Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2009, 09:27   #1
eno2
Banneling

Standaard Taxichauffeur mede-veroordeeld voor dood van junkie in Gent

Taxichauffeur mede-veroordeeld voor dood van junkie in Gent omdat ... hij hem net voor zijn dood vervoerd heeft....

Vijftig uren werkstraf.

Alsof hij al geen overuren genoeg klopt met allerlei zatlappen en junkies.

Als ze me mede-verantwoordelijk hadden gesteld voor alle probleemgevallen die ik ooit vervoerd heb als taxichauffeur, dat zat ik nu wel levenslang...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 09:45   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja hulp aan personen in nood, ... maar zo nen taxi chaufeur is genen dokter, hoe moet die mens zien dat dien junk aan het doodgaan is ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 10:37   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja hulp aan personen in nood, ... maar zo nen taxi chaufeur is genen dokter, hoe moet die mens zien dat dien junk aan het doodgaan is ?
Of een van die talrijke zatlappen die je met een alcoholvergiftiging van café haalt...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 11:04   #4
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Omgekeerde wereld.
Oud 6 oktober 2009, 11:43   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Of een van die talrijke zatlappen die je met een alcoholvergiftiging van café haalt...
Dumpen voor de spoed kan je ook niet doen, want dan betalen ze de rit niet he, ...
Oud 6 oktober 2009, 12:04   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Taxichauffeur mede-veroordeeld voor dood van junkie in Gent omdat ... hij hem net voor zijn dood vervoerd heeft....

Vijftig uren werkstraf.

Als ze me mede-verantwoordelijk hadden gesteld voor alle probleemgevallen die ik ooit vervoerd heb als taxichauffeur, dat zat ik nu wel levenslang...

En gij kunt u geen situasie inbeelden waarbij je toch iets meer zou doen dan de klant uit je taksi laten vallen, zelfs niet de 100 bellen ...??

Als ik in jouw auto zit, en ik krijg een hartaanval, zou je echt niets doen. Awel bedankt zeg.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 12:34   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vijftig uren werkstraf.

"De 31-jarige chauffeur vroeg of hij de vrouw niet beter naar het ziekenhuis bracht, maar het trio zei dat ze alleen een beetje frisse lucht nodig had. Aan de van Cleeflaan werd de vrouw onder een boom achtergelaten, waar ze kort daarna stierf."

Volgens mij mag die taxichauffeur van geluk spreken dat hij er zo goedkoop vanaf komt. Iemand die een mens in nood zonder meer onder een boom achterlaat om te sterven, verdient volgens mij een véél zwaardere straf dan 50 uurtjes gemeenschapsdienst...

Citaat:
Daar zou je dan tenminste niet voortdurend moeten zaniken over die zogenaamde "armoede" waar je je zo graag in wentelt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 12:40   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Raf, de chauffeur heeft wel aan het gezelschap gevraagd of hij ze niet beter naar het ziekenhuis bracht.

Maar haar vrienden vonden van niet. ... wie is er hier dus schuldig ?
Oud 6 oktober 2009, 12:46   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
"De 31-jarige chauffeur vroeg of hij de vrouw niet beter naar het ziekenhuis bracht, maar het trio zei dat ze alleen een beetje frisse lucht nodig had. Aan de van Cleeflaan werd de vrouw onder een boom achtergelaten, waar ze kort daarna stierf."

Volgens mij mag die taxichauffeur van geluk spreken dat hij er zo goedkoop vanaf komt. Iemand die een mens in nood zonder meer onder een boom achterlaat om te sterven, verdient volgens mij een véél zwaardere straf dan 50 uurtjes gemeenschapsdienst...
Gezien een linkje naar het artikel ontbreekt, graag ietsje meer info. Hebben die "vrienden" de rit verder gezet of lieten ze de chauffeur in de waan dat ze bij haar zouden blijven omdat ze gewoon een flauwte had?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 13:41   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Raf, de chauffeur heeft wel aan het gezelschap gevraagd of hij ze niet beter naar het ziekenhuis bracht.

Maar haar vrienden vonden van niet. ... wie is er hier dus schuldig ?
Die vrienden èn die taxichauffeur.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 oktober 2009, 13:43   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gezien een linkje naar het artikel ontbreekt, graag ietsje meer info. Hebben die "vrienden" de rit verder gezet of lieten ze de chauffeur in de waan dat ze bij haar zouden blijven omdat ze gewoon een flauwte had?
Ik vond het artikeltje in HLN-online, maar ik heb het tabblad alweer afgesloten...

Citaat:
Oud 6 oktober 2009, 13:55   #12
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond het artikeltje in HLN-online, maar ik heb het tabblad alweer afgesloten...
Doe dat dan terug open ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 13:56   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Doe dat dan terug open ...
Dan moet ik terug gaan zoeken en daar heb ik geen zin in. Je vindt dat toch ook wel zonder mijn hulp, neem ik aan?

Citaat:
Oud 6 oktober 2009, 13:56   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En gij kunt u geen situasie inbeelden waarbij je toch iets meer zou doen dan de klant uit je taksi laten vallen, zelfs niet de 100 bellen ...??

Als ik in jouw auto zit, en ik krijg een hartaanval, zou je echt niets doen. Awel bedankt zeg.
Wat als die taxichauffeur had proberen te helpen en iets verkeerd had gedaan ? Wat dan , een veroordeling voor doodslag ?
Een hartaanval is geen overdosis , hartmassage helpt dus niet .
Oud 6 oktober 2009, 13:57   #15
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet ik terug gaan zoeken en daar heb ik geen zin in. Je vindt dat toch ook wel zonder mijn hulp, neem ik aan?
Ikke wel maar 'k heb geen zin om de gazet te gaan lezen ...
Oud 6 oktober 2009, 13:58   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat als die taxichauffeur had proberen te helpen en iets verkeerd had gedaan ? Wat dan , een veroordeling voor doodslag ?
Een hartaanval is geen overdosis , hartmassage helpt dus niet .
Met iemand naar het ziekenhuis te vervoeren, kan je naar mijn bescheiden mening maar weinig verkeerd doen...

Citaat:
Oud 6 oktober 2009, 14:14   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met iemand naar het ziekenhuis te vervoeren, kan je naar mijn bescheiden mening maar weinig verkeerd doen...
En met je gsm naar de 100 bellen, is nog goedkoper (is dat niet gratis) ..
o sorrie, het is de 112 voor gsm's (internasionaal), maar swat, de 100 marsjeert ook met de gsm.

Ik meen te weten dat het in die wet over het niet verlenen van hulp aan iemand in nood, nooit verplicht is om spesialist te zijn in hartmassages of zwemmen in troebel water ...
maar wel te gedragen als een normaal gemiddeld medemens zou doen ...

daar zal dus wel wat meer dan een klein beteke stront aan de knikker gezeten hebben bij die situasie daar.

Ik fantazeer zo maar een beetje:

hoorbaar achterin in je taksi:
- hij is flauw gevallen, ...
- even later: hij ademt niet meer .. rochel, rochel ...
- taksi-sjoffeur: 'moet ik naar het ziekenhuis rijden?"
- antwoord van de zwevende junkie-kameraden: neen, dan komt de polisie, zet ons hier maar af, wat frisse lucht zal hem goed doen .... rochelen mindert in geluidsintensiteit ....
- er wordt betaald voor de rit (ah ja, voor iemand het belangrijkste ... wat nog normaal is ...)
-

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 16:02   #18
Marlboro
Banneling

Standaard

Raf;dikke zever.Als die vrienden zeggen en beslissen van ze heeft wat frisse lucht nodig dan zijn deze in de fout.Een taxichauffeur is geen dokter of politie of wat dan ook.Deze heeft geen moer te zeggen of iemand al dan niet moet weggevoerd worden laat staan je op voorhand weet er iemand nadien zal sterven,lol.Die mannen vervoeren dagelijks dronkelappen en junkies enz....
Die taxichauffeur is helemaal niet in de fout.
ps;de fout begint al sowieso bij die junkie zelf natuurlijk.En die maten zoude ook van beter moeten weten,deze lieten die vrouw dan nog helemaal alleen achter,manman.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 6 oktober 2009 om 16:05.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 16:59   #19
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:

Daar zou je dan tenminste niet voortdurend moeten zaniken over die zogenaamde "armoede" waar je je zo graag in wentelt.
Hij stelde toch voor om die naar het ziekenhuis te rijden, staat daar gedrukt ? De metgezellen van die persoon wilden dat niet. Moest die taxichauffeur die nu dwingen volgens jou ? Het zijn trouwens de vrienden van die vrouw die haar alleen achterlieten, of heb ik dat verkeerd begrepen ? De vrienden zeiden dat zij er wel zouden op letten , dat ze enkel lucht nodig had. Wat er daarna gebeurd is toch die chauffeur zijn schuld niet ? Die istoch geen dokter, ziekenverpleger, of politieagent ?
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 17:01   #20
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En met je gsm naar de 100 bellen, is nog goedkoper (is dat niet gratis) ..
o sorrie, het is de 112 voor gsm's (internasionaal), maar swat, de 100 marsjeert ook met de gsm.

Ik meen te weten dat het in die wet over het niet verlenen van hulp aan iemand in nood, nooit verplicht is om spesialist te zijn in hartmassages of zwemmen in troebel water ...
maar wel te gedragen als een normaal gemiddeld medemens zou doen ...

daar zal dus wel wat meer dan een klein beteke stront aan de knikker gezeten hebben bij die situasie daar.

Ik fantazeer zo maar een beetje:

hoorbaar achterin in je taksi:
- hij is flauw gevallen, ...
- even later: hij ademt niet meer .. rochel, rochel ...
- taksi-sjoffeur: 'moet ik naar het ziekenhuis rijden?"
- antwoord van de zwevende junkie-kameraden: neen, dan komt de polisie, zet ons hier maar af, wat frisse lucht zal hem goed doen .... rochelen mindert in geluidsintensiteit ....
- er wordt betaald voor de rit (ah ja, voor iemand het belangrijkste ... wat nog normaal is ...)
-
veel fantasie gij, hé ?
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be