Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2009, 21:52   #1
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard Waarom volgen we nog?

Ik vraag me af waar de staat nog het recht vandaan haalt in naam van het belgische volk te handelen. Eveneens vraag ik mij af waarom het volk hun dat recht nog verleent.

Enkele misdaden van de belgische politiek tegen hun volk.

- De verkoop van electrabel
- het extra belastten van spaarbanken
- monopolie van telenet op de kabel
- juridische willekeur
- willekeur bij belastingen
- BAM/gedeeld beheer infrastructuur
- misleiding m.b.t. de ambtenarenproblematiek (omdat ambtenaren vervangen worden door duurdere uitbestedingen aan bevriende bedrijven)
...

Vooral heel de problematiek rond de kerncentrales is om de haren uit het hoofd te trekken, in plaats van geld te krijgen voor die verkoop moeten we er veel voor betalen...absurder kan niet.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 21:54   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Slavenmentaliteit + de media die dat er ook blijft in rammen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 21:55   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik vraag me af waar de staat nog het recht vandaan haalt in naam van het belgische volk te handelen. Eveneens vraag ik mij af waarom het volk hun dat recht nog verleent.

- juridische willekeur
- misleiding m.b.t. de ambtenarenproblematiek (omdat ambtenaren vervangen worden door duurdere uitbestedingen aan bevriende bedrijven)
...

Vooral heel de problematiek rond de kerncentrales is om de haren uit het hoofd te trekken, in plaats van geld te krijgen voor die verkoop moeten we er veel voor betalen...absurder kan niet.
Tja, wie het allemaal toelaat verdient niet beter.

Als de regering krapuul is, dan is dat omdat het volk krapuul is.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 oktober 2009 om 21:56.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 22:00   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mijn politieke natte droom is gewoon dat een groepering alle voetbalstadions opblaast (liefst natuurlijk als er niemand is) en dat een batterij jammers alle mogelijke televisiesignalen gaat verstoren zodat het niet meer mogelijk is om je vanuit de zetel alle soorten rotzooi in eenrichtingsverkeer in je kop te laten schieten.

Ik geef het hooguit een week en de parlementsgebouwen staan in brand.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 28 oktober 2009, 22:09   #5
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Als de regering krapuul is, dan is dat omdat het volk krapuul is.
Maar gaat het krapuul ook het gelag betalen? Ik denk eender dat men de ernst van de situatie niet inziet. Dit is ook niet eens zo verwonderlijk, normaal is dit de taak van het parlement en de oppositie, maar deze zwijgt gewoon in alle talen. Enkel vanuit de geschreven journalistiek kan je hier en daar iets opvangen en dat is onthutsend. Vroeger kon je nog denken dat ze tenminste zelf hun onzin geloofden, nu weet je gewoon dat Van Rompie maar al te goed beseft dat hij ons iets staat voor te liegen. Vaak is het zelfs zo erg dat de realiteit het omgekeerde is van wat er gesteld wordt. In al hun beslissingen van Leterme en Van Rompie is er niets dat in het voordeel van belgie is. Ik heb nooit veel verwacht van de politiek, maardat ze zich tegen hun volk zouden keren had ik niet verwacht.
Oud 28 oktober 2009, 22:09   #6
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- juridische willekeur
...

Och huiskamerrevolutionair, pakt nog een pint en zet u voor de TV, Familie begint!
Oud 28 oktober 2009, 22:11   #7
BlueThunder
Banneling

Standaard

Ook NVA wil geen commissie voor de BAM... de hypocrieten
http://www.hln.be/hln/nl/5256/Lange-...naar-BAM.dhtml

eens ze aan de vetpotten zitten, allemaal dezelfden... idealen my ass
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 22:17   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar gaat het krapuul ook het gelag betalen? Ik denk eender dat men de ernst van de situatie niet inziet.
Moe thuiskomen en dan den tv aan, he. De kampioenen, Thuis, Familie, 't VTM-nieuws of een kreng van Terzake als ze Canvas al op hun TV hebben geprogrammeerd. Veel moet niet geleerd worden want ze hadden 's middags toch reeds het celebrity nieuws in hun HLN gelezen.

Triest om zien voor iemand als ik die op nippertje nog De Standaard heeft gelezen toen er nog AVV-VVK op de voorpagina prijkte en De Zevende Dag nog een programma was waar de moderator amper nog durfde tussenbeide te komen uit angst verscheurd te worden door de blaffende honden rond de tafel. De tijd dat politici een overdosis immodium namen voor ze met knikkende knietjes naar de IJzerbedevaart trokken met een zakje verse onderbroeken voor de parkings onderweg.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 28 oktober 2009, 22:23   #9
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Och huiskamerrevolutionair, pakt nog een pint en zet u voor de TV, Familie begint!
Ik drink niet en heb geen kabel....wat is uw punt? Ik daag u trouwens uit om het ten gronde over de aangehaalde punten te hebben.

