![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [USir Ian Kershaw: "Uiteindelijk heeft de PVV te weinig steun"[/u]
Roemruchte Hitler-kenner voorspelt dat er ook in de toekomst genocide is. Maar niet in Nederland. ‘Er wordt nooit iets aan gedaan, we constateren genocide altijd pas achteraf als het al te laat is.’ De Britse hoogleraar Moderne Geschiedenis Sir Ian Kersaw (wereldberoemd vanwege zijn Hitler-biografieën) gaf gisteren in Amsterdam een lezing op uitnodiging van het Centrum voor Holocaust- en Genocidestudies van de Universiteit van Amsterdam. ![]() Dagblad De Pers sprak na afloop met de historicus. ‘De belangrijkste voorwaarde voor genocide is dat een land etnisch verdeeld is naar religie of ras.’ Hij kwam op het juiste moment op bezoek in Nederland. Voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog wordt een bevolkingsgroep in Nederland door een deel van de bevolking als minderwaardig gezien omdat ze moslim of Marokkaan zijn. Als het aan de PVV van Geert Wilders ligt gaan moslims het land uit. ![]() Volgens de laatste peilingen zou 15 procent van het electoraat (23 zetels) op een man stemmen waarvoor de regering zo bang voor is dat ze geen gedetailleerde informatie over allochtonen durft te verstrekken. Extreem-rechts ![]() Moeten we bang zijn voor het ergste? ‘De opkomst van dit soort extreem-rechtse partijen is heel zorgelijk. Ze krijgen steeds meer stemmen door heel Europa en in Nederland is dat misschien nog wel een tikje erger’, constateert Kershaw. ‘Maar de situatie nu is wel erg ver verwijderd van de omstandigheden waarin genocide kan ontstaan. Ik kan het me gewoon niet voorstellen in dit Europa.’ Kershaw wijst erop dat een paar jaar geleden bij de opkomst van Jörg Haider in Oostenrijk hetzelfde werd geroepen. Maar die raakte snel buiten beeld en reed zich vorig jaar onder invloed dood. ‘Ik probeer de buitenlanderhaat en anti-moslim praat niet te bagatelliseren, maar laten we wel wezen. Wilders heeft maximaal 20 procent steun. Dat betekent dat 80 procent hem niet steunt. Dat positieve mag je ook best benadrukken.’ Leiders Kershaw, die vanwege zijn boeken over Hitler en nazi Duitsland tot ridder werd geslagen, dicht leiders zoals Wilders of Hitler minder roem toe dan ze zelf zouden willen hebben. ‘Leiders zijn altijd het product van omstandigheden. Daarmee wil ik niet zeggen dat Hitler voor de eerste de beste man van de straat had kunnen worden ingeruild. Iedere leider, of het nou Hitler, Stalin of Pol Pot is, heeft natuurlijk wel iets bijzonders. Maar ze zijn altijd een product van een tijd waarin men zijn ideeën wil accepteren.’ Zo kon Hitler volgens Kershaw enkel aan de macht komen na de trauma’s van de Eerste Wereldoorlog. Nog steeds Kershaw vindt dat de omstandigheden in het Westen zo veranderd zijn dat genocide niet snel meer zal voorkomen. Maar in werelddelen als Afrika is dat een ander verhaal. ‘Er was genocide in het verleden, het is er nu en ongetwijfeld ook in de toekomst.’ Met een fluitje bier in de hand windt Kershaw zich erover op dat in gebieden als Darfur duizenden mensen worden afgeslacht omdat de Verenigde Naties te sloom zijn om in te grijpen. Toekomstige problemen Volgens de hoogleraar is het duidelijk waar de problemengebieden van de toekomst liggen. ‘Dat is in landen die etnisch verdeeld zijn, waar competitie is om hulpbronnen zoals olie en waar de partijen elkaar makkelijk in de haren kunnen vliegen.’ Kershaw houdt zijn hart vast voor verschillende landen in Centraal-Afrika. Of hij het aan het rechte eind heeft, kan Kershaw niet met zekerheid zeggen. ‘Jammer genoeg zijn historici alleen goed in het voorspelen van wat al is gebeurd.’ ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Wilder is een extreme neo-liberaal en eveens een zionistische slijmjurk.
