![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Nog milicien geweest ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 45,83% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
24 | 50,00% |
Gewetensbezwaarde |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,17% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben vollen bak bezig mijn niveau op te krikken , deze keer gaat het niet over seks , allé een beetje toch , maar niet volledig .
Ik zat bij de allerallerlaatste generaties die nog de eer hadden het vaderland te dienen als milicien . Eerst een maand in lombardsijde , dan naar kazerne Passendaele in Westhoven nabij Keulen . De schoonste tijd van mijn leven is het niet geworden zoals er zovele zeggen , onze oversten waren echt debiel , de gewone beroepsmilitairen konden letterlijk niet lezen of schrijven , de korporaals en sergeanten haalden hooguit niveau beroepsonderwijs . Ik zat bij de gevechtsgenie , wij moesten alles opblazen en mijnen leggen , na ons kwam de bouwgenie die alles herstelde en wij maakten dat nadien weer stuk ![]() Enkele anecdotes : Het seutje van de kamer , wij lagen met 8 , vastgebonden en zijn zak kaalgescheerd en nadien in zijn blote flikker naar buiten gejaagd ![]() Nog één : We deden de muur , wil zeggen na 24 u stiekem binnenkomen , we moesten voor 24 u binnen zijn , de grootste zatlap bleef in de prikkeldraad hangen , ze hebben hem moeten bevrijden en hij was een pink kwijt ![]() Nog één : Er was iemand zat in zijn bed gekropen en zijn kont lag bloot . Ik nam een schel kaas van tussen een sandwich en legde die tussen zijn reet . We namen daar een foto van die we nog naar zijn ouders gestuurd hebben ![]() Kaas weer tussen de sandwich gelegd , kwam de grootste zuiper van ons kamer binnen en zei , ik heb reuzehonger en hij speelde die sandwich op 3 sekonden naar binnen . hihihihihihi ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom: je kon ook bij 'den troep' je pollen al niet thuishouden van de piemeltjes en kontjes van je mede-miliciens...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 30 oktober 2009 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben te jong.
![]() En ik moest waarschijnlijk niet gaan. Familieleden van oorlogshelden en krijgsgevangen en verzetstrijders enzo hoefden niet. Laatst gewijzigd door bgf324 : 30 oktober 2009 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 10 maand Peuti....LogC1..
![]() Laatst gewijzigd door lantjes : 30 oktober 2009 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle familieleden of enkel de eerstgeborene? Ik weet bijvoorbeeld dat mijn vader om die reden niet moest gaan (grootvader was krijgsgevangen in WO 2), maar als ik het niet mis heb, dacht ik dat mijn oom daarentegen wel moeten gaan is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() 10 maand Leopoldsburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vader is niet moeten gaan voor diezelfde reden en men stelde mij altijd gerust dat ik ook nie zou moeten gaan moest het terug ingevoerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() 1 maand Heverlee, 7 maanden Duitsland.
In het slijk rondkruipen enz, maar ook mooie boswandelingen in Duitse heuvels - tijdens mijn vrije tijd wel te verstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Het zou me niet verbazen, gezien je topicgeschiedenis en vooral de inhoud ervan, dat jij dat seutje was en dat ze meer hebben gedaan dan jouw zak leeggeschoren (ipv gescheerd, by the way).
![]() |
#10 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En de legendarische kameraadschap?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 van de zonen binnen het gezin werden opgeroepen, maar een krijgsgevangenschap van een ouder telde mee als één dienst, dus enkel de oudste (of liever, degene die eerst "vrij" was want door studies kon de dienstplicht uitgesteld worden) moest in dat geval gaan.
Laatst gewijzigd door Zucht : 30 oktober 2009 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelukkig niet moeten gaan.
Nu ja een ramp zou dat ook niet zijn. Bij mij zou het gewoon mijn zelfde job zijn (arts), maar dan voor het leger. Dan zou ik wel officiertje mogen spelen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN