![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vraag me af waar de staat nog het recht vandaan haalt in naam van het belgische volk te handelen. Eveneens vraag ik mij af waarom het volk hun dat recht nog verleent.
Enkele misdaden van de belgische politiek tegen hun volk. - De verkoop van electrabel - het extra belastten van spaarbanken - monopolie van telenet op de kabel - juridische willekeur - willekeur bij belastingen - BAM/gedeeld beheer infrastructuur - misleiding m.b.t. de ambtenarenproblematiek (omdat ambtenaren vervangen worden door duurdere uitbestedingen aan bevriende bedrijven) ... Vooral heel de problematiek rond de kerncentrales is om de haren uit het hoofd te trekken, in plaats van geld te krijgen voor die verkoop moeten we er veel voor betalen...absurder kan niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slavenmentaliteit + de media die dat er ook blijft in rammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de regering krapuul is, dan is dat omdat het volk krapuul is. Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 oktober 2009 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn politieke natte droom is gewoon dat een groepering alle voetbalstadions opblaast (liefst natuurlijk als er niemand is) en dat een batterij jammers alle mogelijke televisiesignalen gaat verstoren zodat het niet meer mogelijk is om je vanuit de zetel alle soorten rotzooi in eenrichtingsverkeer in je kop te laten schieten.
Ik geef het hooguit een week en de parlementsgebouwen staan in brand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar gaat het krapuul ook het gelag betalen? Ik denk eender dat men de ernst van de situatie niet inziet. Dit is ook niet eens zo verwonderlijk, normaal is dit de taak van het parlement en de oppositie, maar deze zwijgt gewoon in alle talen. Enkel vanuit de geschreven journalistiek kan je hier en daar iets opvangen en dat is onthutsend. Vroeger kon je nog denken dat ze tenminste zelf hun onzin geloofden, nu weet je gewoon dat Van Rompie maar al te goed beseft dat hij ons iets staat voor te liegen. Vaak is het zelfs zo erg dat de realiteit het omgekeerde is van wat er gesteld wordt. In al hun beslissingen van Leterme en Van Rompie is er niets dat in het voordeel van belgie is. Ik heb nooit veel verwacht van de politiek, maardat ze zich tegen hun volk zouden keren had ik niet verwacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ook NVA wil geen commissie voor de BAM... de hypocrieten
http://www.hln.be/hln/nl/5256/Lange-...naar-BAM.dhtml eens ze aan de vetpotten zitten, allemaal dezelfden... idealen my ass |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Triest om zien voor iemand als ik die op nippertje nog De Standaard heeft gelezen toen er nog AVV-VVK op de voorpagina prijkte en De Zevende Dag nog een programma was waar de moderator amper nog durfde tussenbeide te komen uit angst verscheurd te worden door de blaffende honden rond de tafel. De tijd dat politici een overdosis immodium namen voor ze met knikkende knietjes naar de IJzerbedevaart trokken met een zakje verse onderbroeken voor de parkings onderweg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik drink niet en heb geen kabel....wat is uw punt? Ik daag u trouwens uit om het ten gronde over de aangehaalde punten te hebben.
Laatst gewijzigd door Loki : 28 oktober 2009 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En in dit soort protesten is organisatie alles.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() De media die elke vorm van verzet afschildert als
- futiel - crimineel Verder gebruikt de heersende klasse zeer bewust en handig de verdeel-en-heers tactiek. Ze verdeelt de arbeidersklasse in Vlamingen en Walen, in Belgen en migranten, arbeiders en bedienden, vasten en interimmers, ze zet de vroege shift op tegen de late etc. Zowel via legale middelen, via verschil in beloning als via de media gebeurt dit. Ze hebben de arbeidersklasse zodanig geatomiseerd tot zelfs de idee van een klasse zélf vreemd overkomt.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 28 oktober 2009 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is dat het soort van mensen die ik toejuich. Hij woont in Luik en gaat werken in Brussel. Tja... ik zou die files niet willen doen. En hij is geen zelfstandige maar een werknemer voor een onderhoudsfirma. Waarom zou ik lastig doen. Dat gezeik over racisme steeds als je een boompje opsteekt over scholing en taalonderwijs voor generatie zoveel. Het is gewoonweg nodig. Ik zou het al eens leuk vinden mocht ik in heel basis Nederlands met die man kunnen spreken maar evenzeer kan hij als jarenlang werknemer in Vlaanderen gewoon een basis van het Nederlands/Vlaams proberen te leren. Niet voor mij. Maar voor hemzelf.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 oktober 2009 om 23:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Er zijn taalbarrieres. Zeker. maar die kunnen geslecht worden. Veel belangrijker, en dat is waar ik als marxist op hamer, is dat je hem erkent als iemand van jouw klasse.
Als de prijs van de benzine of de diesel omhoog gaat treft dat jullie beiden. Als de post geprivatiseerd wordt, treft dat jullie beiden. (Ik had bijna iets over onderwijs geschreven, maar dat is gesplitst, daar hebben ze al verdeeld om te heersen.) Die ban dis veel fundamenteler dan de grenzen van taal, geloof, huidskleur of nationaliteit.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Quod non.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() De band tussen de klasse is fundamenteler dan de verdeling. Wat niet betekent dat die altijd tot uiting komt. Ik schreef toch hierboven dat de burgerij de arbeidersklasse verdeelt om beter erover te heersen. Ook arbeiders van hetzelfde volk worden, via andere mechanisme tegen elkaar opgezet: het onderscheid tussen arbeiders en bedienden tussen vasten en interimmers, tussen ouderen en jongeren, hebben allemaal niets te maken met taal, met geloof afkomst of huidskleur.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met de belze pers is het echter van iets of wat, naar minder als 0 gegaan toen verafstoot aan de macht gekomen is, die heeft echt alles naar de kloten gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ondanks het feit dat ik gene marxist ben , zult gij mij nooit oneerbiedig zien doen tegen een van de mensen van t onderhoudspersoneel in tegendeel, ik ben altijd vriedelijk tegen die mensen, ook tegen de bewakers, of andere mensen die een trapke lager staan en al eens iets moeten doen voor mij. Het is niet omdat ge er een kapitalistisch wereldbeeld op nahoud dat ge onvriendelijk moet zijn, of geen respect moet tonen, voor mensen die hun werk doen, wat dat ook mag zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Dat er niets zal veranderen als niemand actie onderneemt.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En aangezien men de mensen zodanig bang gemaakt heeft door hen te zeggen dat de hemel op ons hoofd zal terechtkomen indien er te veel tegelijk veranderd, heeft men de publieke opinie ook nog eens zodanig gedrild dat ze diegenen die iets willen veranderen gaan terugfluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De veroorzaakte problemen zijn dan nog van die aard dat je een heel nationalischtische beweging nodig hebt om enig weerwerk te bieden. Tegen Suez kan alleen als land iets gedaan worden en daarvoor heb je al politieke klassebakken nodig. Dat boer Jan een vuist maakt zal ze in Parijs een worst wezen. We staan als volk met de rug tegen de muur en het is op zich niet zo verwonderlijk dat er niets wordt ondernomen. Je mag niet vergeten dat de mens als kuddedier zwaar onder de knoet ligt van maatschappelijke verpichtingen. Het enige wat iets zou uithalen is burgelijke ongehoorzaamheid en gezien de situatie zal die er maar komen als het kalf is verdronken. |
|
![]() |
![]() |