![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is dit voldoende als genoegdoening naar de slachtoffers? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
5 | 45,45% |
Keine ahnung |
![]() ![]() ![]() |
4 | 36,36% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooreerst even duidelijk maken, voor Bhairav hier binnenstormt om over te leuteren over 'het volk' dat straffen wil zien, dat het me niet gaat om bestraffing. Het gaat me eerder over hoe laag geleden materiële en geestelijke schade wordt ingeschat. Vindt u een 1.670 euro schadevergoeding (die 650 euro gaat naar de staat, dus daar hebben die mensen niets aan) genoeg om de stress van drie jaar van het gevoel van gestalkt te worden, om de materiële beschadigingen, de paranoia die je gaat kweken als je 's ochtends weer eens buitenkomt en je afvraagt of je post weer gaat doorweekt en stinkend naar verschaalde urine zal zijn met het extraatje dat je weer je brievenbus mag uitkuisen en die post er met plastieken handschoenen uithalen. Is dat voldoende om de stress drie jaar te dragen om je iedere dag weer af te vragen waar weer iemand in je tuin z'n gevoeg heeft gedaan? Om je deur te openen en vast te stellen dat er weer een stukje tuin is verwoest dat je dan weer moet herstellen. Is het genoeg dat je mensen zodanig uit hun slaap en geluk moet halen dat ze verdorie camerabewaking laten installeren (en ik denk niet dat dat onder renovatie-subsidies valt)? Ik zeg neen. Nogmaals, het gaat me niet om bestraffing, maar het gaat me om wat die mensen hebben ondergaan in die 3 jaren en dat niet kan worden afgedaan als een eenmalig studentikoos grapje van een paar zatte jongelingen. En dus ook de vraag hoe ze best kunnen worden vergoed voor het aangedane leed. Als die Scouts leiders al niet over geld beschikken, dan had ik de rechter op z'n minst in het oor willen fluisteren dat naast die schamele 1.670 euro voor drie jaar aan stress, die twee daarnaast nog een alternatieve straf krijgen die eruit bestaat om minstens 3 jaar alle tuinwerk van hun slachtoffers te doen. En dat op voorwaardelijke wijze. Indien ze daaraan verzaken, moeten ze een boete krijgen die overeenkomt met de echte mentale en fysieke schade die ze hebben aangericht. Ik heb gezegd. We kunnen dat ook pollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben nog chance gehad dat die mensen alleen maar een camera hebben geïnstalleerd. Ik had potverdorie mijn brievenbus onder stroom gezet. Ze zouden zich dan de volgende keer wel bedenken voor ze hun pietje door die gleuf staken!
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n monsters kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Is er een reden waarom hun scoutsidentiteit hier benadrukt wordt?
M.i. is het niet vaak de gewoonte dat wetsovertreders worden gecatalogeerd volgens hun favoriete hobby, zoals daat zijn de darts-spelende mensensmokkelaar, de biljartende dubbelparkeerder of de world-of-warcraft spelende winkeldief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze moeten voor mijn part niet in de gevangenis of zo. Maar ik vind de vergoeding voor die materiële en vooral psychische onrust wel te laag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Geen idee of dit terecht is. IK weet niet wat de kost is van de aangerichte schade en of deze gedekt wordt door de boete. Daarbij vind ik het een beetje raar om geestelijke schade terug goed te maken met geld, ik betwijfel zelfs of dat kan.
Ik weet wel dat als iemand dit bij mij flikt, ik na de tweede keer de hele nacht in een donker hoekje zit te wachten met een slagwapen tot ik de daders in mijn vizier krijg.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een hele opluchting.
Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou me neerleggen bij de wijsheid van de rechtbank... Uiteraard. Maar in mijzelve zou ik zeggen, zo'n monsters kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden. Dat het weeral schurken zijn van een uitgesproken Belgicistische organisatie is veelzeggend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 november 2009 om 23:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht zelf wel aan een hogere schadeloosstelling
+ gratis werken voor je slachtoffers. Alcoholisme is moeilijk te onderhouden als je 10 jaar moet werken in je vrije tijd om je slachtoffers terug te betalen. Tevens een lesje in verantwoordelijkheid. Geen celstraf nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() 2 jaar wc schoonmaken (aangezien dat die gasten toch pis en kak toch leuk vinden) in een of andere openbare instelling waar er nogal wat volk op afkomt, en dat 1 maal per week.
alhoewel dan pakt ge de broodwinning af van iemand anders, en dat is nu ook weer de bedoeling niet. dus ik weet het echt niet. ![]() Laatst gewijzigd door De Waal : 4 november 2009 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hou nu eens op met je allochtonen-fixatie. Het waren autochtonen en het gaat over hoe je de slachtoffers eventueel min of meer schadeloos kan stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |