Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2009, 10:30   #1
Jukes
Parlementslid

Standaard Waarom worden gsm-masten gecamoufleerd?

Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege wil iets doen aan gsm-masten op scholen en rusthuizen. Ze wil niet dat kinderen en ouderen aan stralingrisico's worden blootgesteld. Of dat stralingsrisico er nu bestaat of niet woedt nog een hele discussie, maar blijkbaar hebben de operatoren van gsm-netten er zelf toch niet zo'n goed oog in. Waarom verbergen ze anders al jaren gsm-masten op of vlakbij rusthuizen in polyester kokers, die er uitzien als 'doodgewone' schouwen?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  002.jpg‎
Bekeken: 125
Grootte:  198,3 KB
ID: 59288  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  001.jpg‎
Bekeken: 126
Grootte:  100,5 KB
ID: 59289  

Oud 13 november 2009, 10:36   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Esthetische redenen, ...

Veiligheids redenen, het is niet zo slim om uw infrastructuur open en bloot op te stellen, in een mast zie ik niet gauw iemand inklimmen, op een dak kan je echter makkelijk op en op uw gemakske "werken" als je iets van zin bent.

Mijn schotel staat ook verdekt opgesteld die is van beneden niet te zien, anders gaan de geburen neuten dat er een schotel hangt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 18:51   #3
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Esthetische redenen, ...

Veiligheids redenen, het is niet zo slim om uw infrastructuur open en bloot op te stellen, in een mast zie ik niet gauw iemand inklimmen, op een dak kan je echter makkelijk op en op uw gemakske "werken" als je iets van zin bent.

Mijn schotel staat ook verdekt opgesteld die is van beneden niet te zien, anders gaan de geburen neuten dat er een schotel hangt.
Naast iemand van vreemden afkomst gaan wonen dan heb je dat probleem niet. Die zijn verdaagzamer op dat gebied.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 18:59   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarom worden gsm-masten gecamoufleerd?

Om de paranojieden onder ons niet nodeloos op stang te jagen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 19:33   #5
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege wil iets doen aan gsm-masten op scholen en rusthuizen. Ze wil niet dat kinderen en ouderen aan stralingrisico's worden blootgesteld. Of dat stralingsrisico er nu bestaat of niet woedt nog een hele discussie, maar blijkbaar hebben de operatoren van gsm-netten er zelf toch niet zo'n goed oog in. Waarom verbergen ze anders al jaren gsm-masten op of vlakbij rusthuizen in polyester kokers, die er uitzien als 'doodgewone' schouwen?
Iedereen wil GSMen en SMSen, niemand wil een mast.
Vergeet niet dat de GSM zelf veel gevaarlijker is dan de mast, toch heeft ieder kind, vanaf dat het kan lopen, een GSM. Een beetje hypocriet niet?
Oud 13 november 2009, 19:37   #6
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vergeet niet dat de GSM zelf veel gevaarlijker is dan de mast, toch heeft ieder kind, vanaf dat het kan lopen, een GSM. Een beetje hypocriet niet?
Uitermate hypocriet. Het verschil is natuurlijk wel dat wie met een gsm rondloopt, ervoor heeft gekozen om een microgolfzender tegen zijn/haar hoofd te houden, terwijl de oudjes in een RTV of de kinderen in een school ongewild en langdurig aan de 2,4 ghz-straling worden blootgesteld. Het effect van die straling is cumulatief.
Oud 13 november 2009, 19:50   #7
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze er niet mooi uit zien.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 19:51   #8
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

GSM afschaffen

Pas op: ik zou direct akkoord zijn om terug te keren naar een wereld zonder gsm...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 19:54   #9
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Wie weet zijn die 'als schouwen gecamoufleerde gsm-masten' wel echte schouwen, vermomd als als schouwen gecamoufleerde gsm-masten. Al die lijken van de NWO-massavernietigingsgriep moeten toch ergens gecremeerd worden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 19:57   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wie weet zijn die 'als schouwen gecamoufleerde gsm-masten' wel echte schouwen, vermomd als als schouwen gecamoufleerde gsm-masten. Al die lijken van de NWO-massavernietigingsgriep moeten toch ergens gecremeerd worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 20:05   #11
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Om de paranojieden onder ons niet nodeloos op stang te jagen.
Foei schoofzak, ge hebt een woord in de juiste spelling laten staan!
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 20:40   #12
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
GSM afschaffen

Pas op: ik zou direct akkoord zijn om terug te keren naar een wereld zonder gsm...
Blijf jij idd maar in de middeleeuwen hangen of in de jaren 40,toen was het beter niewaar
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 20:41   #13
Marlboro
Banneling

Standaard

Ach kom,ze hebben allen een gsm en meer en meer ook wifi in huis enz....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 21:42   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben vergeten waar ik het gelezen heb, maar er is wel de volgende vaststelling:
sedert het ontstaan van radiozend- en ontvangsttoestellen, worden deze gebruikt door een aantal beroepskategorieën, zijnde miltairen, brandweer, polisie. (Ook rood kruis en aanverwanten. Zelfs dinges als veeartsen ..., maar dan niet in dezelfde mate)

Deze mensen gebruiken al tamelijk lang vaste installasies, toestellen in auto's en dergelijke, en volledig draagbare toestellen.
In "den ouden tijd" waren deze toestellen veel krachtiger, wat betreft opgewekt vermogen. Ze kregen met andere woorden, veel meer straling door hun (kuch) hersenen en hun teelballen.

En dan komt het: die gasten worden blijkbaar ook oud. Just gelijk andere mensen. (pech voor de pensioendiensten, maar swat).

Zo erg zal het dus wel niet zijn met die gsm's (wie herinnert zich nog de gsm's van de eerste generasie? Bakken die ge nog niet in de grootste sakosj van uw halve trouwboek kreeg, van 8 w geloof ik, nu is dat een half watteke)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 23:57   #15
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Jukes::
...ongewild en langdurig aan de 2,4 ghz-straling worden blootgesteld. Het effect van die straling is cumulatief.

Cumulatief? Is het maximum niveau al bereikt?
Ik observeer inderdaad dat het gebruik van die mobieltjes schade aanricht in de hersenen. vooral het spraakcentrum. Een soort kwek-ziekte schijnt men te krijgen. Daardoor gaat men meer mobiel bellen wat de kwekziekte erger maakt enz. Een heilloze weg.

guido 007::

Er is een oud gezegde:
Iedereen wil vlinders, niemand wil rupsen.

Ik was er bij betrokken in Nederland toen de eerste GSM antennes uitgezet gingen worden. Het goedkoopste en beste was: kerktorens!
Er waren geen steekhoudende religieuze bezwaren. Misschien ook wel omdat er goed betaald werd voor het gebruik van de torens. Maar er waren wel ethische bezwaren.
Zo is nog serieus gekeken of de antennes niet als vermomd kruis op Katholieke kerken konden staan.
Uiteindelijk zijn ze meestal in de galmgaten gehangen en in een bijpassende kleur geschilderd.
De camouflage van antennes nu in Nederland is minimaal. Die aan de zijkant van hoge enigszins historische gebouwen worden op aandringen van de Monumenten Commissie geschilderd in camouflerende kleur
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 07:44   #16
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
GSM afschaffen

Tussen het volledig afschaffen en het gebruiken waarvoor hij oorspronkelijk gemaakt is, is nog een grote tussenweg.
Ik krijg maandelijks een GSMrekening van 1 �* 2 euro.
Oud 14 november 2009, 07:48   #17
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben vergeten waar ik het gelezen heb, maar er is wel de volgende vaststelling:
sedert het ontstaan van radiozend- en ontvangsttoestellen, worden deze gebruikt door een aantal beroepskategorieën, zijnde miltairen, brandweer, polisie. (Ook rood kruis en aanverwanten. Zelfs dinges als veeartsen ..., maar dan niet in dezelfde mate)

Deze mensen gebruiken al tamelijk lang vaste installasies, toestellen in auto's en dergelijke, en volledig draagbare toestellen.
In "den ouden tijd" waren deze toestellen veel krachtiger, wat betreft opgewekt vermogen. Ze kregen met andere woorden, veel meer straling door hun (kuch) hersenen en hun teelballen.

En dan komt het: die gasten worden blijkbaar ook oud. Just gelijk andere mensen. (pech voor de pensioendiensten, maar swat).

Zo erg zal het dus wel niet zijn met die gsm's (wie herinnert zich nog de gsm's van de eerste generasie? Bakken die ge nog niet in de grootste sakosj van uw halve trouwboek kreeg, van 8 w geloof ik, nu is dat een half watteke)
Klopt inderdaad.
En het is zelfs zo, dat hoe minder masten er in de omgeving zijn, hoe sterker de straling van de GSM is, want je GSM wil ten alle tijde contact zoeken.
Oud 14 november 2009, 07:52   #18
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Jukes::
...ongewild en langdurig aan de 2,4 ghz-straling worden blootgesteld. Het effect van die straling is cumulatief.

Cumulatief? Is het maximum niveau al bereikt?
Ik observeer inderdaad dat het gebruik van die mobieltjes schade aanricht in de hersenen. vooral het spraakcentrum. Een soort kwek-ziekte schijnt men te krijgen. Daardoor gaat men meer mobiel bellen wat de kwekziekte erger maakt enz. Een heilloze weg.

guido 007::

Er is een oud gezegde:
Iedereen wil vlinders, niemand wil rupsen.

Ik was er bij betrokken in Nederland toen de eerste GSM antennes uitgezet gingen worden. Het goedkoopste en beste was: kerktorens!
Er waren geen steekhoudende religieuze bezwaren. Misschien ook wel omdat er goed betaald werd voor het gebruik van de torens. Maar er waren wel ethische bezwaren.
Zo is nog serieus gekeken of de antennes niet als vermomd kruis op Katholieke kerken konden staan.
Uiteindelijk zijn ze meestal in de galmgaten gehangen en in een bijpassende kleur geschilderd.
De camouflage van antennes nu in Nederland is minimaal. Die aan de zijkant van hoge enigszins historische gebouwen worden op aandringen van de Monumenten Commissie geschilderd in camouflerende kleur

Het oude spreekwoord kan me gestolen worden. Ik stel alleen maar vast dat iedereen een GSM nodig heeft. Ik niet dus.
Het is zelfs erger met de hypocrisy, terwijl je in je woning overal perfect een internetkabel kan (laten) aanleggen, kiesen er steeds meer mensen voor om draadloos te internetten, ze kunnen zelfs in het kleinste huisje online blijven. Maar een GSM mast, ho maar.
Oud 14 november 2009, 09:43   #19
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het oude spreekwoord kan me gestolen worden. Ik stel alleen maar vast dat iedereen een GSM nodig heeft. Ik niet dus.
Het is zelfs erger met de hypocrisy, terwijl je in je woning overal perfect een internetkabel kan (laten) aanleggen, kiesen er steeds meer mensen voor om draadloos te internetten, ze kunnen zelfs in het kleinste huisje online blijven. Maar een GSM mast, ho maar.
Juist. Als je in sommige straten even scant dan zie je soms tot 20 (!) WiFi zenders. Die OOK allemaal op 2,4 gigahertz uitzenden. Weliswaar met laag vermogen, maar nogmaals: straling werkt cumulatief in de tijd. Er is de laatste 100 jaar geen enkele verandering aangebracht in de natuur die zo ingrijpend is als de door mensenhand toegevoegde straling. Daarbij valt pollutie door het zgn. fijn stof of door CO2 in het niet.
Oud 14 november 2009, 10:57   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Juist, 5 w had mijn eerste gsm. Een motorola.
5w hadden ook de walkie talkies.
Heb ze nog liggen zelfs...nieuw en ongebruikt. 40 kanalen...als iemand ze wil kopen?
En hoeveel zendamateurs had je niet destijds?
Sommigen staken er wel 1000 w achter en konden zenden/ontvangen tot in amerika.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be