"We fight not for glory nor for wealth nor honour, but only and alone we fight for freedom which no good man surrenders but with his life." "Whoever betrayed the cause, or gave up the fight, or suffered loss of spirit, it was seldon the People. We are the People." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() "Ik probeer de buitenlanderhaat en anti-moslim praat niet te bagatelliseren, maar laten we wel wezen. Wilders heeft maximaal 20 procent steun. Dat betekent dat 80 procent hem niet steunt. Dat positieve mag je ook best "
Ik denk het ook, we moeten niet blind zijn voor racisme maar we moeten ook niet overdijven. Kijk naar het "vlaams blok" zwarte zondag hier zwarte zondag daar en ze verliezen aan electoraal. Denk dat we na de 2WW een zeker bewustzijn hebben gecreëerd. Wat ik eder zie als een groot probleem is de "media" die als het ware de mensen racisme onbewust/bewust alleen maar voor de kijk cijfers, probeert in te printen bij de mensen dat is gevaarlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
"We fight not for glory nor for wealth nor honour, but only and alone we fight for freedom which no good man surrenders but with his life." "Whoever betrayed the cause, or gave up the fight, or suffered loss of spirit, it was seldon the People. We are the People." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U doet dus aan waarheidsbevinding, Uw analytische geest is tot deze conclusie gekomen?
...of was het enkel maar wat nattevingerwerk - of wat gal spuien?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en zijn kapsel is natuurlijk ook niet om aan te zien - kijk - dát zijn nou argumenten waar je een puntje aan kan zuigen, om hem meteen uit de politiek te weren, want - al de rest zijn toch zukke knapperds!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik ben blij dat we het eens zijn.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
En wat met die partijen die minder dan 20% halen? Meer dan 80% die hen niet steunen. Laatst gewijzigd door daiwa : 13 november 2009 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Elementen uit die kleine minderheid hebben ons wel een terrorwet bezorgd en dat onze politici in een gepantserde auto moeten rijden met een heel leger beveiliging om hun heen. Hebben ze niet ook zelf het "monster"Wilders gecreëerd? http://www.youtube.com/watch?v=u_ah7...eature=related
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() [quote=daiwa;4439554]
Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=nickb;4439816]ik denk dat er wat extremisme tussen Wilders en zijn tegenstrevers de moslims weinig verschil is
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De reden waarom een liberaal als Wilders electoraal kan profiteren van de toenemende anti-multiculgevoelens, is omdat radicaal-rechts in Nederland een enorm gat heeft laten openliggen door zich voortdurend amateuristisch en marginaal op te stellen. Partijen als de NVU dragen een verpletterende verantwoordelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als ik kijk naar een programma als "Pauw en Witteman" hoor ik niets anders. Wilders is geen monster hij is alleen er op uit om een handvol mensen alles te geven, en laat de rest het maar uit vechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
kijk hier ook nog even naar
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote][quote=nickb;4439816
Het verschil tussen een "gewone" en een extreme partij is dat men bij laatste ofwel er helemaal vóór ofwel helemaal tegen is. Hoeveel mensen er tegen zijn is in deze wel nuttig om te weten, omdat het om extremisme gaat.[/QUOTE] Het was te verwachten dat de stelling zoveel % voor is zoveel % tegen enkel voor het VB telt. Als de sossen 15% halen is het toch duidelijk dat 85% van de kiezers niet van hen of hun programma moet weten. Laatst gewijzigd door daiwa : 13 november 2009 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je een te klein beeld hebt van de media. Als vlak voor uitzending moet gekozen worden tussen (ik zeg maar iets), "massale vervuiling van fabriek" en "rellen in Mollenbeek". Gaan ze voor dat laaste alleen al voor de kijkcijfers. "Een handje vol moslims die onze hele samenleving verpesten" En de Albanse maffia of en andere criminele netwerken? die vastgoed opkopen en zwart geld wit wassen? Maar dat is niet polariserend natuurlijk, die mogen hun gang gaan. Trouwens ik vind "de maffia" veel duidelijker dan "Een handje vol moslims" want wat dat zijn dat "hang jongeren" of jeugd met iets te veel "ADHD". Maar die vind je ook onder niet allochtone jeugd. Het probleem is mss dat allochtone nog gemeenschap zin kennen, en wij niet meer want wat bind ons nog? Laatst gewijzigd door doubled : 14 november 2009 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: