![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Buschauffeuse Lieten moet zich voor het eerst eens laten horen in de politieke kommunikasie-wereld.
Zij zegt, met haar spa-vrienden, dat voor wat hen betreft, het referendum bindend is. Awel bedankt. Mensen uit één stad, A namelijk, gaan een beetje bepalen wat gans Vlaanderen veel geld kan kosten. Dat Oost-Vlamingen aan de ene kant, en Kempenaren/Limburgers aan de andere kant (van 't Scheld) die brug/tunnel enz. ook nodig hebben om ekonomisch/sosiaal aktief te zijn in gans Vlaanderen, daar heeft niemand nog aan gedacht. Afijn: is een Antwerpenaar nu meer waard dan een andere Vlaming. Mobiliteit in Vlaanderen is niet van A (lees A als het voornaamwoord u; dus mobiliteit is geen probleem voor u, beste Vlaming ... alleen voor die van Antwerpen) oh pardon, de link om het zelf te lezen: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...6&subsection=3 de hoofding van het artikel: Citaat:
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Erger nog.
Mensen die totaal niets hebben te maken met die verbinding en die zelfs niet eens weten waar die komt te liggen krijgen er beslissingsrecht over, terwijl de mensen die er dagelijks hinder gaan van ondervinden of er gebruik van zullen moeten maken, er niets over te zeggen hebben, gewoon omdat men aan de verkeerde kant van de stadsgrens woont. Want het verhaal dat Antwerpen last zal hebben van het fijn stof klopt niet. Ook vandaag heeft Antwerpen geen hinder van de industrie ten noorden van Antwerpen. Als de last en hinder is voor de mensen die noordelijk Antwerpen wonen en leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
|
![]() Niet te snel oordelen en veroordelen!
Uit doorgaans slechtingelichte bron heb ik vernomen dat de volksraadpleging JA/NEE over de Lange Wapper met bindend advies de algemene repetitie is voor een bindend referendum over de toestroom en regularisatie van vreemdelingen in Vlaanderen omdat het financiële plaatje verscheidene malen dat van de Oosterweelverbinding overtreft en ook het uitzicht geschaad wordt en de hinder voor de lokale bevolking groot is.
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
|
![]() Inmiddels werd dat volledige Arup Sum tunneltracé door het Vlaams verkeerscentrum met de grond gelijk gemaakt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
|
![]() En ja... indien Antwerpen neen stemt zouden ze wat mij betreft NIETS IN DE PLAATS MOGEN KRIJGEN.
Take it or leave it. Steek die miljaden dan maar liever in de rest van Vlaandren.... ook daar zijn er immers nog veel mobiliteitsproblemen op te lossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
|
![]() Blijkbaar gisteren in de commissie Mobiliteit van het Vlaams Parlement. Bron was De Standaard:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...erkeerscentrum Zeer zeker, maar ik heb spijtig genoeg niet de invloed om het door te drukken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
![]() Ochgottekes, maar als iemand spreekt over de echte grote ring (je weet wel, de oorspronkelijke plannen, zodat je het doorgaand verkeer weghoudt van de stad), dan mogen alleen een paar villa-eigenaars en vijf landbouwers in de ruime rand rond Antwerpen beslissen. Mensen die niet in Antwerpen wonen hebben juist niets te zeggen over of wij al dan niet de overlast willen dragen van het BAM-tracé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
![]() En dan nog, als ze morgen een nieuwe energiecentrale willen bouwen en die komt in jouw tuin te staan, mag ik dan ook kiezen voor een steenkoolcentrale i.p.v. een schonere energiebron? Ik profiteer er tenslotte mee van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
|
![]() Citaat:
En die oosterweelverbinding is net hetzelfde. Heb net de kaart even bekeken en wat er moet gebeuren is een stukske autostrade van den E17 naar de liefkenshoektunnel trekken en een ander stuk autostrade naar de E19 richting holland en dan hebt ge ne ring en dan zijn uw problemen ook opgelost. Je zou nog eventueel kunnen overwegen om een extra tunnel te bouwen die breder is of om de ADR van de niet ADR te scheiden enz... maar dat is veel efficienter en goedkoper dan al die tunnels en bruggen om gewoon de problemen te houden, in tegendeel er nog wat bottlenecks bij aan te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |