Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2009, 17:50   #1
Egmond Codfried
Banneling

Standaard Waarom is dit 'Fysieke bedreiging'?

Citaat:
Je hebt een berisping ontvangen op Politics.be

--------------------------------------------------------------------------------

Dear Egmond Codfried,

You have received an infraction at Politics.be.

Reason: Fysieke bedreiging
-------
Dreigementen uiten zijn strafbaar en worden derhalve niet getolereerd op dit forum.
-------

This infraction is worth 8 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never expire.

Original Post:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=4459177

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Ik ben gewend om met alle mensen te spreken en ga zelfs regelmatig met allochtone jongeren om. Help hen zelfs heel regelmatig met hun problemen om tussen twee culturen hun weg te vinden. Ben dus reeds vanuit mijn bezigheden veel beter op de hoogte van de problemen dan jij. Dit is een open forum. Ik stelde je enkel een vraag.
Citaat:
Egmond Codfried: Er is iets zeldzaams irritants aan je commentaren, en als het om futiliteiten ging zou ik het nog aan kunnen, maar je bent blijkbaar te dom om te begrijpen dat je genocidale nazi propaganda als een papegaai napraat. Ik hoop dat iemand je te grazen neemt, dan zal je echt iets hebben om over te klagen.
All the best,
Politics.be
Eerst was het alleen "dreigen," nu is het "Fysieke bedreiging"
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 17:56   #2
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Omdat ge zegt dat het uw wens is dat iemand hem "te grazen neemt".
Oud 16 december 2009, 18:01   #3
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.egyptsearch.com/forums/ul...;f=15;t=002332

Citaat:
quote:

Waar komt de zegswijze iemand te grazen nemen vandaan?

Iemand te grazen nemen heeft verschillende betekenissen. Het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) noemt

'iemand voor de gek houden',
'iemand bedriegen',
'iemand te pakken nemen' en
'iemand lichamelijk letsel toebrengen'.

Ook kan het

'iemand mores leren',
'iemand een verlies toebrengen',
'een grap met iemand uithalen' betekenen.

Deze zegswijze gaat terug op een grap of spelletje waarbij iemand onverhoeds met gras werd bedolven. F.A. Stoett vermeldt: "Onder grazen moet men in eigenlijke zin verstaan iemand in het hooiland onder 't afgemaaide gras bedelven (...)."

Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) geeft bij grazen het volgende citaat: "Een paar andere wilde vermaken (...) natuurlijk nu ook al lang uit de mode, zijn 't grazen en 't hooien. 't Gras en 't hooi vervingen hier 't zand (van het 'met zand zouten')."

Kennelijk werden er vroeger ook wel mensen bij wijze van grap onder het hooi bedolven. Bij zouten vermeldt het WNT iemand in of met zand zouten, wat wilde zeggen: "iemand bij wijze van speelsch vermaak inwrijven met zand".

http://www.onzetaal.nl/advies/tegrazen.php
Oud 16 december 2009, 18:40   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Omdat ge zegt dat het uw wens is dat iemand hem "te grazen neemt".
Mag dat ook al niet meer?

Binnenkort mogen alleen nog nullen en èèntjes.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 18:47   #5
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mag dat ook al niet meer?

Binnenkort mogen alleen nog nullen en èèntjes.
Of dat mag of niet boeit mij niet, ik antwoord op Egmond's achterlijke vraag.
Oud 16 december 2009, 21:49   #6
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Tja Egmond Codfried, u zult zelf eigenlijk al wel weten dat ook het moderatieteam van politics.be inmiddels door zogenaamde 'stillen' is geïnfiltreerd. U weet wel, de systeemknechten van de verscholen heersers die iedereen tegen elkaar opzetten in het algemeen, en die een bijzonder hartgrondige hekel hebben aan u in het bijzonder, en die u derhalve het zwijgen willen opleggen. Net zoals u reeds op tig andere fora verbannen bent.

Verder hebben uw strafpunten, berispingen en uw reeds uitgezeten tijdelijke ban natuurlijk ook he-le-maal niets te maken met het toewensen van enge ziektes aan bijveerbeeld een Alice, of de hoop uitspreken dat iemand te grazen wordt genomen, noch dat u in zowat alle berichten van u zeer aanmatigend optreedt tegen eenieder die het gore lef heeft u en uw verheven theoriën tegen te spreken. Ook heeft u zich nog nooit aan racisme en dergelijke zaken bezondigd, uiteraard.

Ik snap werkelijk waar niet dat men een zachtmoedig, vriendelijk man zoals u zo hard aanpakt. Een schande is het, zeg ik u. Een schande!
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 12:50   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Tja Egmond Codfried, u zult zelf eigenlijk al wel weten dat ook het moderatieteam van politics.be inmiddels door zogenaamde 'stillen' is geïnfiltreerd. U weet wel, de systeemknechten van de verscholen heersers die iedereen tegen elkaar opzetten in het algemeen, en die een bijzonder hartgrondige hekel hebben aan u in het bijzonder, en die u derhalve het zwijgen willen opleggen. Net zoals u reeds op tig andere fora verbannen bent.

Verder hebben uw strafpunten, berispingen en uw reeds uitgezeten tijdelijke ban natuurlijk ook he-le-maal niets te maken met het toewensen van enge ziektes aan bijveerbeeld een Alice, of de hoop uitspreken dat iemand te grazen wordt genomen, noch dat u in zowat alle berichten van u zeer aanmatigend optreedt tegen eenieder die het gore lef heeft u en uw verheven theoriën tegen te spreken. Ook heeft u zich nog nooit aan racisme en dergelijke zaken bezondigd, uiteraard.

Ik snap werkelijk waar niet dat men een zachtmoedig, vriendelijk man zoals u zo hard aanpakt. Een schande is het, zeg ik u. Een schande!
Ik weet niet hoe het komt, maar tot dat soort vriendelijkheid neem ik een behoorlijke afstand in acht
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 14:11   #8
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Tenzij de aangesprokene een koe is mag je niet zeggen dat het een nazi is waarvan je hoopt dat ze hem of haar "te grazen" zullen nemen... Iemand die als vrijwilliger zich over allochtone jongeren ontfermt verdient overigens beter (een aanmoedigend schouderklopje & misschien wat wijze raad over hoe het eventueel beter kan..)

In de laatste knack staat overigens een zeer degelijk wetenschappelijk artikel over etnische variëteiten in de soort Homo Sapiens dat duidelijk aantoont dat de verschillen waarover o.a. jijzelf het hier voortdurend hebben grote zever zijn....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 14:49   #9
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Och. Slik je trots in en aanvaard de straf.
Oud 6 januari 2010, 14:52   #10
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

De vraag is nog niet beantwoord!
Oud 6 januari 2010, 15:36   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Tenzij de aangesprokene een koe is mag je niet zeggen dat het een nazi is waarvan je hoopt dat ze hem of haar "te grazen" zullen nemen...
Zeg roger? En zoiets als: "die roger had me goed te grazen", mag men zoiets zeggen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 12:50   #12
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeg roger? En zoiets als: "die roger had me goed te grazen", mag men zoiets zeggen?
Lieverd, er is een pogrom hier tegen mij gaande. Een andere verklaring kan ik niet bedenken. Jij loopt gevaar door je niet als deel van de kudde te gedragen.
Oud 8 januari 2010, 12:55   #13
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lieverd, er is een pogrom hier tegen mij gaande. Een andere verklaring kan ik niet bedenken. Jij loopt gevaar door je niet als deel van de kudde te gedragen.
Oud 8 januari 2010, 13:12   #14
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, als de mods jou toch weg willen zouden ze je wel ineens permanent bannen denk je niet? Nee als ik van jou was zou ik de uitleg eerder zoeken in de manier waarop je anderen behandeld op dit forum.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 13:19   #15
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ga je mond wassen met (uiteraard bruine) zeep.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 14:02   #16
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Natuurlijk, als de mods jou toch weg willen zouden ze je wel ineens permanent bannen denk je niet? Nee als ik van jou was zou ik de uitleg eerder zoeken in de manier waarop je anderen behandeld op dit forum.

Je bedoelt dus dat ik ten onrechte wordt beschuldigd van fysieke bedreiging omdat men over het algemeen moeite heeft met mijn opinies over andere zaken?

Ik dacht dat er vrijheid van meningsuiting was, maar blijkbaar dus toch niet.

En Voltaire was een zwarte man.
Oud 8 januari 2010, 21:18   #17
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dus dat ik ten onrechte wordt beschuldigd van fysieke bedreiging omdat men over het algemeen moeite heeft met mijn opinies over andere zaken?

Niet enkel is het dreigen om 'iemand te grazen te nemen' bij wet verboden, het is ook een ernstige persoonlijke aanval die in vele gevallen zou geresulteerd hebben in een permaban.

En Voltaire was niet zwart. Was het maar verboden om te liegen
Oud 9 januari 2010, 11:41   #18
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lieverd, er is een pogrom hier tegen mij gaande.
Citaat:
Het woord pogrom (Russisch: погром; pogrom van громить; gromit: - verwoesting veroorzaken; gewelddadig vernietigen) wordt gebruikt voor gewelddadige aanvallen op bepaalde groepen; etnisch, religieus of andere soorten, die vooral worden gekarakteriseerd door de vernietiging van hun omgeving (huizen, bedrijven, religieuze centra). Vaak gaan pogroms vergezeld met fysiek geweld tegen en zelfs moord op een bevolkingsgroep met de bedoeling om die groep te intimideren en zodoende te verdrijven of te dwingen zich te assimileren met de omgeving.
Nee dus.
Oud 9 januari 2010, 11:45   #19
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rare uitspraak van een zwart man
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire
Enfin je vois des hommes qui me paraissent supérieurs �* ces nègres, comme ces nègres le sont aux singes, et comme les singes le sont aux huîtres et aux autres animaux de cette espèce
Oud 9 januari 2010, 12:03   #20
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be