Laatst gewijzigd door Loki : 28 oktober 2009 om 22:26.
Oud 28 oktober 2009, 22:26   #10
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- juridische willekeur
...

Sinds de Val van de Muur ligt de arbeidersbeweging op haar gat. De vakbonden zijn met drie miljoen leden de grootste ledenorganisatie van belgie, maar door de ideologische verwarring die er in de jaren negentig is gekomen slaagt de arbeidersklasse niet meer in zich te organiseren.

En in dit soort protesten is organisatie alles.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 22:29   #11
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
de media die dat er ook blijft in rammen.
De media die elke vorm van verzet afschildert als
- futiel
- crimineel

Verder gebruikt de heersende klasse zeer bewust en handig de verdeel-en-heers tactiek. Ze verdeelt de arbeidersklasse in Vlamingen en Walen, in Belgen en migranten, arbeiders en bedienden, vasten en interimmers, ze zet de vroege shift op tegen de late etc. Zowel via legale middelen, via verschil in beloning als via de media gebeurt dit.

Ze hebben de arbeidersklasse zodanig geatomiseerd tot zelfs de idee van een klasse zélf vreemd overkomt.

Laatst gewijzigd door driewerf : 28 oktober 2009 om 22:30.
Oud 28 oktober 2009, 23:02   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De media die elke vorm van verzet afschildert als
- futiel
- crimineel

Verder gebruikt de heersende klasse zeer bewust en handig de verdeel-en-heers tactiek. Ze verdeelt de arbeidersklasse in Vlamingen en Walen, in Belgen en migranten, arbeiders en bedienden, vasten en interimmers, ze zet de vroege shift op tegen de late etc. Zowel via legale middelen, via verschil in beloning als via de media gebeurt dit.

Ze hebben de arbeidersklasse zodanig geatomiseerd tot zelfs de idee van een klasse zélf vreemd overkomt.
Die komt me ook vreemd over, makker. Bij ons werkt een Marokkaan voor het onderhoud en de klusjes in het gebouw. Toffe mens... Hij verstaat mij niet en ik hem niet en we spreken bijna in gebarentaal. Die mens komt elke dag vanuit Luik naar Brussel gereden. De eerste die iets slecht zegt over die mens kan een paar kletsen verwachten van me. Och... hij lust ook een pintje en heeft een voor een marocske ook wel een erg donkere huid. Hij heeft een vast contract en we zouden hem niet kunnen missen. Hij is een arbeider of moet zijn upgrade naar een bediendencontract hebben gemist maar met dat soort mensen ben ik dus heel solidair. Mijn kennis van het Frans is onbestaande (heb er genoeg les in gehad maar het wil me niet lukken) maar zeveren en zo... je verstaat soms wel eens een zinnetje, maar volledig versta je dat niet.

Toch is dat het soort van mensen die ik toejuich. Hij woont in Luik en gaat werken in Brussel. Tja... ik zou die files niet willen doen. En hij is geen zelfstandige maar een werknemer voor een onderhoudsfirma. Waarom zou ik lastig doen. Dat gezeik over racisme steeds als je een boompje opsteekt over scholing en taalonderwijs voor generatie zoveel. Het is gewoonweg nodig.

Ik zou het al eens leuk vinden mocht ik in heel basis Nederlands met die man kunnen spreken maar evenzeer kan hij als jarenlang werknemer in Vlaanderen gewoon een basis van het Nederlands/Vlaams proberen te leren. Niet voor mij. Maar voor hemzelf.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 oktober 2009 om 23:06.
Oud 28 oktober 2009, 23:18   #13
driewerf

Standaard

Er zijn taalbarrieres. Zeker. maar die kunnen geslecht worden. Veel belangrijker, en dat is waar ik als marxist op hamer, is dat je hem erkent als iemand van jouw klasse.
Als de prijs van de benzine of de diesel omhoog gaat treft dat jullie beiden. Als de post geprivatiseerd wordt, treft dat jullie beiden. (Ik had bijna iets over onderwijs geschreven, maar dat is gesplitst, daar hebben ze al verdeeld om te heersen.) Die ban dis veel fundamenteler dan de grenzen van taal, geloof, huidskleur of nationaliteit.
Oud 29 oktober 2009, 05:48   #14
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de prijs van de benzine of de diesel omhoog gaat treft dat jullie beiden. Als de post geprivatiseerd wordt, treft dat jullie beiden. (Ik had bijna iets over onderwijs geschreven, maar dat is gesplitst, daar hebben ze al verdeeld om te heersen.) Die ban dis veel fundamenteler dan de grenzen van taal, geloof, huidskleur of nationaliteit.
Als dat waar zou zijn , nl dat klassebewustzijn fundamenteler dan taal , geloof etc. dan hadden we al lang in een communistisch wereldparadijs geleefd , niet?
Quod non.
Oud 29 oktober 2009, 06:47   #15
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Als dat waar zou zijn , nl dat klassebewustzijn fundamenteler dan taal , geloof etc. dan hadden we al lang in een communistisch wereldparadijs geleefd , niet?
Quod non.
De band tussen de klasse is fundamenteler dan de verdeling. Wat niet betekent dat die altijd tot uiting komt. Ik schreef toch hierboven dat de burgerij de arbeidersklasse verdeelt om beter erover te heersen. Ook arbeiders van hetzelfde volk worden, via andere mechanisme tegen elkaar opgezet: het onderscheid tussen arbeiders en bedienden tussen vasten en interimmers, tussen ouderen en jongeren, hebben allemaal niets te maken met taal, met geloof afkomst of huidskleur.
Oud 29 oktober 2009, 07:42   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds de Val van de Muur ligt de arbeidersbeweging op haar gat. De vakbonden zijn met drie miljoen leden de grootste ledenorganisatie van belgie, maar door de ideologische verwarring die er in de jaren negentig is gekomen slaagt de arbeidersklasse niet meer in zich te organiseren.

En in dit soort protesten is organisatie alles.
Inderdaad, na de val van de muur is het pijlsnel omlaag gegaan, iedereen dacht plots dat men veilig was... de commies lagen paraplu...

met de belze pers is het echter van iets of wat, naar minder als 0 gegaan toen verafstoot aan de macht gekomen is, die heeft echt alles naar de kloten gekregen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 07:55   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn taalbarrieres. Zeker. maar die kunnen geslecht worden. Veel belangrijker, en dat is waar ik als marxist op hamer, is dat je hem erkent als iemand van jouw klasse.
Kijk driewerf, ik verdien nie slecht, moet mij nie vuil maken (toch niet dikwijls, maar ik heb er ook gene schrik voor als het eens nodig is. ) ik ben zo een van die chancards, die hem alle dagen betaald mag bezig houden met zijn hobby... allee tis te zeggen, ge hebt er ook een pak verantwoordelijkheid bij, dus het is gene speeltuin.

Maar ondanks het feit dat ik gene marxist ben , zult gij mij nooit oneerbiedig zien doen tegen een van de mensen van t onderhoudspersoneel in tegendeel, ik ben altijd vriedelijk tegen die mensen, ook tegen de bewakers, of andere mensen die een trapke lager staan en al eens iets moeten doen voor mij.

Het is niet omdat ge er een kapitalistisch wereldbeeld op nahoud dat ge onvriendelijk moet zijn, of geen respect moet tonen, voor mensen die hun werk doen, wat dat ook mag zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 08:58   #18
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik drink niet en heb geen kabel....wat is uw punt? Ik daag u trouwens uit om het ten gronde over de aangehaalde punten te hebben.
Dat er niets zal veranderen als niemand actie onderneemt.
Oud 29 oktober 2009, 09:10   #19
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En aangezien men de mensen zodanig bang gemaakt heeft door hen te zeggen dat de hemel op ons hoofd zal terechtkomen indien er te veel tegelijk veranderd, heeft men de publieke opinie ook nog eens zodanig gedrild dat ze diegenen die iets willen veranderen gaan terugfluiten.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 09:55   #20
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zou dan ondernomen moeten worden, buiten dat we Van Rompey lynchen om ons hart te luchten. Via democratische weg zal het in ieder geval moeilijk gaan, aangezien dat spel niet echt eerlijk wordt gespeeld. Voor een revolutionair protest ontbreekt de sociale lijm...en individueel protest wordt gebanaliseerd en in diskrediet gebracht. Protest via de kunsten is dan weer voor een te beperkt publiek. Iets ondernemen tot daar toe, maar laat het alsjeblieft iets opleveren.
De veroorzaakte problemen zijn dan nog van die aard dat je een heel nationalischtische beweging nodig hebt om enig weerwerk te bieden. Tegen Suez kan alleen als land iets gedaan worden en daarvoor heb je al politieke klassebakken nodig. Dat boer Jan een vuist maakt zal ze in Parijs een worst wezen.
We staan als volk met de rug tegen de muur en het is op zich niet zo verwonderlijk dat er niets wordt ondernomen. Je mag niet vergeten dat de mens als kuddedier zwaar onder de knoet ligt van maatschappelijke verpichtingen. Het enige wat iets zou uithalen is burgelijke ongehoorzaamheid en gezien de situatie zal die er maar komen als het kalf is verdronken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be