lukt elke keer nipt. Het nadeel is dat je constant op zoek moet naar nieuwe enthousiastelingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Ben gepasseerd langs agalev. Er bestond toch in het Leuvense een openheid naar een 'Vlaams profiel'. Ik herinner me nog een bericht van iemand van jong-agalev (ten tijde dat ze nog agalev waren) dat vele het beu waren om telkens dat samen uit, samen thuis verhaal met ecolo te moeten verdedigen.
Misschien kan dit jullie discussie wat verder helpen. Voor de rest spreek ik me verder niet meer uit. |
![]() |
![]() |